61 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Hoi, ik zou als ik jou was niet te druk maken over het missen van vitamines. Ik volg de rapley methode en daar is borstvoeding tot 1 nr 1 hoofdvoeding. Voeding onder 1 is just for fun is daar de regel..

3 jaar geleden

Zo een mooi kindje! Onze zoon onlangs op controle woog 8k995 en was 71cm. Hij krijgt wel flessen: 19u ongeveer 180ml, 2u30 krijgt hij 210ml en dan tussen 6u a 7u nog eens 210 die drink hij niet altijd op. Hij is overdag wel een grote fan van vast voedsel en eet dat ook flink. Is misschien ook wat eigen aan je kindje? Kyran is van 3.5 maand stilaan vast voedsel beginnen krijgen ivm reflux en hij was vanaf dag 1 gek op vast voedsel.

3 jaar geleden

Ten eerste wat heb je meisje een bos met haar! Prachtig! Hier ook 1 die qua lengte ietsjes achter loopt maar komt van der moeder :) klein maar fijn!

3 jaar geleden

Senn is 8 maanden, krijgt ook borstvoeding en weegt 8,6 kilo en is 72 cm. Slechtste advies ooit, minderen met borstvoeding!! CB weet echt te weinig van borstvoeding dan ten eerste, niets is zo compleet als borstvoeding, food under one is just for fun en dat is echt zo... de groeicurve van het CB is daarnaast niet de juiste voor borstvoedingskindjes. Vul haar gewicht en lengte eens op de WHO curve in. Gewoon zo doorgaan, meer kan ik niet zeggen... bij mijn zoontje boog de curve nu ook iets af terwijl hij er de eerste maanden alsmaar boven zat, dat is normaal. Soms een groeispurt, soms een dipje etc. Sowieso tot 1 jaar is borstvoeding (of kunstvoeding) het belangrijkste, laat je niets wijsmaken!!

3 jaar geleden

Ik moet deze week ons zoontje weer even wegen en meten, maar de laatste x met 8 mnd was hij 9 kilo en ong 73 cm. Ik kreeg met 7 mnd toen ong hetzelfde te horen vwb teveel bv geven. Ik was het er toen niet helemaal eens aangezien Bv niet te vergelijken is met flesvoeding qua hoeveelheid.. Wat ik toen wel ben gaan doen is overdag bv te minderen en meer vast voedsel en thee aan te bieden.. Ik ben overdag naar 3 vaste Bv momenten gegaan, rond half 9/ 9 uur, daarna rond lunch na het eten van een broodje en voor het slapen dus rond 13 uur en daarna pas weer na avondeten voor slapen gaan rond 19 uur. De overige momenten die hij daarvoor kreeg ben ik begonnen met lauwe thee aanbieden en wat fruit, rijstwafeltje of koekje bijv. Ik merkte doordat ik de BV naar vaste momenten deed en de overige momenten niet meer deed hij op de 3 momenten dat hij nog kreeg beter en meer ging drinken. De nachten heb ik toen eerst op verzoek gelaten.. En momenteel zijn we bezig met toch ook proberen hem te troosten zonder voeding te geven.. ivm dat ik wat meer vrij had rond kerst en oud en nieuw hebben we dat toen gedaan en zijn we toen de laatste voeding rond 11 a 12 uur een flesje gaan geven om te testen of hij dan wel langer zou slapen.. Hij ging toen een paar x langer slapen en vorige week juist ook weer 2 nachten alleen Bv doordat hij van half 8 tot ong 4 uur door ging slapen.. Maar dit verschilt per dag.. Ene x krijgt hij nu soms dus 's nachts een flesje en andere x gwn Bv. Ik.heb heel lang geen flesje willen geven en Bv alleen willen doen, maar ik merkte de laatste tijd dat mijn eigen weerstand slechter wordt door de gebroken nachten dus vandaar dat wij wel zijn gaan proberen.

3 jaar geleden

Hey!! Wat een raar advies. Ik zou echt niet minderen met bv. Je dochter geeft zelf aan waar ze behoefte aan heeft. Neem anders even contact op met een lactatiekundige. Zij zal waarschijnlijk zeggen dat je echt niet hoeft te minderen met bv. Zij kan eventueel wel begeleiden in de overgang naar andere voeding, maar dit heeft echt geen prioriteit. De groeilijnen bij cb zijn allemaal gebaseerd op kunstvoeding dus maak je geen zorgen!

3 jaar geleden

Mijn kleine mannetje krijgt ook borstvoeding op verzoek en vast voedsel ernaast. We zijn bij het cb geweest toen hij 8,5 maand oud was en hij was toen 69 cm en woog hij 7640 gr. Hij zit onder t gemiddelde maar lengte en gewicht zijn wel goed in verhouding. Borstvoeding mocht ik nog wel vaker aanbieden, maar minderen zeker niet. Ze zeggen volgens mij allemaal wat anders, je moet gewoon zelf kijken hoe of wat. Jij kent tenslote je kind beter en als ze t verder goed doet zou ik me niet druk maken.

3 jaar geleden

Zou mij niet druk maken over die groeicurve ieder kind is uniek. Onze dochter is 64 cm en 6600 gram. Ze loopt Inmiddels al wij maken ons totaal geen zorgen. Ze krijgt ook borstvoeding.

3 jaar geleden

Tot 12 maanden is bv de hoofdmaaltijd. Je kan eens de who curve invullen. Die is bij kindjes die opgroeien met bv meer geschikt, dan de curve van het cb. Of Facebook kan je lid worden van het borstvoedingforum. Hier komt veel fijne en bruikbare informatie voorbij

3 jaar geleden

Heb je een who groeicurve? Ik vind het advies heel raar... Jouw melk bevat ALLES wat jouw meisje nodig heeft. Een korstje brood kan daar echt niet aan tippen hoor. Daarnaast is een meetmoment echt een momentopname, wie weet schiet ze volgende week opeens de lucht in vanwege een groeispurt Wij volgende rapley/kleintjes methode en daarbij is Food under the one just for fun. Die uitspraak is er niet voor niks, want tietie power!😏

3 jaar geleden

Heb je een who groeicurve? Ik vind het advies heel raar... Jouw melk beva ...
Precies dit! De groeicurve bij het CB is gebaseerd op alle kindjes, de WHO heeft groeicurves die alleen voor borstkindjes zijn. Borstvoeding niet afbouwen!! Echt niet doen! Daarbij heb je een meisje, die zijn meestal wat kleiner. Ik heb 2 meiden die precies hetzelfde hadden, zijn gewoon gezond en blij en zitten nu prima op de lijn. Laat je niet gek maken! Je meisje ziet er gezond en blij en goed uit!! Volg je gevoel ❤

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties ! Ik maak me absoluut niet druk of bezorgd hoor. Ik heb een heerlijk vrolijk en super gezond meisje. Ze ontwikkeld zich heel snel. Baal wel van de nachten, maar kan er ook weer niet van wakkerliggen (....🤣) Ik was vooral benieuwd of t klopt dat lengte een beetje achterblijft door minder vast voedsel. Ik merk aan haar dat ze rapley fijner vindt eten. (Vooral interessant) Ik zal eens op de who kijken. Bedankt ! Iemand tips om de nachten wel te minderen ?

3 jaar geleden

Reactie op LD84

Zou mij niet druk maken over die groeicurve ieder kind is uniek. Onze docht ...
Hier ook 65 cm en 7,130 kg 🥰 onder de curve maar perfect in verhouding. Ieder kindje is uniek hè? 😍

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties ! Ik maak me absoluut niet druk of bezorgd hoor. ...
Bij rapley zit er een keer curve. Toen mijn meisje begon speelde ze meer met het eten dan dat ze het at. Maar als ze het door heeft dan sta je versteld hoeveel ze kan eten. Het consultatie bureau was eerst ook bezorgd maar toen ze hoorde dat we Rapley deden waren ze gelijk meer relaxt. Mijn meissie is ook nog klein voor haar leeftijd. Ze weegt 7,11 kg en is 67,5 cm maar gezien mijn afkomst is dat ook niet zo gek. Wat de nachtvoedingen betreft, ik geef ook nog 3x bv snachts. Is normaal voor bv babies. Wij zijn er nu van overtuigd dat ze genoeg overdag binnen krijgt en hebben gister besloten om 1 nachtvoedingen af te bouwen. Als ze wakker wordt dan voed ik haar niet maar dan troost ik haar tot ze slaapt. :) dat werkte gisternacht dus vannacht weer proberen.

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties ! Ik maak me absoluut niet druk of bezorgd hoor. ...
Tot voor kort kwam onze dochter om de 2,5uur snachts. Sinds een of twee weken is dat vaker om de 4 uur snachts. Ik heb niets veranderd aan haar voeding of slaapjes. Ik denk dat ze voedingen over gaan snachts als ze daaraan toe zijn

3 jaar geleden

Dit is onzin, vraag maar eens advies aan een lactatiekundige.. BV is hoofdvoeding het eerste levensjaar en alle andere dingen zijn oefenhapjes, voor de smaak en de structuur.. Ze gaat echt niet ineens meer groeien als ze meer dingen eet dan borstvoeding

3 jaar geleden

Net gewogen, gemeten en goedgekeurd. Ons meisje van 2 april is nu 71,5cm groot en 9kg400

3 jaar geleden

Mayson is geboren op 5 april en is van de week gewogen en gemeten Lengte : 74.3 Gewicht: 10kg740 Hij loopt mee in de plus lijn vanaf zijn geboorte

3 jaar geleden

Heb je een who groeicurve? Ik vind het advies heel raar... Jouw melk beva ...
Dit is echt fout advies. Bv na 6 maanden bevat met name veel te weinig ijzer voor een goede hersenontwikkeling. Lees de literatuur die uitspraak is echt fout 😞

3 jaar geleden

Hier een meisje van 8,5 maand die 7,5 kilo weegt en ze is 68,5cm. Ook niet heel groot dus. Ze krijgt nog 4 flessen van zo’n 150 waarvan een savonds om 11. Hier is ze echt flessen gaan weigeren, en daardoor is ze wel veel beter gaan eten. Eerst kreeg ze fles om de ongeveer 4 uur. Nu zit daar zo’n 5 uur tussen. Overdag eet ze prima brood en groente gaan super, maar fruit is echt drama. 3 happen en dan wil ze echt niet meer. Hier zeiden ze bij bureau gewoon elke keer klein beetje geven, fruit is niet het belangrijkste. Heb best wel getobt met haar met bv en kv. Altijd een kleine eter geweest. En moest haar echt brood gaan geven met 6 maanden maar elke keer ging ze overgeven. Ik heb het toen ook gewoon maar even gelaten en een maand later weer geprobeerd. Toen ging het wel goed. Maakte me ik het begin ook heel druk. Maar ik laat het nu wat meer los. Ze weet zelf echt wat ze wil, en ook wat niet. 🙈