82 Reacties
3 jaar geleden
Hej, ik kom net terug van het CB. Mijn zoon van 9 maanden weegt maar 7.525 ...
Hier exact hetzelfde gewicht en grootte, maar volgens K&G helemaal nog geen reden tot zorgen, hoewel ze nu ook eventjes afweek van haar eigen curve. Ze eet flink en beweegt er volgens mij elke gram weer af.
Hoop dat je dat een beetje gerust kan stellen
3 jaar geleden
Vanochtend naar CB geweest: dochter is 79,5 cm, 11 maanden en 12,2 kilo.
Ze hebben ons uit voorzorg doorverwezen naar huisarts voor bloedonderzoek omdat ze zo zwaar is maar het niet af te leiden is uit het eten (ontbijt broodje met margarine en kipfilet + fles 150cc, lunch zelfde als ontbijt, tussendoor fruitje, avondeten normale portie aardappel/rijst/groente en soms vlees en voor t slapengaan flesje 150cc) voelt beetje als bangmakerij. Wij zijn beide slank en mijn man heel lang.
Meteen naar de dokter om onderliggende redenen uit te sluiten. Zouden jullie dat nu al doen?
3 jaar geleden
Reactie op Joni-24
7,6 kilo en 67 cm bij 9 maand en 3 weken. Ze is vrij klein maar zit prima o ...
Ik heb ook zo’n lekker kleintje! 68 cm en 7,5 kilo met net geen 10 maanden. Ik ben zelf ook maar 1.53 en ze eet super goed dus vind het prima zo haha
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Z ...
Beweegt jullie dochter veel of zit ze nog veel stil? Mijn zusje was enorm stevig voor haar eerste verjaardag maar had geen haast met gaan kruipen/lopen enzo. Toen zij actief in beweging kwam werd de verhouding 'beter'.
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Beweegt jullie dochter veel of zit ze nog veel stil? Mijn zusje was enorm s ...
Tijgert hele kamer door en snel ook! Niet met buik van de grond en optrekken doet ze ook niet. Dus beweegt sinds 5 weken veel. Daarvoor rolde ze alleen. Dus heel lang ‘niet echt bewogen’
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Tijgert hele kamer door en snel ook! Niet met buik van de grond en optrekke ...
Ik zou dan misschien even afwachten hoe ze ontwikkeld zodra ze gaat lopen. Of je moet zelf het idee hebben dat ze zwaarder is dan haar beentjes aankunnen. Dan kan het een reden zijn om aan de bel te trekken. Maar mijn ervaring is dat kunnen lopen heel veel doet voor hoeveel energie ze verbruiken waardoor de verhoudingen anders worden
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Z ...
Laat je niet bang maken maar ik zou wel gewoon eens langsgaan bij de huisarts en laten checken. Daar kan je toch niets verkeerd mee doen?
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Z ...
Ik zou zolang je zelf niet het idee hebt dat het iets medisch kan zijn nog even afwachten tot ze echt meer begint te bewegen.. mijn nichtje was rond die leeftijd net een kleine boedha 🙈, nu een super slank meisje van 5,5 jaar..
3 jaar geleden
Hier eentje van 11 maanden, 9.6kg en 76cm, heel gemiddeld gaf ze aan 😊
3 jaar geleden
Hier eentje van 11 maanden, 9.6kg en 76cm, heel gemiddeld gaf ze aan 😊
Hier ook.. dochter ook 11 maanden en afgelopen woensdag bij cb 9.9 kg en 75,8 cm.
3 jaar geleden
Ons meisje is gister geweest is nu 74cm en weegt 8810 gram. Ze gaven aan dat ze te licht is en meer moet eten... volgends mij eet ze voldoende. Ze eet dit als volgt:
07.30 120ml water 4 scheppen melk 5 scheppen pap.
09.30 180ml water 6 scheppen melk.
12.00 2 boterhammen
13.00 fruit
14.30 180ml water 6 scheppen melk.
17.00 groentesap
18.30 180ml water 6 scheppen melk.
Tussendoor rijstwafels en koekjes.
3 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Ons meisje is gister geweest is nu 74cm en weegt 8810 gram. Ze gaven aan da ...
Klinkt inderdaad niet alsof ze iets tekort komt. Ik zie alleen staan groentesap? Is dat sap of bedoel je pap of hap met groente, iets van aardappels/pasta/rijst en af en toe iets vlees/vis ei?
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Klinkt inderdaad niet alsof ze iets tekort komt. Ik zie alleen staan groent ...
Haha typfoutje moest zijn groentehap haha!
3 jaar geleden
Mijn dochter was met 9 maanden 76,6cm en 9,7 kilo. CB zei dat ze voor haar lengte nog iets meer zou mogen wegen
3 jaar geleden
Romy 11 maanden ( 9 april )
70 cm en 8.7 kg
Klein maar fijn zeggen ze op het CB.