95 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Ik zoek mama’s die dezelfde ervaring delen als ik! Geen mama’s waarvan baby ...
Niet om vervelend te doen, maar je eerste vraag is "kruipen jullie baby al?" Daar kan dus ook het antwoord ja op komen.
Mijn zoon is ruim 10 maanden en kruipt overigens ook niet. Rolt alleen maar. Maar doet dat zo snel dat kruipen helemaal niet nodig is. Hij komt zo ook overal.
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Ik zoek mama’s die dezelfde ervaring delen als ik! Geen mama’s waarvan baby ...
Dochtertje van 21 april. Kruipt nog niet vooruit maar glijd nu sinds een paar dagen achteruit 🤭 ze kan nog niet goed staan alleen een beetje als ik haar omhoog hou. Ze kan wel goed zelfstandig zitten zonder steun als ik haar weg zet op der kontje, maar vanuit lig kan ze niet zelf tot zit komen.
Ze kan van rug naar buik rollen maar nog niet andersom
Hopelijk heb je nu een beetje vergelijking materiaal 😊
3 jaar geleden
Hier meisje van ruim tien maanden. Tot nu toe alleen maar getijgerd. Ze doet inderdaad wat jouw dochter op foto doet ook al hele tijd. Vandaag voor eerst kleine stukjes kruipen en dan weer over op tijgeren. Maar het beginnetje is er dus. Wellicht laat, maar t komt dus vanzelf! Hoor ook wel dat sommige baby’s kruipen overslaan, maar wat ik zie op foto... meestal is dat voorteken dat kruipen vanzelf komt.
3 jaar geleden
Ons meisje tijgert ook alleen maar. Ze gaat wel op handen en knietjes zitten als ze vanuit zit komt maar zakt daarna op haar buik om vooruit te komen. En ze komt overal dus heeft ook geen noodzaak om te kruipen.
3 jaar geleden
Te snel op verstuurd gedrukt! Onze oudste heeft nooit getijgert en had van de een op andere dag bedacht hoe ze moest kruipen. Dus het kan zomaar heel snel gaan.
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Te snel op verstuurd gedrukt! Onze oudste heeft nooit getijgert en had van ...
Hier ook! Dochter kon alles ineens in dezelfde week. Mama zeggen, staan (met steun aan bank), zelf in zit komen en kruipen. Maar kruipen kan ze alleen op de bank, niet op de grond of haar speelkleed haha
3 jaar geleden
Reactie op kirst
Mijn dochtertje van 10 maanden kruipt nog niet maar tijgert al 4 weken volo ...
Hier hetzelfde. Al een maand is ze aan het tijgeren en een soort van billenschuiven. Maar kruipen op onze gladde vloeren is super lastig voor haar.
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 10 maanden kan sinds kort zitten en staan in de box en hij tijgerde met 6 maanden. Elk kindje gaat op zijn/haar eigen tempo en wie weet begint jou kindje wel sneller met iets anders.
3 jaar geleden
Hier hebben we een knul (10mnd) die rollen prima vindt om vooruit te komen. Hij kan al heel goed op handen en knieën staan. Zitten doet hij nog niet uit zichzelf maar als we hem neerzetten kan hij best een tijdje blijven zitten.
Wel zijn we er achter gekomen dat als er iets in beeld is dat hij echt moet hebben hij ineens heel snel kan buik schuiven. Zonder die motivatie hoeft het niet zo voor hem haha.
Hij gaat wel steeds vaker op handen en voeten staan.
3 jaar geleden
Onze dochter (bijna 10 mnd) kan rollen maar dat doet ze liever niet. Zit erg stevig. Zijn er meer kindjes die vanuit de zitstand toch zijn gaan kruipen / tijgeren? We motiveren haar wel door altijd op de buik of rug neer te leggen maar na een minuut of 5 (10 als ze vermaakt wordt) is het gillen en schreeuwen. Het heeft dan ook geen zin om haar ‘even te laten liggen’. Ze raakt dan alleen maar gefrustreerder.
3 jaar geleden
Floris is 9,5 maand en die is sinds gisteren zelf de trap omhoog aan het kruipen 🙈 Hij loopt langs de salontafel. Hij is daardoor ook wel snel verveeld volgens mij. Hij heeft het hele huis al 20x gezien.
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Onze dochter (bijna 10 mnd) kan rollen maar dat doet ze liever niet. Zit er ...
Hier ook bijna 10 maand en wou alleen maar zitten! Sinds dit weekend tijgert ze op de grond, gaat heel snel uit het niks. Hier hielp het oefenen op de bank, daar had ze meer houvast.