34 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 8 maand slaapt snachts ook af en toe bij mij als hij niet in zen eigen bedje wil ik vind niet erg het kan nu nog

3 jaar geleden

Mijn zoonlief ligt lekker bij mij als hij daar behoefte aan heeft, andere nachten slaapt hij weer alleen..

3 jaar geleden

M’n dochtertje slaapt sinds een week ook tussen ons in. Ze begint in haar eigen bedje maar na 2 uurtjes slapen wordt ze krijsend wakker. Als ik haar in ons bed leg dan slaapt ze lekker door tot de volgende ochtend. Het is denk een fase en gaat uiteindelijk wel weer goed komen.

3 jaar geleden

Wij proberen het niet te doen omdat ik dan zelf niet lekker slaap. Wel hier echt hetzelfde probleem... krijsen tot en met als we weglopen of zelfs als we het in bed leggen. Na een week maar wat aanklungelen met ook plons in slaap vallen en weer wegleggen was ik er klaar mee. Wij hebben nu 3 dagen maar laten huilen en na 10 min getroost. Dan weer terug en begon het krijsen weer opnieuw. Gister merkten we voor t eerst dat hij binnen de eerste 10 minuten opgaf en maar ging slapen hopelijk was dat weer de start van betere nachten.

3 jaar geleden

Mijn zoon van 8,5 maand heeft die slaapregressie best vroeg gehad. Het heeft even geduurd en het waren helse nachten maar we zijn er doorheen. Hij werd toen vaak wakker, sliep vaak bij ons in bed en ik was ook bang dat hij niet meer in zijn eigen bed wilde slapen. Nu gaat het sinds 2 weken weer super goed. Hij wordt amper meer wakker en slaapt zelf in, in zijn eigen bed!!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 9,5 maand en slaapt nog steeds bij ons in bed. Smiddags slaapt hij overal thuis in z’n bedje, kinderwagen als we onderweg zijn of bij opa en oma thuis. Ik slaap hierdoor prima en hij vind het ook fijn. Zoals ik hier allemaal lees gewoon doen wat goed voelt 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij proberen het niet te doen omdat ik dan zelf niet lekker slaap. Wel hier ...
Mag ik vragen hoelang jullie bezig zijn geweest met even laten krijsen en weer naar toe enz? Ons zoontje is inmiddels ook 8,5 maand en heeft nog nooit doorgeslapen.. Wij zitten momenteel dus ook best wel van is het nog steeds dat hij honger heeft 's nachts of aandacht laat maar zeggen.. We hebben nu dus al paar x geprobeerd door idd ook even laten krijsen en dan weer troosten enz. Alleen die van ons lijkt niet op te geven tot hij weer de borst heeft gehad..

3 jaar geleden

Reactie op Marianne213

Mag ik vragen hoelang jullie bezig zijn geweest met even laten krijsen en w ...
We zijn nu een dag of 5 bezig. Gister ging hij meteen slapen. Vanmiddag huilde hij 2 minuten. Het is wel ieder slaapje even afzien als hij losgaat. Met nog 3 slaapjes overdag en dan de nacht hebben we hem dus een keer of 20 weggelegd en gecontroleerd laten huilen. Dat betekende op t ellendigste punt dat hij 10-15-20-25 min opbouwend en daarna een half uur gehuild heeft. Toen pas viel hij in slaap. Dus elke keer 5min langer gewacht met troosten maar dat kostte echt wel even tijd. Vroeg echt veel van ons maar hopelijk zijn we er nu doorheen en gaan we weer beter slapen. Als je dit gaat doen dan is het denk ik wel een kwestie van consequent zijn. Ik kan je daarom aanbevelen het alleen te doen op het moment dat je er allebei achter staat want je hebt elkaars hulp nodig. Wij zetten echt een timer, deden deuren dicht, babyfoon uit en hadden afgesproken dit systeem een week te proberen en daarna te evalueren mocht het niet helpen ;-)

3 jaar geleden

Reactie op SamiraSam

Mijn zoon van 8,5 maand heeft die slaapregressie best vroeg gehad. Het heef ...
Hier ook een zoon van 8,5 maanden. Sinds hij een paar weken geleden een oorontsteking heeft gehad en ik hem regelmatig bij mij genomen had, omdat hij zeer onrustig was, slaapt hij niet meer door. Normaal was dit van 22u tot 6uur. In slaap vallen in zijn bed is geen probleem. Maar vanaf 1u30 ongeveer begint het. Hij kreunt een beetje, niet echt wenen. Het stopt pas als hij naast mij ligt. Als ik hem dan in zijn bed wil leggen, is hij opnieuw wakker. En zo gaat het de hele nacht door. Enkel naast mij blijft hij slapen. Iemand tips om hem in zijn eigen bed weer te laten slapen. We hebben nog een zoon van 3jaar, dus als ik hem te lang laat kreunen, zeuren zou hij ook kunnen wakker worden...

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

We zijn nu een dag of 5 bezig. Gister ging hij meteen slapen. Vanmiddag hui ...
Jah wij hebben deze week dus ook geprobeerd met telkens 5 a 10 minuten er tussen echter nadat we 2 uren bezig waren toch maar op de arm getroost en weggelegd.. Daarna sliep hij wel weer zo'n 5 uren achter elkaar.. 🤷‍♀️ vandaar dat ik me idd afvroeg hoelang jullie je kindje in totaal lieten huilen ☺ overdag slaapt hij namelijk wel gewoon goed en sinds ik naar 2 slaapjes ben gegaan is zijn middagdutje ook eindelijk langer geworden ( was voorheen max 3 kwartier en is nu 1,5 a 2 uur)

3 jaar geleden

Ik volg mee, onze Tess heeft precies hetzelfde. Sliep super goed en opeens alleen maar bij mama in bed.. lees/hoor dat het een fase is dus daar gaan we dan maar vanuit.

3 jaar geleden

Onze dochter van 8 maanden slaapt vanaf de geboorte lekker bij ons. Soms leggen we haar in het ledikant naast ons bed. Ik vind het heerlijk en voor ons werkt het het best, zo hebben wij het meeste slaap allemaal. Ze slaapt echt goed en lang op die manier. Nooit een winnend team veranderen ;) Ik geloof erin dat zij zelf ooit zal aangeven alleen te willen en kunnen slapen.

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Enorm paniek/huilen met wakker worden en heb hetzelfde gevoel als jou. Dus ik lees even mee😊

3 jaar geleden

Ik wil in ieder geval meegeven dat hier hier na 3 weken drama nachten voorbij is 👏🏻👏🏻! Hier hielp in bed nemen helaas niet want dan wil hij helemaal niet slapen..