31 Reacties
3 jaar geleden
Ja! 馃檲 (8 maand) Hij wil alleen zitten, niet op zn buik liggen. Rollen doet hij ook amper. Tot op zn zij draaien vind ie prima maar op zn buik liever niet
3 jaar geleden
Ons zoontje is vandaag precies 9 maanden. Hij kruipt ook nog niet maar schuift wel achteruit op zijn buik. Hij doet zo zijn best om te kruipen en spartelt met zijn benen in het rond. Het frustreert hem. Maar ik ben ervan overtuigd dat ieder kind dit op eigen tempo ontwikkeld hoor. Zijn er speeltjes die ze leuk vindt zodat je haar op haar buik kunt stimuleren. Of bij haar gaan liggen op je buik? Dan vindt hij hier ook erg leuk.
3 jaar geleden
Mijn kleine meid is sinds oudjaarsdag aan het buikschuiven.
De meeste baby's kruipen tussen de 7 en 10 maanden, maar dat slechts een gemiddelde h猫? Gemiddeldes worden gemaakt door alle gegevens bij elkaar op te tellen en te delen. Dus ook met vlotte kruipers en baby's die er lekker de tijd voor nemen. Niks vreemds aan dus!
Misschien kun je haar eens op haar buikje leggen op een fitnessbal (uiteraard vasthouden), dan voelen ze minder druk op hun buikje en kun je haar ook beetje heen en weer en op en neer bounchen. Misschien vindt ze het dan wat leuker? Succes in ieder geval! 馃槝
3 jaar geleden
Mijn zoontje is 9,5 maand en kruipt ook niet. Hij kan ook nog niet zelf omrollen. Hij kan het wel, maar doet het niet. (Alleen als je hem ietsje helpt/aanzet) Op zijn buik vond hij eerst ook niks, dat gaat inmiddels stukken beter. Hij begint ook achteruit te schuiven, en 360 graden in het rond. Maar uiteindelijk wordt het vermoeiend of wil hij iets pakken, en dat gaat niet als je op je handen leunt. Hij gaat dan jammeren en dan wil hij terug op zijn rug gelegd worden. Ivm een onderzoek ben ik bij een arts geweest, en die vond het niet schokkend dat hij nog niet rolt en kruipt. Die arts verwacht dit nu elk moment. Elk kind in zijn/haar tempo.
3 jaar geleden
Onze kleine man is 8 maand. Buik liggen doet hij niet en kruipen ook niet. Zit wel mooi recht. Trekt zich recht om zo stapjes te zetten aan de vingers vasthoudend. Weliswaar astronauten passen. We hebben het bevraagd. Op zich kan dit geen kwaad, sommige kindjes kruipen nu eenmaal niet.
3 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem. Zl is nu 9mnd. Rolt sinds een paar dagen van buik naar rug, maar nog niet terug. Hij is ook niet graag op zijn rug.
Kruipt nog niet, gaat nog niet zelf zitten, heeft wel een redelijk balans. Staat vrij stevig op zijn beentjes en doet wel pogingen om naar voren te komen.
Het lukt hem om 180 graden te draaien of naar achteren te kruipen 馃ぃ
Hij lijkt alleen het principe van zijn beentjes nog niet te begrijpen 馃ぃ
3 jaar geleden
Oooh hier hetzelfde, het zitten gaat over het algemeen prima maar op de buik maakt hij niet echt aanstalten om te kruipen of teigeren soms gaat hij iets naar achter maar hij zet het al gauw op het jengelen. Wel heeft hij de laatste 3 weken behoefte aan staan dis nu heb ik hem telkens vast en probeer ie wat met dronkemans benen te lopen 馃ぃ馃ぃ馃ぃ
3 jaar geleden
Hier een meisje van 8.5 maand. Ze rolt sinds 2 weken pas van rug naar buik en is nu geen houden meer aan. Daarvoor lag ze ook niet graag op haar buikje, ja hoog uit een paar minuten. Kruipen kan ze nog niet en zelfstandig naar zit komen ook nog niet. Als ik haar neerzet op haar kontje dan blijft ze wel zitten maar soms valt ze ook nog om hoor.
Komt vast allemaal wel goed met onze kindjes! 馃槉
3 jaar geleden
Reactie op jessymeur
Ja ik heb zelf een beertje gekocht die kruipt maar ze kijkt er amper naar. ...
Probeer eens een afstandsbediening of nog beter een mobiele telefoon. Alles wat ze eigenlijk niet mogen hebben vinden ze veel leuker dan speelgoed! 馃き
3 jaar geleden
Oef.. er zijn nog kindjes die hun tijd nemen馃ぃ als ik in deze groep kijk lijkt het soms dat de kids al bijna lopen.( niets mis mee hoor, alleen maakt mij dat soms onzeker) mijn zoontje is nu bijna 8,5 maand. Hij kan zitten (niet zelf naar zit) en tijgert achteruit of in rondjes maar geen cm vooruit. Hij kan naar alle kanten rollen maar dat wil hij niet meer graag doen sinds hij kan zitten.
3 jaar geleden
Ooh mensen, die van mij gaat zo hard, ze is morgen 9 maanden en ik huil zowat wat ze allemaal al kan.
Ze lijkt niet eens meer op een baby en ik blijf haar wegtrekken overal. Dus geniet nog lekker even van het baby zijn. Ze zijn nog zo lang groot en dit komt nooit meer terug.