17 Reacties

2 jaar geleden

Ja sinds mijn kleine naar de opvang gaat is hij alleen maar verkouden, ziek, door de mond ademen tijdens het slapen.. heel zielig. Ze zeggen inderdaad dat het goed is voor de weerstand opbouw. Jammer dat er maar geen eind aan komt aan de verkoudheid..

2 jaar geleden

Ja hier hetzelfde. Om de week ziek. M’n oudste is nu bijna vier en was de eerste twee jaar bijna om de week verkouden, meerdere oorontstekingen etc etc. Maar nu nog zelden!

2 jaar geleden

Hier hebben wij het ook moeten doorstaan, vanaf juni gaat die van ons naar de creche en ze ging van de ene naar de andere ziekte, tot een tijdje geleden en nu heeft ze alleen nog regelmatig een snotneus en gaat het verder prima. Ik denk maar accepteren dat je er doorheen moet, die van ons vind de opvang nu heel leuk en we hebben het ook nodig, dus hopelijk is het ook nog goed voor de weerstand zoals ze zeggen :-) Oh en bereid je maar vast voor, niet alleen je kleintje zal ziek worden, wij hebben er ook aan moeten geloven regelmatig iets over te nemen... 🤧🤢🤒 Veel vitamientjes, goed eten gezond leven is de enige remedie...

2 jaar geleden

Zelf ook beetje ziekjes hoor... Vraag me dus af of het daadwerkelijk goed is voor de weerstand of zou het toch beter zijn om ze nog thuis te houden als alles dat toelaat

2 jaar geleden

Reactie op Hildje

Zelf ook beetje ziekjes hoor... Vraag me dus af of het daadwerkelijk goed i ...
Ik denk dat het gezegde wel grotendeels klopt, hoe meer blootstelling hoe meer afweerstoffen, dus meer weerstand, en minder ziek op latere leeftijd. Zal trouwens niet voor alle ziektes gelden, maar toch wel een deel. Maar leuk is het niet....

2 jaar geleden

Hou op schei uit😅 hier ook hoor! Om de week is het weer zover... non-stop verkouden en ziekjes.

2 jaar geleden

Ons zoontje ging met 1 jaar naar het kdv en was 8 weken lang elk weekend ziek.. helaas hoort het er bij.. Als je kindje vanaf het begin zou gaan is dit veel minder Helaas als ze iets ouder zijn pikken ze echt alles mee dit omdat ze weerstand op.moeten bouwen.. Werk zelf op een kdv en dit is vrij normaal helaas

2 jaar geleden

Ja heel herkenbaar! Als hij een keer een week niet geweest is zoals bijv tussen kerst en oud en nieuw dan zijn we eindelijk weer even snotverkouden.. zodra hij dan weer heen gaat heeft hij 9 van de 10x weer een snottebel.. het is ons eerste kindje, maar ik hoor ook van veel ouders met oudere kindjes hetzelfde en dat hun kinderen op de basisschool vrijwel niet meer ziek zijn omdat ze al weerstand opgebouwd hebben.. ik hoop dus ook maar dat dat hier ook het geval gaat zijn.. Vind het alleen momenteel soms zo lastig aangezien ik daardoor zelf ook geregeld verkouden ben.. ik normale tijden geen probleem, maar het afgelopen jaar wel geregeld gedacht dat ik wel een abonnement op de teststraat kon nemen voor mezelf 😅

2 jaar geleden

Sinds onze kleine na de opvang gaat is ze iedere week ziek. En het hoort erbij zeggen ze. Het is vooral zielig voor de kindjes en vooral in deze corona periode verschrikkelijk k.*t. Maar je kan er egt niks aan doen .

2 jaar geleden

Bij ons ook een periode gehad dat hij om de week ziek was. Ging na een tijdje over. Blijkbaar moeten ze ergens doorheen. Fijn is het niet

2 jaar geleden

Jep, hier ook! Is de ene snotneus nog niet voorbij, loopt hij ineens te hoesten of, zoals nu, al 2x een fikse rotavirus meegenomen. Met als gevolg: alles wat meneertje meeneemt naar huis, krijgen wij ook. Dus zelf al de hele week gesneuveld aan de rotavirus. Bij mijn zusje met haar 3 kids, waarvan haar tweeling van 1 jaar bij mijn zoontje op dezelfde groep zit, precies hetzelfde. Helaas voor een kdv vrij normaal. Kinderen en ouderen, daar krijgen we veel weerstand van 😅🙈

2 jaar geleden

Onze dochter is vanaf 4 maanden naar de crèche gegaan. We zijn nu 1,5 jaar verder en onze dochter is bijna nooit meer ziek. In het eerste jaar veel verkouden en buikgriep gehad enzo. Maar dat is dus echt beter geworden! Je moet er even doorheen, maar we hebben er geen last meer van! Succes!

2 jaar geleden

Als ik zo de reacties lees verschilt het per kind, maar ik denk ook per periode. Onze zoon ging met 5 maanden naar de opvang. Het eerste jaar nooit ziek of verkouden en nu de laatste 5/6 maanden is hij vaak verkouden en vorige week echt een beetje ziek. Dochter van een vriendin altijd ziek of verkouden. Hoort er allemaal bij denk ik, na het tweede jaar zou het beter moeten gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Nynke Schipper

Onze dochter is vanaf 4 maanden naar de crèche gegaan. We zijn nu 1,5 jaar ...
Hier precies hetzelfde! Ik denk dat d'r immuumsysteem inmiddels gewend is aan alle ziektekiemen en alle kinderziektes inmiddels al heeft af kunnen vinken

2 jaar geleden

Hier ook... Maar ook echt met koorts elke keer. Bij jullie ook?

2 jaar geleden

Herkenbaar en werk zelf ook nog eens op het kdv, dus ben zelf vaak dubbel de sjaak. Goed voor beide onze weerstand dus 🙈

2 jaar geleden

Inderdaad heel normaal. Hier ook een zoontje wat sinds half oktober naar de opvang gaat en sindsdien eigenlijk altijd verkouden met hier en daar een koortsje of infectie. Hij heeft ook al corona mee naar huis genomen 😐 Het is inderdaad heel gewoon. En gelukkig kunnen die kleintjes er beter tegen dan wij of de opa's en oma's.