12 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, ook nog zo laat wakker.. wij gebruiken Dentinox bij doorkomende tandjes. Teegel ken ik niet, maar volgensmij is het een beetje hetzelfde. https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/dentinox-doorkomende-tandjes/

3 jaar geleden

Ik denk dat je de goede dingen doet; pijnstilling geven hielp ons de nachten door met tandjes. Misschien even overleggen met de arts of je wellicht meer pijnstilling mag geven? Wij mochten namelijk meer paracetamol geven dan we dachten ivm lichaamsgewicht. Op doosje werd een veel lagere hoeveelheid toegestaan dan de arts aanraadde. Verder ken ik teegel niet maar hier ook goede ervaring met dentinox.

3 jaar geleden

Dametje hier ook.. ik geef haar een zetpil als ze er echt krijsend wakker van word. Overdag helpt een bijtring uit de koelkast genoeg maar als ze plat liggen neemt de druk op die kleine mondjes toe. Een zetpil verlicht echt de pijn.

3 jaar geleden

Hoihoi, hier hetzelfde verhaal, in de nacht was het drama. We hebben haar gauw een zetpil gegeven en met 10 minuten weer een rustig meisje welke kort daarna weer in sliep. Ze hebben echt pijn, een zetpil geeft echt verlichting. Sterkte en succes!

3 jaar geleden

Hier gisteren ook elke 2u wakker al huilend. Zoon zijn bovenste tandjes komen erdoor. Hij krijgt ook gel aan de tanden en dan dafalgan. We houden wel in het oog want vorige x mijn zijn onderste tandjes had hij ook een beginnende dubbele oorontsteking. Overdag zie je niets aan hem, maar slapen gaat moeilijk

3 jaar geleden

Bedje schuin zetten zou ook helpen, dan is de druk minder. (Mag ook met kussen onder matras) Stel dat het ook beetje van de oortjes is kan het ook helpen. Doorkomende tandjes zou maar ongeveer 4 dagen per tandje pijn moeten doen. Als het langer duurt vermoed ik toch iets ander.

3 jaar geleden

Dank jullie wel voor de tips! Heeft iemand ervaring met Mama natura Dento? Bij ons in de apotheek kan je mama natura coli kopen. Dat is een homeopathisch middel tegen kraampjes. Dat werkt bij ons super goed! Nu bekeek ik hun hele gamma en kwam ook iets tegen voor de tandpijn. Wel zie ik dat daar een zeer kleine hoeveelheid ethanol in zit... Maar dat zit ook blijkbaar in de mama natura coli...

3 jaar geleden

Ons dametje huilt met periodes in haar slaap. Dan kun je dus ook niet troosten, heel lastig. En waardoor het komt is lastig te zeggen, kunnen tandjes zijn of het verwerven van nieuwe motorische vaardigheden...

3 jaar geleden

Hier ook drama met de tandjes. Wanneer ze echt ontroostbaar is geven we haar een zetpil en kan ze heerlijk slapen. Dit is alleen savonds en echt niet elke dag, maar werkt wel super.

3 jaar geleden

Ik weet niet wat er hier aan de hand is, maar begin december had hij een oorontsteking en waren de 2 onderste tanden erdoor gekomen. De ooronsteking is al lang voorbij, maar hij slaapt nog steeds niet goed. Ondertussen heeft hij 1 tand bovenaan bijgekregen en ik denk dat de andere aan het duwen is. Hij wordt steeds wakker rond 1u. Eerst wat zagerig dan wordt het luider en dan wenen als ik ga kijken. Soms lukt het om hem even te troosten en terug in bed te leggen, maar meestal moet ik hem bij mij nemen of ik kan zo de hele nacht doorgaan. Bij mij slaapt hij meestal iets beter. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is, want voordien sliep hij telkens tussen 22u en 6u.

3 jaar geleden

Hoi ik heb vraag over Dento mama natura? Is dat goed voor baby? Ik heb probleem met mijn baby van 5 maanden , zelfde als jullie. ( Graag uw reactie) Groetjes