56 Reacties
3 jaar geleden
Hier een heerlijk ding dat letterlijk alles op zijn eigen tempo doet.
Hij begint nu pas te rollen (buik naar rug, maar nog niet terug)
Draait vanaf 5 of 6mnd om zijn as.
Begint nu langzaam steeds meer achteruit te tijgeren.
Heeft een erg sterk lichaam want hijneemt vanaf de 4 of 5 mnd de houding aan om te kruipen (maar doet dit voornamelijk om omzich heen te kijken 🤣)
Zitten en staan doet hij nog niet vanuit zichzelf idem met optrekken. Hij heeft de kracht ervoor, nu nog wachten tot hij de connecties legt.
3 jaar geleden
6,5 maand ‘achteruit schuiven’
7 maanden ‘tijgeren’
7,5 maand zitten, kruip ...
Heel goed verwoord "het proces er naartoe" en dat blijft met alles !
Het is leuk om complimenten te geven, maar belangrijker om te zien (en als ze groter zijn) en te zeggen hoe hard ze daar voor werken.
Dat is echt goed voor de mindset
VRIEND
3 jaar geleden
Om even alles in proportie te zetten voor mama's die door dit topic toch nog aan het twijfelen slaan over de ontwikkeling van hun baby:
In beide richtingen rollen moet een kindje kunnen tegen 9 maanden.
Stabiel zelf zitten tegen 12 maanden.
Zelfstandig stappen tegen 18-20 maanden.
Dit zijn zowat de 'uiterste leeftijden' (gauss curve oftewel klokverdeling). Dus dat betekent dat het gemiddelde lager ligt, en dat enkelingen ook héél vroeg zijn met deze vaardigheden, maar dat het allemaal binnen de normale verwachting valt. 😊
3 jaar geleden
Ons meisje wordt deze week 9 maanden. Wij hebben een fysio ingeschakeld omdat ze heeel gefrustreerd raakt en duidelijk mentaal en fysiek klaar is om te kruipen maar het nog niet snapt. Ze kon bijna 6 maanden niet op haar buik liggen (schreeuwen zodra ze lag, blijkbaar door verborgen reflux) waardoor ze heel erg voorloopt met zitten maar ik bang ben dat ze op haar buik wat achter loopt. Volgens de fysio zit dit gelukkig wel goed, we hebben een oefening meegekregen om met haar te doen en haar zo te helpen het kruipen te begrijpen
3 jaar geleden
7 maanden kruipen , optrekken staan, stapjes zetten aan de bank/tafel en zelfstandig zitten
3 jaar geleden
Mijn dochter is van 5 april (3 weken te vroeg en dismatuur)
Ze is nu 9 maanden en heeft net ontdekt dat ze vooruit kan dus tijgert nu de kamer door. Rollen ging met 6 maanden. Ze kan goed zitten sinds een maand of 2 maar nog niet zelf in zit komen. Staan aan de handen vind ze leuk maar ze trekt zichzelf nog niet op.
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Mag ik vragen wat die oefening dan is? Ik denk dat ik hier ook zo een klein ...
Ze hebben geen voorbeeldfotos en wij zijn nu nog niet thuis, het is lastig uit te leggen. Maar ik ga thuis stap voor stap foto’s maken die de fysio mag gebruiken en dan zal ik die hier ook plaatsen vanmiddag!
3 jaar geleden
Mijn zoontje is van 15 april. Met 4 maanden omrollen, met 7 maanden tijgeren, met 8 maanden staan en langs de bank lopen, 9 maanden zelf staan door optrekken en steeds meer los staan. En hij begint nu zichzelf op te trekken aan zijn loopkar en stapjes ermee te zetten zelfstandig. Maar zelfstandig tot zitten komen ho maar 🤷🏻♀️. Als hij staat laat hij zich weleens vallen tot hij zit, maar of dat telt 🤣. Hij is met zitten ook nog wel wat wiebelig. Terwijl staan en lopen langs de bank gaat prima.
3 jaar geleden
Ons meisje wordt deze week 9 maanden. Wij hebben een fysio ingeschakeld omd ...
Daar ben ik ook heel benieuwd naar! Wij hadden hetzelfde probleem 😬