95 Reacties
3 jaar geleden
Misschien een tip: ik heb een poos terug alweer de app 'Baby Exercises & Activities' gedownload. Hierin staan filmpjes met oefeningen van een fysiotherapeut (in het Engels) over hoe je je baby bijvoorbeeld kunt helpen bij het leren omrollen of kruipen. Ze zijn gerangschikt per leeftijdscategorie, waarvan 2 filmpjes steeds gratis zijn. Maar ik heb inmiddels de pakketten van 6-9 maanden en 9-12+ maanden gekocht voor 3,99 euro.
Wellicht heeft iemand er ook iets aan! Onze dame tijgert nog steeds alleen maar, ik vermoed of ze het normale kruipen gaat overslaan. Ze wiebelt al paar weken heen en weer op handjes en knietjes, maar lijkt totaal niet te weten waarom ze dat doet. Zodra ze bedenkt dat ze ergens heen wil, ploft ze weer op haar buikje neer namelijk. 馃き
Sinds gisteren is ze druk bezig om vanuit buiklig (via handjes en knietjes) naar zit te komen. Dus daar ben ik lekker veel mee aan het helpen nu.
Onze baby's komen er ook wel! Ieder in zijn eigen tempo!
3 jaar geleden
Wij hebben een beetje een snelle Jelle waarbij ik soms wil dat het allemaal wat langzamer ging. Deed hij alles maar in etappes. Die ging in 2 weken, van tijgeren, kruipen, zitten en staan... toen was hij 7,5 maand. Nu inmiddels loopt hij de box rond, staat soms los en probeert wat stapjes. En nu als ik roep springen springen .. pakt hij de spijltjes en springt op zijn manier. Hilarisch om te zien.
Ook kan hij inmiddels zwaaien bij dag dag en als je zegt high five legt hij zijn handje tegen jouw opgehouden hand.
Af en toe denk ik waar is m鈥檔 baby.... gaat veel te snel met zijn 9,5 maand
3 jaar geleden
Reactie op VDM-24
Wij hebben een beetje een snelle Jelle waarbij ik soms wil dat het allemaal ...
Zo grappig want zo zie je ook hoeveel het verschilt per kind. Mijn dochter van 10 maanden is pas net begonnen met tijgeren en zelf zitten enzo, maar zwaait al vanaf 5,5 maanden, high five vanaf 6, etc. Inmiddels kan ze het hele liedje van klap eens in je handjes (klappen, handen op haar hoofd, handen in de lucht, wachten tot ik haar in haar zij kietel, heen en weer wiebelen). Het ligt echt mega aan de interesses wat ze als eerste beginnen te oefenen!
3 jaar geleden
Ja hoor, onze dame is er nu dan toch eindelijk mee begonnen. Ik was er net zeker van dat ze het over zou slaan 馃槀.
Maar dat is niet genoeg voor madame, want ze is ook al een paar dagen bezig met optrekken en staan.
Zo kan het dus ook gaan blijkbaar. Ze is woensdag 11 maanden.
3 jaar geleden
Ach ieder op zn eigen tempo hoor. Vandaag op consultatiebureau zei ze ook dat 15 maanden gemiddeld dat ze los gaan lopen. Fenna loopt sinds kort los (11 maanden) en ze was oprecht verbaasd over hoe vlot dat wel niet was, dus laat je niet gek maken alsof het normaal is dat ze dat al moeten kunnen
3 jaar geleden
Dochter zit tegewoordig ook veel zo. Als ze echt op der buik ligt, gaat ze wel in achteruit maar haar vooruit heeft ze nog niet gevonden ;p
3 jaar geleden
Mijn zoon wordt 28 maart een jaar. Rolt en tijgert als een malle, maar kruipen, staan of lopen? Ho maar. Het is een super vrolijk mannetje wat overal komt waar hij wil komen dus ik maak me hier geen zorgen over. Komt vanzelf wel.