35 Reacties

3 jaar geleden

Tuurlijk komt het goed! Je doet er hartstikke goed aan om een osteopaat op te zoeken. Laat hen eerst kijken voordat je in de stress schiet! Onze zoon rolt trouwens ook niet om, hij gaat wel van rug naar buik maar niet van buik naar rug. Echt zitten kan hij ook nog niet maar lopen doet hij als een pro. Houd er ook rekening mee dat het niet perse iets erg hoeft te zijn..

3 jaar geleden

Kan je niet via de huisarts een goeie doorverwijzing krijgen? Ik zou echt eerst even langs de huisarts gaan of via het consultatie bureau arts een verwijzing vragen. Kinderopvang heeft een signalerende functie maar zijn geen artsen he.. even relativeren en het komt vast goed !!

3 jaar geleden

Heb je nog andere zorgen rondom haar (motorische) ontwikkeling? Want dan zou ik eerder aan een kinderfysio denken, die heeft goede tips en trucs om te oefenen. Anders zou ik me niet te veel zorgen maken, ze kiezen allemaal hun eigen pad in de ontwikkeling. Ik ken geen osteopaat, sorry.

3 jaar geleden

Mijn dochter ook bijna 10 maanden. Kan ook nog niet veel.Wel rollen, maar niet zelf zitten, tijgeren, staan of lopen. Maar als ik naar dr oogjes kijk dan zie ik pientere, tevreden en gelukkige kijkertjes. Ik denk dat het kan helpen als je probeert het totaal te zien. Gaat op meerdere vlakken niet snel of alleen qua bewegen? Snapje?? Maar...afijn... oprecht sterkte als het moeilijk is!!! Ik weet geen osteopaat..helaas.

3 jaar geleden

Onze dochter kan prima rollen, maar heeft liever dat ik haar help met zitten. Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. Hoe gaat de rest van haar ontwikkeling?

3 jaar geleden

Ik heb wel een osteopaat vlakbij Gorinchem/Werkendam voor je. Wat de rest ook zegt adviseer ik je om naar het volledige plaatje te kijken. Wij zijn zelf regelmatig met onze zoon bij de osteopaat te vinden en lopen ook bij een kinderarts in het Sophia en het is belangrijk om ook dan je eigen gevoel te volgen. Was laatst bij het CB en die hadden al eerder een afspraak met een kinderfysiotherapeut geadviseerd, omdat hij ook niet wilde rollen, om nog maar niet te spreken over kruipen of tijgeren. Bij mijn zoontje waren er wel meerdere signalen in zijn ontwikkeling die niet helemaal vlekkeloos verlopen (waardoor we nu ook in het Sophia lopen). Uiteindelijk toch 2 weken geleden voor die afspraak gegaan en oefeningen voor hem gekregen en ben enorm blij dat we het hebben gedaan. Hij is door die oefeningen enorm vooruit gegaan en zijn er ook achter gekomen dat het overstrekken wat hij vanaf de geboorte al doet (kmea+darmproblemen) ervoor zorgde dat hij niet de juiste bewegingen wist te maken. Soms hebben ze even een zetje nodig. Succes!

3 jaar geleden

Wat heftig dat het KDV je hiervoor belt... Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. De 1 is sneller met het 1 en de ander met het ander. Dit neemt niet weg dat het altijd goed is om het even te checken. Ik zou het cb of de huisarts bellen en je zorgen uiten, daar zijn artsen die je gerust kunnen stellen en je kunnen helpen. Succes! 🍀

3 jaar geleden

Ik denk dat je eens een gesprekje aan moet gaan met de kinderopvang. Hoe idioot ben je om een moeder te bellen om te zeggen dat hun kind niet goed genoeg iets kan.🙈 Sorry hoor, maar ik wordt plaatsvervangend boos. Ze hadden het gesprek face tot face met je aan kunnen gaan en je evt kunnen adviseren om met bepaalde spelletjes te stimuleren of het even in de gaten te houden en als na een poosje aankijken het nog niet vooruit gaat zou je als pmer altijd nog eennadres kunnen geven om eens naar te laten kijken. Ik denk dat ze zoo de plank misslaan. Ik ken jouw kleintje niet ennkan dan ook niet de ontwikkeling zien, maar ik denk dat ze je dooe het bellen onnodig ongerust hebben gemaakt. Daardoor komt t over alsof er echt serieus iets mis is. Maar daar geloof ik weinig van, aangezien 10 maanden nog steeds een baby is en jonge kinderen onwikkelen zich nou eenmaal grillig. In de gaten houden/oefenen/iemand vragen kan uiteraard geen kwaad

3 jaar geleden

Heel vreemd van de opvang om dat te zeggen. Mijn dochter van 11 maanden rolt ook nog niet. Bij de opvang hier zeggen ze dat ieder kindje het op haar/zijn tempo doet. Geen probleem! Ze is zoiezo niet heel bewegelijk met kruipen en rollen. Maar 'praten' en zingen kan ze als de beste🥰🤣

3 jaar geleden

Ik zou eerder naar de kinderarts een doorverwijzing vragen dan naar een osteopaat denk ik, de kinderarts kan het best bepalen of het iets is waar wat mee gedaan moet worden of niet en wat dan! Hoop dat je zorgen gauw weg gehaald worden ❤️

3 jaar geleden

Fysiotherapeut (kinderfysio) al geprobeerd? Die kun je vaak zelf inschakelen. Heel raar dat de opvang dit (telefonisch) vraagt. Misschien de volgende keer manier van communiceren even bij de opvang aankaarten?

3 jaar geleden

Wil er nog even aan toevoegen dat kinderfysiotherapeuten ervaring hebben met ontwikkeling, je daar waarschijnlijk eerder terecht kunt dan een arts en kan ook doorverwijzen indien nodig. Succes!!

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Wil er nog even aan toevoegen dat kinderfysiotherapeuten ervaring hebben me ...
Hi.. toen zij tussen de 5-6 oud was zijn we naar de fysio gegaan. En hier gaf zij aan dat zij niks "raars"ziet en dat ieder kind in der eigen tempo ontwikkelt en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. maar toch in mijn achterhoofd is het blijven hangen omdat ik bijv bij mijn vriendin der dochter van nu 5 maanden wel al opzij draait.

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Fysiotherapeut (kinderfysio) al geprobeerd? Die kun je vaak zelf inschakele ...
Hoi, zijn we al geweest vorig jaar maar er schijnt niks aan de hand te zijn..

3 jaar geleden

Wij zijn bij Krijbolder osteopathie geweest voor mijn zoontje die met vacuumverlossing geboren is. Hij heeft ons heel goed geholpen. Zoontje was na 3 behandelingen klachtenvrij

3 jaar geleden

Zit in Voorburg

3 jaar geleden

Wel, ik heb net hetzelfde voor. Ik kom net van bij de osteopaat omdat mijn dochter wel wil kruipen maar ik zag dat er precies wat vast zat. Hij voelde dat het middenrif wat gespannen zat door de reflux en de linkerkant was wat minder ontwikkeld. Hij kan het allemaal verhelpen, dus geen nood! 🙂

3 jaar geleden

Waarom belt de kinderopvang om te zeggen dat ze nagekeken moet worden? Is het zo dringend in hun ogen dat dat niet had kunnen wachten tot het volgende ophaal moment?? Als ik ooit hoor dat mijn medewerkers zo met een klant omgaat dan mag ze wel "op het matje komen" om het zo maar te zeggen.

3 jaar geleden

Hier goede ervaring met Schimmelpenninck Osteopathie in Leidschendam & Alphen aan den Rijn. Succes!

3 jaar geleden

Wat een onzin zeg, misschien ben ik de zoveelste die het zegt maar mijn zoon van 9.5 maand (van 1 mei) rolt net pas hoor. Wanneer fysio zegt dat er niks is dan denk ik niet dat er iets is en onderzoek nodig is