34 Reacties
3 jaar geleden
Hallo mijn zoontje slaapt nog steeds bij mij in bed en is bijna negen maanden...op de crèche slaapt hij goed in een eigen bedje en smiddags leg ik hem soms ook in eigen bed gaag allemaal goed en snachts als hij wakker wordt is hij snel getroost...ieder z'n eigen manier natuurlijk...maar ik heb een dochter 10 en die sliep 7 jaar slecht omdat ik persee wilde dat ze in haar eigen bed sliep en eigen kamer..bij de tweede heb ik gezegd ik kies de minst stressvolle manier.. en we slapen allebei goed:-)
3 jaar geleden
Heyla, ik weet niet als je hier iets aan hebt. Maar ons dochtertje (8,5 maand) heeft al sinds ze geboren heeft grote nood aan huid. In begin sliep ze enkel op mij, ook 's nachts. Lange weg afgelegd voor haar slaap, is al veel verbeterd maar we zijn er nog kzit. Ze kan wel al zelfstandig slapen en alleen (dutjes en' s nachts)... Tot 4/5 uur in de morgen. Ddan lukt het niet meer... Voor de laatste twee uurtjes belandt ze bij mij in bed. Ik heb echt lang geprobeerd om dit 'af te leren' maar een baby twee uur laten huilen, is ook geen oplossing. We zijn beiden veel relaxter op die manier. Of ze het door heeft? Geen idee... De andere dutjes lukken wel allemaal en de grootste deel van de nacht ook. Dus ik ben 'voorstander' op deze manier.
3 jaar geleden
Hier hebben de oudste 2 ongeveer 2,5 jaar naast me in bed geslapen.. en de jongste dus ook.. of bij mij in bed of in de cosleeper.. oudste 2 slapen gewoon goed..
Ze zijn al zo snel groot.. volg je hart dan komt het heus goed
3 jaar geleden
Hier ook net een uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen... Regelmatig wordt ze wakker snachts, op den duur ben je zelf helemaal verrot dus dan maar met zn 3e in bed.. Ze begint wel in d’r eigen bedje.
Succes en het beste is gewoon je eigen manier volgen, die voor jou t beste uitkomt. De volgende morgen begint alweer vroeg dus iedereen moet goed (proberen te) slapen.
3 jaar geleden
Vanaf 7 maanden precies hetzelfde probleem dat jij hebt.. elke avond eerst proberen in haar eigen bedje, maar ze huilde zo erg dus uiteindelijk bij ons in bed.. maar het is echt een fase ze is nu 8 maanden en slaapt nu lekker in haar eigen bedje de hele nacht door ! ☺️
VRIEND
3 jaar geleden
Mijn dochter van 8 maanden slaapt nogsteeds naast mij icm borstvoeding en veilig samen slapen principe 👌🏻 Ik skip alle sprongetjes en gedoe hiermee 🤣
Baby’s kunnen je niet manipuleren (wat vaak gezegd wordt in de comments 🥴) of “zouden gewend raken om bij je te slapen”. Je reinste flauwe kul. Een baby zoekt nabijheid van hun moeder zoals alle zoogdieren dat hebben. Een baby moet leren dat slapen fijn en veilig is en dan komt terugleggen in het ledikantje na het sprongetje wel weer! Ze worden zo snel groot, lekker van genieten 😉
3 jaar geleden
Misschien het bedje naast jou bed schuiven, onze dochter is 8,5 maand. En ze slaapt zo nog steeds naast me. Niet IN ons bed maar naast mij in haar eigen ledikantje. Ze slaapt van 20:00 tot 08:00/08:30 in de morge zonder enkel probleem. Misschien is dat een optie? Niet persee gelijk in jou bed maar alsnog naast mama!
En waarom ligt ze nog steeds naast me? Ik ben er zelf nog niet klaar voor om haar in haar eigen kamertje te laten slapen hahah 🙈 ik denk overigens dat ze dat wel goed zou doen gelijk
3 jaar geleden
Hier ligt mn meisje nog steeds in de cosleeper en regelmatig bij mij in bed. Ik heb het gevoel dat ze hier veel behoefte aan heb en ik voel me er goed bij..wat een ander daar van vindt boeit me weinig. Enige puntje nu is dat ze bijna niet meer in de cosleeper past en gevaarlijk wordt ivm staan....
Ze wordt regelmatig wakker.snachts,.maar omdat ze vlak bij me is heeft niemand er last van en heb ik sochtends ook niet het gevoel van gebroken nachten. Iedereen blij..😉
3 jaar geleden
Wij hadden ook rond de 8 maanden ineens draaaamaaa met slapen. Ze sliep al tijd in haar eigen bedje en eigen kamer. Toen bij ons in bed laten slapen, was het enige wat hielp. En nu is het sprongetje/slaapregressie/verlatingsangst (wat het ook was) over na 2,5 week heel slecht slapen, en nu slaapt ze alweer een week probleemloos in haar eigen bedje.
Gewoon doen wat helpt en goed voelt. Ik betrap mijzelf er steeds op dat ik denk “o nee dit mag niet”. Maar van wie niet? En dan probeer ik weer naar mijn gevoel te luisteren
3 jaar geleden
Wij hebben dit gisteren meegemaakt toen het hard stormde buiten. Ons zoontje wilde niet meer alleen slapen. Als ik hem oppakte wiegend dan sliep hij in mijn armen. Als ik hem terug in zn bed zette werd hij huilend wakker. Dus het was of de hele nacht in de schommelstoel met hem of in ons bedtje tussen ons. Ik hoop dat we niet meer zon nacht meemaken heb amper kunnen slapen met zon kleine tussen in. Die af en toen in de buik schopt. Ik merk de laatste maand dat onze zoon moeite heeft met slapen. Dus ik wieg hem altijd voor het slapen en leg hem slapend in zn bedtje. Werkt goed!
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 8 maanden slaapt nu ook sinds 4 maanden bij ons jn bed. Voorheen in de co sleep. Paas daagjes in eigen bedje geprobeerd (toen die nog ongeveer 5 mnd was, maar dat schoot niet op. Hij slaapt nog nier door (geef nog bv en wordt 3/4 keer jn de nacht wakker). Dus vandaar dat die nog in ons bed slaapt. Iedereen zegt tegen mij ook dat ik hem verwen en dat die niet meer zonder mij kan slapen en aanhankelijk wordt... tja ik vind het zelf ook lastig om elke nacht in begin om de halfuur op te staan en daarna om dr 2 uur.. ene keer voeden en andere keer troosten.
3 jaar geleden
Onze kleine man heeft dit nu ook vanaf 7,5 maand.
Hij slaapt altijd in ze eigen bedje in zijn kamertje maar sinds een weekje als we hem neerleggen om te gaan slapen 19:00+\- is het heel hard huilen.. wat normaal nooit het geval was .. ik hoop dat dit een fase is 🤷🏼♀️?
3 jaar geleden
Ze slaapt in haar eigen bedje van 7 tot 3 of 4, daarna krijg ik haar niet meer in slaap.in eigen bed en kruipt ze lekker nog even bij ons. En stiekem vind ik het heerlijk om dat snoetje te zien als ik wakker word. Heerlijk. Ik heb nooit moeite gedaan om het anders te doen, dat kost me teveel energie s nachts. en ze is niet bang voor haar eigen bedje, want ze slaapt er ongeveer 8u in en elk dutje overdag. Gewoon je gevoel volgen, je doet het goed 😘
3 jaar geleden
Onze zoon slaapt af en toe tussen ons, en nu we merken dat hij wat last heeft van verlatingsangst ook. Meestal belandt hij tussen ons rond 5u. Overdag dut hij vaak in ons bed naast één van ons. Ik heb me eigenlijk nooit bedacht dat hij daardoor minder goed in zijn eigen bed zou slapen, want hij slaapt 95 procent van de tijd gewoon in zijn eigen bed naast dat van ons, ook al ligt hij af en toen tussen ons. Maak me er dus absoluut geen zorgen om. Ze zijn maar kort zo klein, dus ik trek me er niks van aan. :)