53 Reacties

3 jaar geleden

Hier wordt mijn zoontje 24-04 1. Hij heeft geen fles meer en toevallig is gister de opvolgmelk opgegaan, heb geen nieuw pak gekocht. Hij krijgt ‘s ochtends 200ml melk en daarin pap in een kom. ‘S middags bij de boterham thee met melk (gewone melk vindt hij zo niet lekker) En dan bij het koekje/avondeten krijgt hij water.

3 jaar geleden

Sojamelk is zoeter.
Alpro heeft een groeidrink voor vanaf 1 jaar. Maar daar zit wel een beetje suiker in...

3 jaar geleden

Reactie op MamavanJoey

Mijn zoontje lust geen gewone melk!🙈 Iemand tips?
Mengen? Melkproducten als yoghurt, vla of karnemelk kunnen als vervanging dienen.

3 jaar geleden

Alpro heeft een groeidrink voor vanaf 1 jaar. Maar daar zit wel een beetje ...
Oh dat weet ik niet. Mijn dochter heeft een flinke koemelkallergie en daarvoor lopen we bij een diëtiste in het ziekenhuis. Zij raadde aan om sojamelk te gebruiken, je kan af en toe ook bijvoorbeeld rijstemelk doen, maar in sojamelk zitten de beste voedingsstoffen zei ze dus dat moet de ‘hoofdmelk’ worden bij ons.

3 jaar geleden

Hier geven we sochtends bij een Boterham een flesje warme melk ( 100ml ) En dan s'avonds nog 180 + 6 Nutrilon 3. Er zitten veel toevoegingen in poedermelk wat niet in koemelk zit maar ook dingen die niet persee nodig zijn. Zo krijgt hij van beide wat had ik zo bedacht.😄

3 jaar geleden

Hier in de ochtend 180ml halfvolle melk daar wordt de pap mee gemaakt Bij de boterham 30ml halfvolle melk En voor het slapen 180ml Tot nu toe doet hij het daar goed op. Hij wordt nu al 2 nachten wakker en wil dan een fles dus ben wel aan t twijfelen of het genoeg vult en ik niet toch nog opvolgmelk in de avond moet geven

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt ook nog 3 flesjes. Die gaan allemaal nog goed op dus ik denk niet dat ze van plan is deze snel op te geven 🙄

3 jaar geleden

Hier 2 flessen opvolgmelk 10 maanden. 210 met 7 schepjes. Dit gaat heel erg goed, het afbouwen van 3 naar 2 flessen ging zonder problemen.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Onze zoon wordt over een kleine 2 weken 1 jaar, maar drinkt ook nog steeds ...
Ik geef ook nog steeds nr 1 en twijfelende over wat na 1 jaar te geven

3 jaar geleden

Hier 's ochtends granenpap net gewone melk. En voor het slapen pyamapapje. Er zijn ook dagen dat mijn zoon geen vast voedsel wilt maar de fles

3 jaar geleden

Reactie op Sara89

Mijn dochter drinkt ook nog 3 flesjes. Die gaan allemaal nog goed op dus ik ...
Eet ze met de drie flesjes ook genoeg vast voedsel? De mijne drinkt ook 3 flesjes, de middag fles is wel 100 cc maar volgens de cb moet je afbouwen en uiteindelijk maar op 300 cc melk komen.

3 jaar geleden

Onze kleine man is net 1. Hij krijgt savonds nog 90cc voor de lekker. Verder krijgt hij geen melk meer. ‘s Ochtends wel pap obv opvolgmelk. Af en toe een klein bekertje drinkyoghurt. Verder water, thee en diksap. Geen melk dus.

3 jaar geleden

Wij geven nog twee flesjes per dag. Een flesje van 180+6 Nutrilon 1 in de ochtend en een flesje gewone (volle) koemelk in de avond, ongeveer 150 cc. Ze drinkt nog erg slecht uit een open beker en iets beter uit een antilekbeker. Dus het meeste vocht haalt ze nog uit de flesjes. We maken de Nutrilon nu op en dan gaat ze 's ochtends ook over op gewone koemelk (of gewoon water of thee). Dat krijgt ze dan uit een gewone beker en niet meer uit de fles. Avondfles gaat er binnenkort dan ook af. Ik zorg dat ze minimaal 300 ml aan zuivelproducten binnenkrijgt op een dag. Met 2x per dag een flesje zit je daar zo aan.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Mama van L

Eet ze met de drie flesjes ook genoeg vast voedsel? De mijne drinkt ook 3 f ...
Sommige dagen wel, sommige dagen minder.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 10 april 1 geworden heeft het volgende schema, S’morgens 210cc gewone melk met pap van nestle Tussendoortje Tussen de middag 2 boterhammen Tussendoortje S’avonds warme maaltijd 250 gr en nog een toetje. Hiermee krijgt hij voldoende zuivel binnen.

3 jaar geleden

Hi moosie, Hier hetzelfde! Ochtend 6 schepjes nutrilon met pap, avond zelfde, en nacht 6 schepjes melkfles Ik heb amandelmelk gekocht voor de overgang en overweeg 3 schepjes en half water + amandel melk en daarna gewone melk + amandel melk Overigens was dat laatste een tip van het consultatiebureau, voor kinderen die eventueel gevoeligheid hebben voor koemelk

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt het volgende 7 uur flesje 180+5 7.30/8.00 broodje +water 9.30/10.00 fruit +water 12.00 2 broodjes + water 14.30 fruit of cracker/soepstengel 17.00 groente +-250 gram 19.00 fles 150 +5

3 jaar geleden

Mijn dochter is vorige week 1 geworden. Ze krijgt: ‘S morgens 180cc pyjamapapje Fruithapje Lunch 1,5 boterham Tussendoor toetje en maisknabbel of koekje ‘S avonds warme maaltijd 250 gram Voor het slapen gaan 200 cc koemelk. Verder drinkt ze tussendoor goed water. Sinds een paar weken gestopt met opvolgmelk, over gegaan op koemelk en dit vond ze gelukkig gelijk prima.

3 jaar geleden

Oh dat weet ik niet. Mijn dochter heeft een flinke koemelkallergie en daarv ...
Verwarm je de soja melk? In de magnetron of aubain marie?

3 jaar geleden

Wat voor melk schenken jullie? Vol, mager of halfvol?