63 Reacties
3 jaar geleden
34 weken zwanger, dus bij mij was t 'even 3 maandjes af'! Maar ben inderdaad heel benieuwd of er echt zoveel verschil is na 9 maanden ontzwangeren!
3 jaar geleden
Mijn bekken zijn ook nog steeds een zwakke plek. Ik dacht echt dat het overdreven was dat je +/- 9 maanden nodig hebt om te ontzwangeren maar daar ben ik keihard op terug gekomen.
3 jaar geleden
Ik zit wel in met mijn gewicht. Tien dagen na mijn bevalling woog ik 72 kilo (voor zwangerschap 66,5 kilo), en dacht ik ‘oké, even een effort en dat zit over een jaar weer snor’. Maar vandaag zijn we exact 10 maanden later, en ik weeg 81 kilo. Een maand na mijn bevalling begon ik stilaan weer bij te komen, tot ik vorige week weer op de weegschaal ging staan en me rot schrok. Ik was een hele tijd stabiel rond de 76 kilo, en plots was daar 5 kilo bij.
Sinds mijn jeugdjaren worstelde ik al met mijn gewicht, en in 2014 ben ik op een gezonde manier beginnen afvallen. Op twee jaar tijd bijna 20 kilo kwijtgespeeld, en maar liefst 4 jaar stabiel gebleven. Nu voelt alles weer om zeep, want ik ben bijna even zwaar als toen ik begon met afvallen. Heb het er dus echt heel moeilijk mee. Maar zwangerschapskilo’s, ontslagen worden vlak na mijn verlof en daardoor emo-eten en veel thuiszitten door corona heeft me de das omgedaan.
Pfffrsjt. Voor de rest voel ik me gelukkig oké. Alleen dat gewicht en zelfbeeld... 🙃
3 jaar geleden
Reactie op Marata3
Ik begin steeds meer last van de plek waar de ruggenprik gezet is.. meer hi ...
Weet niet of je blij wordt van drse info maar... ik had een ruggenprik bij de eerste 2,5 jaar geleden. Wanneer ik last heb van mijn rug is de plek van de ruggenprik nog steeds extra gevoelig.
3 jaar geleden
Gewicht helemaal prima in orde. Mar dat was al zo na 10 weken. Alleen hormonaal veel meer last van schommelingen. Dat is echt veel erger dan voor de zwangerschap. Met diepere dalen, kan ook door de lockdown komen en het thuis werken enzo haha. Merk dat die schommelingen nu wel wat minder worden
3 jaar geleden
Reactie op Tay
Nog steeds dik 😂
Overigens ben ik al wel 22kg afgevallen maar moet er nog 5kg af om op startgewicht te komen.. Mijn buik ziet er uit als een slagveld met diepe tijgerstrepen en dit zal dan ook nooit meer echt goedkomen ben ik bang..
Hormonaal ben ik half de heks die ik was tijdens mijn zwangerschap dus we gaan de goede kant op. We wachten nog maar even met een 2e..
Bij mij is de ruggenprik 5x verkeerd gezet en uiteindelijk heb ik hem niet gehad en had ik ook nog eens hersenvocht lekkage, ik heb na 1,5 week een bloedpatch gehad om de insteekopeningen en dit plekje is af en toe nog wel gevoelig.. alsof het een beetje instabiel is ofzo.
3 jaar geleden
Hier ook vooral dik en last van bekkenpijn. Was veel afgevallen na de bevalling met borstvoeding, toen medische mallemolen met diabetes waar ik te horen kreeg dat ik niet goed mijn best deed om het laag te houden, waardoor ik bij een diëtist kwam waar ik veel meer moest eten dan ik deed want zou te weinig eten en ben ik dus aangekomen 🤦♀️ word er knettergek van.
3 jaar geleden
Mn lichaam is weer de oude qua gewicht dan. Ik woog 65 en ik zit er zelfs iets onder 60.2
Wel merk ik toch nog wat nasleep van de bevalling/zwangerschap met name de darmen die toch niet helemaal de oude zijn nu weet ik niet of nog meer dames hiermee kampen?
Ik ben verder trots op m'n lichaam het ziet er weliswaar iets anders uit maar ik heb wel een prachtig jongetje op de wereld mogen zetten! 🤗
3 jaar geleden
Mijn bekken zijn ook nog steeds een zwakke plek. Ik dacht echt dat het over ...
Zo hier ook helaas, die bekken en rug. En zo moe. Niks overdreven die 9 maanden herstel
3 jaar geleden
En helaas nog steeds erg veel last van litteken van de knip en hoe mijn vagina daarvan inwendig is geworden. Binnenkort afspraak huisarts, voelt echt als een verzakking, ook in de endeldarm. Terwijl de verloskundige bij de 6 weekse controle niks zag...🤨
3 jaar geleden
Na een maand of 7 had ik het idee dat ik mezelf eindelijk weer een beetje was. Ik heb dat ontzwangeren echt onderschat! Ik heb oa veel last gehad van zweetaanvallen en haaruitval. En het duurde lang voordat ik van mijn bekkenklachten af was (al blijft dat een zwakke plek). Ik ben net niet op mijn start gewicht uitgekomen (+2,5kg) maar ik kon wel al mijn kleding weer gewoon aan. Inmiddels weer in verwachting dus dat was van korte duur 😅
3 jaar geleden
Nou ik heb nog wel een extra 9 maanden te gaan vermoed ik 🙈 Heb helaas nog elke dag bekkenpijn. Last van heupen, onderrug, billen (SI-gewricht). Zit nog tweewekelijks bij de fysio. Begin me mentaal wel een heel klein beetje meer 'mezelf' te voelen maar de pijn is echt hinderlijk. Ben nog steeds zo beperkt in wat ik kan 😅 Wel beetje geruststellend (en heel vervelend uiteraard) om te lezen dat meer mensen hier nog mee lopen.
3 jaar geleden
Reactie op Nootje2020
Nou ik heb nog wel een extra 9 maanden te gaan vermoed ik 🙈 Heb helaas nog ...
Echt een hel, heb precies hetzelfde. Fysio helpt niet veel bij mij. Ben voor de lockdown de eerste keer ervoor naar de osteopaat geweest, de pijn was van een 10 naar een 5 gegaan en dat voor wekenlang. Bij de fysio is dat van een 10 naar een 8 voor 2 dagen... Wellicht voor jou de overweging waard? Helaas nu dicht, dus ga binnenkort als back up naar chiropractor toe. Geef je toevallig borstvoeding? Ik nog wel en kan ook hormonaal gerelateerd zijn.