13 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies zo... Wakkertijden houden ze geen rekening mee. Hij is soms meer an 5 uren wakker. Hij doet meestal wel 2 dutjes, volgens hen soms een uur lang. Maar volgens mij ligt hij daar ook maar wakker in bed. Soms ga ik hem halen en is hij niet wakker, maar ziet er wel super moe uit en zijn oogjes draaien gewoon weg. Eten net hetzelfde... ze gaven altijd veel te veel waardoor mijn zoontje soms overgaf... Ik heb zeker 5x moeten zeggen om zoveel niet te geven. Tot ze mij de laatste keer terug telefoneerde om hem te komen halen want hij had terug overgeven. Toen heb ik echt duidelijke grenzen gesteld en dat is nu beter (maar we zien natuurlijk niet wat daar gebeurd), maar mijn zoon stinkt alleszins zo niet meer uit zijn mondje door het vele eten en zijn maag slaat niet meer heel de avond op. Ook heeft hij koemelkallergie en gaven ze eens doodleuk koekjesmeel met melk en een sandwich! Echt waar... Dit kan toch niet! Ik heb al alles afgebeld voor een ander kdv, maar er is gewoon nergens plaats. Echt triestig is dit.

3 jaar geleden

Ik werk op een KDV en dit mag echt nier gebeuren. Tuurlijk is kijken naar het kind erg belangrijk, maar de wens van ouders is zeker zo belangrijk. Ik zou in jullie geval (na meermaals aan geven) een klacht indienen. Daarbij moet er elk kwartier op de slaapkamers gecheckt worden of alles goed gaat (ik weet niet of dit voor alle KDVs geldt eigenlijk).

3 jaar geleden

Contact opnemen met de leidinggevende zou ik zeggen, als ze zo hardleers zijn. Het is heel normaal dat een kindje van die leeftijd 2 tukkies doet en bij ons op het dagverblijf slapen de kids van die leeftijd tussen 10.00 en 12.00 en tussen 14.30 en 16.30 zo ongeveer. En de oudsten doen 1 tuk vanaf 12.30. Dat is een heel normaal ritme. Ik snap ook de tijd van 11.45 naar bed doen niet? Is dat dan net voor of na de lunch, heel onlogisch 🤔. Dus idd je beklacht hogerop doen als je al te vaak dingen hebt aangegeven en ze niet willen luisteren. En als er dan niks gebeurd zou ik zo overstappen naar de concurrent 👋🏼

3 jaar geleden

Oh jeetje wat erg om dit soort verhalen te horen. Dit mag echt niet kunnen. Ik vind dit zelf zeker niet normaal. Zoals ook eerder is gezegd, als eerst een klacht indienen. Er wordt naast dat er niet naar jullie wordt geluisterd, naar mijn idee ook niet goed gekeken naar of de kleine daadwerkelijk moe is of niet. Bij ons op de opvang kijken ze inderdaad om de 10 a 15 min in de kamers om te kijken of alles goed gaat met de kindjes. Dus dan zien ze of hij ligt te slapen of niet. Verder zou ik echt overwegen om te kijken naar een andere opvang of een gastouder, maar in ieder geval niet meer daar. Als je dat natuurlijk niet al gedaan hebt. In ieder geval veel sterkte.

3 jaar geleden

Reactie op Jnw

Hier precies zo... Wakkertijden houden ze geen rekening mee. Hij is soms me ...
Wat erg 😢 Te veel eten geven ze hier gelukkig niet. Hij krijgt wel met zijn bijna 1 jaar vaak nog eten voor kindjes van 6-8 maanden (dus minder en helemaal fijngemixt) 🙄 En op de vreemdste uren. Vaak al rond 11 uur (soms dus al om 10u50) middageten...

3 jaar geleden

Reactie op Peppel

Ik werk op een KDV en dit mag echt nier gebeuren. Tuurlijk is kijken naar h ...
Om het kwartier checken doen ze wel, maar in het heen en weer schriftje staan de uren van neer leggen en op halen, dus of hij nog een half uur ligt te wriemelen voordat hij slaapt of dat hij dadelijk in slaap valt weet ik er niet mee.

3 jaar geleden

Contact opnemen met de leidinggevende zou ik zeggen, als ze zo hardleers zi ...
Na de lunch, die krijgt hij meestal al om 11, soms zelfs nog iets eerder 😔

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Oh jeetje wat erg om dit soort verhalen te horen. Dit mag echt niet kunnen. ...
Je het gaan kijken doen ze dus inderdaad wel, maar ze geven in hun heen en weer blaadjes aan wanneer ze hen in bed leggen en eruit halen, dus of hij nog wakker ligt na het neerleggen of niet staat er niet in.

3 jaar geleden

Jeetje, ik zou dit toch met de directie bespreken en beter nog, op zoek gaan naar een ander kdv of gastouder. Het vertrouwen is weg, daar laat je je dierbaarste bezit niet meer met een goed gevoel achter denk ik.

3 jaar geleden

Wow, daar zou ik ook niet mee gediend zijn... In onze crèche hebben we een beetje het probleem dat onze zoon ‘s ochtends niet moe genoeg is om te slapen (van 9 tot 10), maar het volgende dutje is pas om 12u (ze hebben daar vaste uren). Met als gevolg dat hij om 12u pas gaat slapen, maar dan is hij vaak al bijna 5u wakker. Ik heb het liever niet - thuis is hij nooit langer dan 4u wakker en da’s dan ‘s avonds - maar blijkbaar redt hij het perfect en is hij dan druk aan het spelen. Ze leggen hem dan om 12u en 16u in bed, dus hij slaapt nog wel twee keer. Als hij ‘s ochtends duidelijk moe is, leggen ze hem ook wel in bed. Buiten die vaste eet-en slaapuren echter niks aan de hand... Ik zou toch ook even de directie of verantwoordelijke aanspreken. Je moet je kind toch met het gevoel dat hij/zij in goeie handen is kunnen achterlaten...

3 jaar geleden

Aan iedereen die aanraadt een andere crèche te zoeken, geloof me, daar hebben we zeker al aan gedacht. Hetgeen ons tegenhoudt is dat ons zoontje er overduidelijk heel erg graag is. De kindjes, de begeleiding, de activiteiten. Want ze doen wel echt heel veel met de kids van knutselen tot wandelingen tot naar de dieren gaan kijken in de buurt. Zelfs de sneeuw hebben ze binnen gehaald (op een grote plateau) om de kleintjes te laten kennismaken. We zouden dus ontzettend graag gewoon daar ter plekke het probleem opgelost zien. Dus we gaan, nog maar eens, een gesprek aanvragen met het hoofd. En als het echt geen zoden aan de dijk zet toch maar een klacht indienen 😔

3 jaar geleden

Vreemde opvang. De meeste hanteren toch structuur.

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Vreemde opvang. De meeste hanteren toch structuur.
Hier hanteren ze in de babygroep 'het kind volgen'. Helemaal prima, maar zó uitdrukkelijk de wensen van de ouders negeren is zoveel als zeggen 'wij kennen jullie kind beter dan jullie'. Hebben we in het begin ook gehad met voeding. Ons ventje kon blijven eten en om de 2 uur een fles weg werken dus we moesten hem op schema voeden voor zijn eigen bestwil. Dat heeft ook even geduurd voor het wilde doordringen. Soms gaven ze hem al anderhalf uur vroeger zijn flesje. En dan zaten wij 's avonds natuurlijk in de problemen.