61 Reacties
3 jaar geleden
Onze dochter is morgen 9 maanden. Ze is nu 72 cm en 8,7 kg (wel thuis gewogen door met en zonder haar op de weegschaal te gaan staan). Tot vier dagen geleden kwam ze 's nachts nog minstens 1 keer. Maar nu heeft ze al 4 dagen doorgeslapen van 00 uur tot 7 of 8 uur. *afkloppen.
Overdag drinkt ze meestal maar 3 of 4 keer. En ze krijgt dus nog een late voeding. Daar komt ze zelf voor.
Ik merk dat ik doe overgang naar steeds minder vaak drinken wel lastig vind in die zin dat ik sons bang ben dat ze te weinig drinkt. Maar ze wil echt niet meer. Moet ook zeggen dat ze sinds een paar weken ook wel echt veel vast voedsel begint te eten.
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties !
Ik maak me absoluut niet druk of bezorgd hoor. ...
Hier een mannetje van bijna 9 maanden die in lengte netjes loopt maar in gewicht achterloopt ook op volledig borstvoeding en de kleintjes methode waar net een paar weken iets binnen blijft. Ik kan me niet voorstellen dat t aan die paar hapjes ligt dat hier de lengte wel t lijntje volgt ;)
3 jaar geleden
Het klinkt zó maf maar ik ben echt heel blij om deze gewichten allemaal te lezen! Mijn meisje is prematuur geboren en heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen met sondevoeding dus liep vanaf het begin logischerwijs achter in gewicht. Nu woog ze 2 weekjes geleden 7570 gram, zondag weeg ik haar opnieuw, maar we lopen dus helemaal niet meer enorm achter! Wat fijn! 👶🏼
3 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Het klinkt zó maf maar ik ben echt heel blij om deze gewichten allemaal te ...
Hihi goed gewicht dan !
Ik heb gekeken naar mn zoon en dochter rond 9 maanden.
Mn dochter ws 7200 gram en 71cm
Mn zoon was 10,2 kilo 😳 en 75 cm
Bij mn zoon is daar niks meer van te zien hoor 🙃
3 jaar geleden
Hihi goed gewicht dan !
Ik heb gekeken naar mn zoon en dochter rond 9 maand ...
Wat was haar geboortegewicht? Fenna was 2635 en viel best veel af. Laagste gewicht 2450
3 jaar geleden
Onze dochter 73,4 cm en 10,015 kg. 6 maanden borstvoeding gehad, daar heeft ze de lekkere spekkies nog van!
3 jaar geleden
Wat was haar geboortegewicht? Fenna was 2635 en viel best veel af. Laagste ...
Oh dan was ze lichter zelfs! Evi Lynn woog met de geboorte 2808 en is inderdaad ook gezakt naar net iets boven de 2400. Wat tof om te zien dat het nu zo bij trekt!
3 jaar geleden
Mijn meisje is dysmatuur geboren en woog 2615 gram en viel af tot 2440. Ik moet aankomende dinsdag weer om te wegen en meten.ben benieuwd. Bij de laatste meting (28 wkn) was ze 6065 gr en 65 cm. Ze krijgt ook bv met hapjes
3 jaar geleden
Volgens mij groeit ze dan prima hoor! Ik heb ook vaak met consultatiebureau dat ik opzich wel luister wat ze te zeggen hebben, maar ik kies zelf met welke adviezen ik iets doe en welke het ene oor in en andere weer uitgaan 😋
Collin krijgt ook nog steeds BV en is wel iets groter als de meeste kindjes die nog Bv krijgen als ik zo lees, vrijdag weer even meten en wegen, maar die was met geboorte ook al 3816 gram en 52 cm.
3 jaar geleden
Hier gaf het CB ook aan dat Given afbuigt qua hoofdomtrek dit omdat hij te weinig voedingsstoffen binnen zou krijgen. In dit geval houden ze geen rekening dat mn partner Moluks is en dus niet zo groot en ik Russisch ben en ook maar 1.65 ben. Ik neem de adviezen van het CB niet meer zo heel serieus en volg lekker mn kleintje wat hij nodig heeft.
Given was trouwens bij geboorte 3610
en viel ruim 9% af en gaf volledige BV.
Hij weegt nu met bijna 9 maanden 9.5 kilo en is 72cm
3 jaar geleden
Hier is ze nog geen 9 maanden maar weegt 11 kilo.. qua lengte weet ik niet precies...
Ik weet wel dat cb de standaard groeicurve gebruikt, voor borstvoeding kindjes kun je beter het schema van Who bijhouden
3 jaar geleden
Reactie op Loress Moderator
Hier is ze nog geen 9 maanden maar weegt 11 kilo.. qua lengte weet ik niet ...
Wat fijn om te lezen dat er nog iemand is met een 9 maanden oude baby en zo’n 11 kilo 🤣 het is altijd al een flinke jongen geweest maar toch.. als ik zo alle andere reacties lees Haha
3 jaar geleden
Reactie op sal85
Wat fijn om te lezen dat er nog iemand is met een 9 maanden oude baby en zo ...
Mijn dochter ook hoor! 11 kilo en 76 cm. Ze is 9 maanden. Ze is wat zwaar maar komt omdat ze nog niet kruipt of tijgert. Zodra ze dat gaat doen smelt hopelijk het extra gewicht eraf
3 jaar geleden
De mijne is ook niet erg dol op kruipen Haha Zelfstandig zitten gaat goed een beetje aan de hand staan etc maar daar houd het wel bij op. Cjb zei bij de laatste controle ook dat voor zijn lengte etc zijn groeicurve prima is maar toch ga je dan soms twijfelen als je dan andere reacties ziet. Fijn om te horen dat er meer flinke baby’s zijn 😃
3 jaar geleden
Hier ook een jongen van 11,7 kg en 75 cm net 9 maanden wel door kunstvoeding gevoed vanaf 1,5 maand. Tijgert gaat zelf zitten en trekt zich op. Elke keer gezeur bij het cb dat hij te zwaar is. Ik zie alleen maar een blij jochie die zich prima ontwikkeld. Maar soms denk ik dan wel ik wil niet dat hij te dik wordt. Alleen ik geef hem niks bijzonders, het is wel een lekkere eter lust alles en laat niks staan.
VRIEND
3 jaar geleden
Beide jongens borstvoeding (ook 's nachts) op verzoek + Rapley, beide bogen af en beide zijn hartstikke vrolijk, gezond en sterk. De oudste (ruim 3,5) is relatief gezien nog steeds langer dan dat 'ie breed is, maar dat heeft hij van mij. Beide hebben overigens dat ze eerst 'dikker' worden en vervolgens de lengte inschieten en dan dus weer 'dunner' zijn.
Je dochter ziet er geweldig uit. Als ze net zo blij en gezond is als ze op de foto lijkt zou ik me nergens druk om maken en ook niet minderen met borstvoeding. Dat past zich aan aan de behoefte van je kindje en het is al vaker gezegd: ze is nog geen 1, dus vast voedsel vooral nog leuk voor erbij.
3 jaar geleden
Reactie op ctjeee
Hier ook een jongen van 11,7 kg en 75 cm net 9 maanden wel door kunstvoedin ...
Wij geven die van ons ook echt niks extra en soms minder dan wat ik bij andere lees. Geen suikers geen vet (behalve margarine op brood) en tussendoor hooguit 1 soepstengel. Drinkt alleen water, thee of flesje. Dus waar ze zo zwaar van js moet echt door het weinige bewegen komen. Ga haar ook niet uithongeren, komt vast een keer goed. Mijn man en ik zijn beide slank dus
3 jaar geleden
Morgen naar het CB maar Thirza Is zo'n 9,2 kg, en rond de 72cm lang.
De zit, kruipt, brabbelt en trekt zich op. Maatje 74 zit nog goed maar ook 80 past ze.
Ze eet per dag 3 boterhammen, soms een paar hapjes kwark, 300 gram groente met soms een beetje vlees en een halve kilo (!!🤣) fruit. Het grootste gedeelte daarvan gebruiken we als broodbeleg. Ze heeft wel honger en als we het fruit vervangen door iets ongezondere dingen heeft ze opeens een groeispurt. Niet in lengte maar wel in omvang 🤭
MOD
3 jaar geleden
Hier krijgt mijn zoontje ook nog steeds bv op verzoek. Zo'n 8 a 10 x per dag (en nacht). Daarnaast ook nog 3 x per dag vast voedsel via kleintjes methode. Het is een hele vrolijke baby, kruipt, staat, brabbelt, goede poep- en plasluiers.
Sinds een paar maanden is z'n lengte curve ook gaan afbuigen (-2 lijntjes). Inmiddels vorige week in het ziekenhuis geweest, na verwijzing cb. Vervolgstappen zijn bloedonderzoek en een diëtiste. We waren op dit moment op de uitslagen van het bloedonderzoek. En volgende week hebben we een intake met een diëtiste die ook lactatiekundige is.
Het CB gaf hier namelijk ook bv de schuld van de afbuigende curve. En dat ik m'n zoontje meer vv moet geven en minder bv. Dat vond ik kort gezegd onzin. De kinderarts in het ziekenhuis die begon hier gelukkig niet over. Maar ik wilde wel per se een diëtiste die ook lactatiekundig is, zodat we sowieso op 1 lijn zouden zitten.