23 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter krijgt ook nog borst, maar eet verder ook wel redelijk.
Tot 3 weken geleden kolfde ik in de mijn pauze nog, dat vond ik wel leuk geweest.
Nu drinkt ze als ze zin heeft bij mij, en dat is in elk geval de hele nacht 馃槄 in de ochtend, rond etenstijd en voordat ze op bed gaat. Als ik vrij ben drinkt ze rond eind van de ochtend en halverwege de middag ook nog.
3 jaar geleden
Wow om de 2 uur is nog best veel ja 馃槄 hier is dat alleen als hij ziek is. Op normale dagen is het rond 11 uur en rond 16 uur dat hij komt voor de borst en snachts een aantal keer. Als hij vroeg naar het kdv gaat (3x per week) dan slaan we de bv van 11 uur over.
Hij eet daarnaast wel redelijk , brood en fruit gaat er goed in. Avondeten wat lastiger maar verschilt ook erg per dag.
Wel leuk om te lezen hoe het bij andere gaat! Fijn te lezen dat die van jullie ook nog snachts komen!
3 jaar geleden
Joehoe, hier nog een mega-langvoeder! De peuter van net 3 drinkt zelfs 's avonds nog voor het slapen gaan... Ben dus ook nog een tandemvoeder 馃檲
Het is gewoon zo gelopen. Hier bijna 15 maanden, eet goed maar drinkt overdag 3-4x (opstaan, dutje om half 10, in de middag en na het avondeten). 's Avonds nog 2x, 's nachts ook nog 1 of 2x.
Wat wil je weten?
3 jaar geleden
Hier ook een langvoedster.. ik voedt op verzoek dus er is geen pijl op te trekken hoe vaak ik voedt.
Mn oudste heeft bijna 3 haar gedronken bij me en de middelste ruim 3 jaar.
De jongste drinkt ook nog graag bij me
3 jaar geleden
Reactie op Kuona
Wow om de 2 uur is nog best veel ja 馃槄 hier is dat alleen als hij ziek is. ...
Ik hoor eigenlijk ook alleen maar dat de kinderen zo goed slapen. Hier is dus echt drama. Zelfs de oudste van 3 slaapt nog niet door 馃槄
Zal misschien dan toch ook door de borstvoeding komen dat ze niet lekker door blijven slapen? Nu eet ze in de avond ook niet super, misschien een combinatie.
3 jaar geleden
Ik geef ook nog steeds bv.. hier is het 2 a 3 x per dag.. 鈥榮 ochtends met opstaan, voor het middagdutje en voor de nacht.. tot een jaar kwam hij ook nog geregeld voor een nachtvoeding..vanaf dat hij ong 13 maanden is ben ik gestopt met 鈥榮 nachts te voeden. Als hij 鈥榮 nachts wakker wordt krijgt hij wat water.. vaak wou hij dat niet.. heeft paar nachten geduurd, maar hij slaapt sindsdien wel vaak door.. hij is nu soms nog wakker als hij bijv ziek is of last van tandjes.. hij vraagt dan in elk geval niet meer om de borst..
Wat betreft eten gaat dat ook heel goed, 鈥榮 ochtends na de voeding eet hij 1a 2 crackers, tussen de middag een broodje en/of wat fruit, 鈥榮 middags na slapen soepstengel en dan avond eten.. verder drinkt hij over de gehele dag water of roosvicee.. hij heeft gwn de hele dag beschikking over een flesje gevuld met drinken
3 jaar geleden
Hier ook een langvoedster馃檵馃徏鈥嶁檧锔廜nze zoon is 16 maanden. hij eet pap, brood, fruit en avondeten prima en drinkt ook water. In de ochtend, middag en avond voor zn slaapjes drinkt hij bij mij. Hij slaapt redelijk door dus de nachten drinkt hij alleen bij mij als hij ziek is.
Hij is even ziek geweest waardoor ik hem antibiotica en pijnstilling moest opdringen via zn mond en toen wilde hij niet meer drinken bij mij...馃槩vond ik zo jammer!! Nu gelukkig weer wel. Ik ben van plan dit lekker te blijven doen! Op mijn werk kolf ik, hij krijgt dit mee naar het kdv. Ik merk dat dat niet meer zoveel opbrengst geeft...hoort dat af te lopen? Voorheen pompte ik zo 100cc maar nu 25cc per keer
3 jaar geleden
Hier ook nog een langvoeder馃檭 zoontje van ruim 15 maanden drinkt voor t slapen gaan in de avond (en middag als ik vrij ben) en elke ochtend.
Sinds enkele dagen komt hij snachts nog 1 a 2 x en dan een paar slokken en is hij weer weg, daarvoor was t echt om de 1,5 a 2 uur.. dus hoop dat dat ff een fase was馃槄馃槄
Verder als hij ziek/niet lekker/moe is dan wilt jij ook meer drinken.
3 jaar geleden
Reactie op Flop
Hier ook een langvoedster馃檵馃徏鈥嶁檧锔廜nze zoon is 16 maanden. hij eet pap, brood ...
Volgens mij wel normaal dat het wat afloopt. De samenstelling veranderd ook en je borsten wennen snel. Ik kolfde tot 9 maanden 3 x per dag, rond 120 per keer. Toen ik alleen in de pauze ging kolven was het ook 120 ml.
Vond het wel 'zonde' om niet meer te kolven, maar het is ook best een moetje/ gevlieg. We kunnen nog wel een paar maand vooruit met de vriezer voorraad. 馃槄
3 jaar geleden
Reactie op Flop
Hier ook een langvoedster馃檵馃徏鈥嶁檧锔廜nze zoon is 16 maanden. hij eet pap, brood ...
Ik kolf nog 1 dag in de week dat m鈥檔 zoontje naar kdv gaat, maar merk dat ik ook vrijwel niet veel meer kolf.. gelukkig werk ik thuis en heb ik de andere 2 dagen de oppas aan huis waardoor ik dan live kan voeden.. in principe kan mijn zoontje wel zonder de voeding op kdv, dus ik zit wel te overwegen om binnenkort te stoppen met kolven en gewoon alleen nog live te voeden op de momenten dat ik wel gwn in de mogelijkheid ben.
3 jaar geleden
Reactie op Flop
Ahh ik snap het. Het is echt een gedoe idd en ik zou er best mee willen sto ...
Ze krijgt 1 flesje melk naar de opvang/ oppas, voor rond middag uur. Ze gaat 4 dagen per week. We geven een zakje van 120 ongeveer mee. Voor de rest krijgt ze water, thee en ik geloof dat ze haar ook wel gewoon koemelk geven.
3 jaar geleden
Hier ook lang gevoed (op de dag af 15 mnd) ..ik ben nu bijna2 weken gestopt...mn dochter bleef snachts maar komen. Dus ben daarom gestopt. Heb me er heel schuldig om gevoeld, want ze was echt gehecht aan mn borst. Vond t zo fijn en werd er zo blij van. Dus hebben er beide wel even een traantje om gelaten. Mn dochtertje trekt nog dagelijks mn shirt naar beneden (of als ze mn borsten ziet) en wijst ze aan en roept "op op" en ze wil nog steeds met de handje bij mn borsten. (liefst even tepelfrummelen)
Maar echt....sinds we gestopt zijn slaapt ze dus hartstikke goed. En ze vindt een flesje opvolgmelk/pyjamapapje opeens wel goed...heeft dat altijd geweigerd, al vanaf dat ze een jonge baby was.
Dus ja, ik vind het goed zo (al voel ik me echt schuldig dat ik haar dit ontnomen heb) Maar ze is vrolijk gezellig en slaapt goed, dus lijkt geen schade 馃槄
3 jaar geleden
Mijn meisje is nu bijna 16 maanden en drinkt nog heerlijk bij mij. 's morgen bij wakker worden heeft ze ong een uurtje vrije toegang tot de melk-bar. Dan rond 12 voor het slapen gaan. Soms wil ze in de middag nog ff na het slapen. Dan voor het slapen gaan ' s avonds en dan vaak nog 1x in de nacht. Sons 2x . Ligt eraan goe het is ; tandjes , sprongetjes etc. Oze eet gewoin brood, fruit en avondeten. Maar ze vind de melk gewoon nog erg lekker. En ze slaapt er meestal zo lekker op馃榿
3 jaar geleden
Reactie op Jann89
Zijn er ook mama's die tot nu toe alle slaapjes met hun kindje samen hebben ...
Ik ben op een gegeven moment begonnen om ons zoontje wakker weg te leggen zodat hij ook leerde om zelfstandig in slaap te komen.. hiermee overdag begonnen.. tot ong 13 mnd heeft hij nog geregeld 鈥榮 nachts 1 of 2 voedingen gehad.. vanaf toen had ik iets van de melkbar is 鈥榮 nachts gesloten 馃檲 (uitzonderingen zoals ziek oid uitgezonderd) wij zijn er toen ook meer mee begonnen dat als hij huilde dat mijn partner heen ging, ons zoontje legde namelijk de link dat als ik kwam dat hij wel melk kreeg en als vervanging kreeg die dan flesje met wat water.. heeft een paar dagen geduurd, maar inmiddels slaapt ons zoontje 鈥榮 nachts van ong half 8/8 uur tot de volgende dag 8 uur en als we hem niet wakker maken soms ook tot 9 uur..
Klinkt miss alsof dit heel makkelijk gegaan is, maar er hebben wel nachten tussen gezeten dat we bijv ruim 2 uren bezig zijn geweest voordat hij pas weer sliep, maar ben blij dat we die keren wel doorgezet hebben met gewoon echt geen melk meer te geven.. sindsdien is hij 鈥榮 nachts veel beter gaan slapen..