47 Reacties
3 jaar geleden
Het kan inderdaad zijn dat het nu onrustiger is door slaapregressie. Merk je dat je kleintje zich op motorisch gebied aan het ontwikkelen is? Onrustiger slapen kan ook te maken hebben met dromen, ik heb gelezen dat dat nu ook kan spelen.
Anders kan het zijn dat ze overdag wellicht teveel of te weinig slaapt. Maar je weet vast dat dat het niet is, anders had je het daar wel over gehad. Ik neem dus aan dat de dutjes goed gaan.
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Dit doet onze dochter al vanaf 4 maanden (nu bijna 9 maanden). Sterkte!
Bij ons ook vanaf 4 maanden. Daarvoor sliep ze altijd wel een blokje van min. 5 uur
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Dit doet onze dochter al vanaf 4 maanden (nu bijna 9 maanden). Sterkte!
Yep, hier ook vanaf 4,5 maanden... Ze zeggen het is een fase, maar wel een enorm lange moet ik zeggen! Sinds 2 weken ook huilend wakker worden soms indd en vannacht zelfs n blok van 2,5 uren wakker...
3 jaar geleden
Hier exact het zelfde! Mijn zoontje is 9.5 maand en sinds een week of 2/3 is het elke nacht feest. Afgelopen week 2 nachten vanaf een uur of 3/half 4 wakker en daarna ook niet meer willen slapen. Wij dachten doorkomende boventandjes maar ik zie en voel nog steeds niets dus het is een beetje gissen maar mij kan je inmiddels ook opvegen🤭 😴
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Yep, hier ook vanaf 4,5 maanden... Ze zeggen het is een fase, maar wel een ...
Hier ook al 3 maanden lang elke 1,5 uur wakker. Afgelopen weken wel 3 keer een nacht gehad waarin hij ineens 4 uur doorsliep. Wat kun je blij zijn met zo'n nacht zeg. Daartegenover helaas ook nachten dat hij ineens 2-4 uur wakker is en gaat liggen spelen. Het went. Later kijken we er vast lachend op terug. 😂😅
3 jaar geleden
Hier ook zo! Zoontje vandaag 9 maanden geworden en vannacht elke
1-1.5 uur wakker. Hij wilde ook
Hele tijd gevoed worden. (Ik geef volledige bv). Iemand dar ook problemen Mee? Hij sliep sowieso niet door maar vannacht was dat dus te erg.
3 jaar geleden
Hier ook hetzelfde, zoontje 9,5 maand en sinds een paar week word hij dan een paar keer wakker snachts, hij is alleen stil wanneer ik hem vast heb en hem wieg maar zodra ik hem in bed leg dan wprd hij heel boos en verdrietig, dus dan gaat mijn vriend op een matras naast het bed en neem ik mijn zoon naast me dan slaapt hij opzich wel goed door , maar ik wil dit niet elke nacht doen, hij moet er niet aan wennen.
Maar ik zou niet weten wat het moet zijn ik denk een fase en dat het vanzelf over gaat, we moeten het nog even volhouden 😅☺
3 jaar geleden
Onze zoon is 9 maanden, en we merken ook dat hij weer sneller wakker wordt ‘s nachts en enkel rustig wordt als ik hem pak. Ik vind het echter geen probleem om hem bij ons in bed te nemen, zeker niet omdat hij dan net weer goed en lang slaapt. Hij heeft zo van die periodes dat hij zonder problemen een ganse nacht in zijn bedje naast ons slaapt, en dan weer een periode waarin hij tegen 4u tussen ons belandt. Wij vinden het niet erg. Onze slaap is belangrijk.
3 jaar geleden
Hier ook sinds een paar weken. Mijn zoontje is ook 9,5 maand. Hij sliep vanaf week 8 elke nacht door. En hier dus ook sinds 3 of 4 weken elke nacht minimaal 1x wakker. Maar hier gaat hij zo snel inene. Van tijgeren naar staan en zichzelf optrekken en langs de bank en tafel lopen in 2 weken! En hij begint inene met woordjes. Dus hij ontwikkeld zich hier zo razendsnel. Ik denk dat het daar mee te maken heeft. De dutjes overdag zijn ook minder. Mijn mannetje wil gewoon niets missen op het moment en alleen maar oefenen🙈
3 jaar geleden
Reactie op Babyboy 🤰🏻
Hier ook zo! Zoontje vandaag 9 maanden geworden en vannacht elke
1-1.5 uur ...
Hier ook...
precies hetzelfde, ik werd gek vannacht.... en ze slaapt idd niet door, komt vaak 2 a 3 keer, maar nu was echt het toppunt.
🥴
3 jaar geleden
Ik zie ook dat t bijna volle maan is, dat gaat hier regelmatig met onrustig slapen....wie weet is het daarom dat ze extreem slecht slapen opeens
3 jaar geleden
Reactie op Jann89
Wij volgen even! Vaak hier tot 23.00 om de 3 kwartier wakker, daarna pakt h ...
Ik geef kunstvoeding. Jij? Sliep hij/zij voorheen wel goed savonds en snachts?
3 jaar geleden
Reactie op Milagro
Het kan inderdaad zijn dat het nu onrustiger is door slaapregressie. Merk j ...
Dutjes gingen afgelopen weken gewoon goed, alleen sinds 2 dagen ook niet meer altijd. Ik merk inderdaad wel dat ze op motorisch gebied zich aan het ontwikkelen is, toen het slechte slapen begon kon ze na 1 week ineens tijgeren/bijna kruipen. Nu kan ze dit maar het slechte slapen zet zich dus nog steeds door
3 jaar geleden
Reactie op Nlan87
Hier ook sinds een paar weken. Mijn zoontje is ook 9,5 maand. Hij sliep van ...
Ja na die eerste week kon mijn dochtertje ineens tijgeren, en ook, nog een super snel, stond er echt van te kijken dat ze dat Ineens kon. Ben benieuwd, misschien dan toch dat ze aan het leren is om te staan/kruipen/optrekken?
3 jaar geleden
Hier ook, ze is nu 10 maanden. Het heeft volgens mij ook met al dr ontwikkelingen te maken.
Ze wil ook alleen maar aan de spijlen hangen, in bed staan.. Telkens eruit breekt ook ons op, dus we nemen haar meestal tussen ons in als ze echt moeilijk gaat doen. Gek genoeg slaapt ze dan wel rustig (en ze vindt het reuze gezellig, haha, waarschijnlijk mist ze onze warmte).
3 jaar geleden
Mn dochter heeft nooit doorgeslapen. Volgende week wordt ze 10 maanden. Zelf inslaap vallen lukt bijna altijd maar ze wordt nog steeds standaard 3x wakker snachts.
Als ze in een sprong zit of tandjes doorkomen wordt ze gemiddeld 5x wakker.. ach ja ooit slaapt ze door.. hoop ik 😪