19 Reacties
3 jaar geleden
Ja hoor, zo ontdekken ze nou eenmaal de wereld 😅
Vooral met 'klein' speelgoed wat mijn oudste laat slingeren is het opletten geblazen. Opzich is voelen en proeven niet erg, maar ze moeten geen 'niet eetbare' dingen doorslikken ivm stik gevaar en het lijkt me niet goed voor maag en darmen 😉
3 jaar geleden
Hoort er inderdaad bij ja. Er zitten veel meer zenuwuiteinden in de mond dan aan de vingertoppen, dus daarom ontdekken ze alles met hun mond.
Hier ook opletten geblazen. Als ik echt even mijn focus op iets moet hebben (bijv. koken), dan zet ik haar ik de box. Omdat ze daar niet vaak meer in ligt (en ze de speeltjes die er liggen dus niet zo vaak ziet) blijft het interessant.
3 jaar geleden
Jup. Hier vooral 400x per dag aarde uit de plantenpotten. En dan smerig kijken want het smaakt niet lekker. En toch nog een keer proberen als ik niet snel genoeg ben 😂
3 jaar geleden
Hmpf ik word er gek van. Va´ t weekend dacht ik dat ze Dreft had gedronken. Volledig in paniek gebeld naar antigifcentrum. Heb al mijn kasten nu herschikt en voel me echt zo'n slechte moeder al dagen aan een stuk. Vanmorgen zat ze gewoon naast me ek plots begint ze super hard ye huilen-> een bloedende tand. Echt serieus? Hoe is dat kunnen gebeuren? Ik heb enorm veel stress dat er iets met mijn babytje zou gebeuren...
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Hmpf ik word er gek van. Va´ t weekend dacht ik dat ze Dreft had gedronken. ...
Misschien zou je na Corona (of nu al online) een EHBO cursus kunnen volgen met de uitbreiding baby/kinder EHBO (of juist alleen die uitbreiding).
Ik heb dit diploma en voel me daardoor veel zekerder. Toen m'n dochter 6,5 maand was stikte ze in een doperwt (ze kon niet hoesten, lijfje begon te schokken). Ik was in paniek, maar wist wel wat ik moest doen zonder na te denken. Binnen 5 seconden had ik haar uit haar stoel en had ik haar op de juiste manier vast en kon ik haar op de juiste manier op haar rug slaan en gelukkig kwam de doperwt er gelijk de eerste keer uit.
Traumatische ervaring natuurlijk waardoor ik heel lang niet goed heb kunnen slapen omdat ik haar steeds zo voor me zag, maar ik denk ook altijd: wat als ik niet wist wat ik moest doen...
Dus ik kan het iedereen echt aanraden. Zeker als je je er inderdaad echt door gestresst voelt, zorgt toch voor wat zekerheid ofzo.
3 jaar geleden
Kattenpluis is hier favoriet, want zelfs al heb je gestofzuigd: het verdwijnt NOOIT.
Ik zet onze zoon ook in de box als ik heel gefocust even iets moet doen. Wij hebben een open trap in de woonkamer die we heel slecht kunnen afsluiten, en die kleine rat heeft op veel te korte tijd geleerd om naar boven te kruipen. 🙃
3 jaar geleden
Heel normaal, heel irritant, heel gezond. Ze kunnen heus wel wat vieze dingen binnen krijgen, hebben ondertussen genoeg weerstand opgebouwd.
Alleen is t natuurlijk ook gevaarlijk. Je wil niet dat ze ergens in stikken.
Ik ben t ook absoluut eens met mn voorganger. Doe kinder ehbo ..je leert zoveel en t kan zo belangrijk zijn.
En hou het bij, want je vergeet dingen en alles veranderd steeds.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Kattenpluis is hier favoriet, want zelfs al heb je gestofzuigd: het verdwij ...
Oo grutjes .. die van mij schuift de triptrap al lopend weg maar heeft dus een valhelm maar toch opletten
3 jaar geleden
Oo grutjes .. die van mij schuift de triptrap al lopend weg maar heeft dus ...
Haha ja, het is niet normaal hoe snel hij dat doorhad. Enkel wanneer we erbij zijn laten we hem het doen. Van zodra mijn lief ‘s avonds thuiskomt en naar het toilet gaat boven, staat onze zoon al klaar aan de trap om samen met mij naar boven te ‘stappen’. Of te klimmen. Hij vindt het in ieder geval erg leuk.
Vallen gebeurt hier regelmatig, maar hij krabbelt telkens opnieuw weer recht alsof er niks gebeurd is. Soms is er wel wat geween bij, maar hij herpakt zich snel.
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Hmpf ik word er gek van. Va´ t weekend dacht ik dat ze Dreft had gedronken. ...
Oh god, ik ken het. Hoe ik ook mijn best doe en op let, hij weet zich toch te bezeren. Vanmorgen zichzelf een blauw oog bezorgt omdat hij de trede van de triptrap stoel heeft gekopt toen hij zich er aan optrok... Maar ik kan de triptrap stoel ook niet de deur uit doen...
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Haha ja, het is niet normaal hoe snel hij dat doorhad. Enkel wanneer we erb ...
Leuk zeit gij ook van vlaanderen? Hihi viel mij even op toen je zei geween.
Maar wat kan ik zeggen ja mooie ontwinkelingen.
Om terug te komen op de topic mijn zoontje is nu aan het kruipen en probeert water te drinken uit het flesje van avent😮 doet hij normaal nooit en hij is lekker rustig als hij de kamer aan het verkennen is ..
3 jaar geleden
Reactie op NKZ
Misschien zou je na Corona (of nu al online) een EHBO cursus kunnen volgen ...
Awel ja. Dat is eigenlijk een heel goed idee. Dat ga ik doen! Had zelf al opgezocht wat je moet doen als je kind zich verslikt 🙈