61 Reacties

3 jaar geleden

Hoi hoi. Nou ik ga daar pas over een maand heen. Maar mijn manneke was laatste keer 71 cm en die groeide heel mooi elke keer als ik kwam was hij 4 cm gegroeid. En ik zie met mijn ogen ook dat hij niet meer die 4 cm is gegroeid.. Die van mij wil maar al te graag fruit maar dat is nu blijkbaar niet meer voldoende. Misschien kan u iets zwaarder geven bijv spagetthi met groentjes gemixt heb dit nu 2 dagen gedaan . Hij moest dit van mij helemaal opeten natuurlijk heb ik daar heel rustig de tijd voorgenomen wat hij weigerde na een paar hapjes. Maar heb toch alles kunnen geven.. dus bla bla Sinds 2 dagen ben ik erachter gelomen dat hij te weinig voeding kreeg. En daardoor niet wou inslapen telkens om 8 of 9 uur. Ohja hij is nu maar 1 keer wakker geworden.. ook denk ik dat mijn kleine caffeine binnen krijgt door borstvoeding en dat ook averechts werkt want dan slaapt meneer niet goed .. Zo ik help graag andere mamas want het is niet altijd makkelijk om te zien wat een kleine nou echt nodig heeft

3 jaar geleden

Hier kregen we opmerkingen dat onze zoon veel te “groot” is. 9 maanden, 12,5 kg en bijna 80 cm. Maar altijd al groot geweest, toch adviseerde het Consultatiebureau om te stoppen met de borstvoeding of tenminste met de nacht voedingen 🤷🏼‍♀️ vond ik zelf heel raar advies, zeker omdat onze zoon koemelkeiwit intolerant is dus mijn melk de enige bron is van zuivel. Dus denk dat het belangrijk is dat jeje eigen gevoel volgt. En is je kindjes van actief en happy en komt ze ( in haar curve ) gewoon aan, zie ik absoluut geen probleem? 👍🏼❣️

3 jaar geleden

Het CB komt met zijn beleid en kennis uit de prehistorie. Laat je ajb niet gek maken. Stel je vraag eens op de fb groep la leche league. Een lactatiekundige kan je gerust stellen en andere moeders daar ook. Er zit meer vet en calorieën in borstvoeding dan in vaste voeding dus het is simpelweg bullshit dat het cb zegt dat bv het probleem is. Laat je niet gek maken 🙏🏻

3 jaar geleden

Hier ong hetzelfde. Net geweest bij cb. Ze is nu 6510 gr en 67,5 cm. Ze is 8,5 mnd ( 2 mei). Ze eet brood, fruit, groente en aardappels/rijst en krijgt bv. Ik moest ook maar minder bv geven en meer vast voedsel. En beginnen met vlees en yoghurt.

3 jaar geleden

Onze zoon woog met 8 maanden, 11,5 kilo en is 77 cm🙈

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Hier ong hetzelfde. Net geweest bij cb. Ze is nu 6510 gr en 67,5 cm. Ze is ...
Stom advies! Kreeg dit advies ook, met 6 maanden. Heb ze vriendelijk bedankt. Gezegd dat wij rapley/kleintjes methode doen en wij daar heel goed op gaan doeeeeei!💁🏼‍♀️ Moet over 3 weken weer. Enige waar ik benieuwd naar ben is gewicht, lengte en hoofdomtrek, al kan dit thuis natuurlijk ook. Net zoals lichamelijke check. Maar verder boeit het mij niks en zie ik het als geen toegevoegde waarde.

3 jaar geleden

Stom advies! Kreeg dit advies ook, met 6 maanden. Heb ze vriendelijk bedank ...
Ik wist wel dat ze niet enorm aangekomen was, maar hier schrok ik wel ff van. Ze is nu echt onder de -1 lijn. Al zijn we nog nooit erboven geweest. Hier doen we gewoon eten. Brood in stukjes en dat pakt ze zelf. Eten eerst gepureerd en nu geprakt. Ze vind het allemaal lekker. Ik blijf gewoon lekker de borst geven en dan het eten ernaast. Maar wat voel ik me een slechte moeder vandaag. Alsof ik wederom faal 😶

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Ik wist wel dat ze niet enorm aangekomen was, maar hier schrok ik wel ff va ...
Hoezo voel je je een slechte moeder ? Ben je mal ! Heerlijk dat ze nog bv krijgt toch. 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Ik wist wel dat ze niet enorm aangekomen was, maar hier schrok ik wel ff va ...
Ah nee hoor, je doet het onwijs goed. Hier ook een meisje 64cm en 6kg. Ze zit niet eens op een groeilijn, nooit geweest en altijd onder de aller onderste lijn. Ik ben inmiddels (na 9 maanden) wel gestopt met bv, want ze heeft misschien koemelkallergie. Ze krijgt kv op soja basis, dat lijkt beter te gaan. En eten doet ze wanneer ze wil en hoeveel ze wil. Soms eet ze veel of weinig. Maar je faalt echt niet hoor.. het is hun bouw niet, dat kan. En het gemiddelde is maar een gemiddelde. Niet twijfelen en zoals je zegt - lekker door gaan met bv en eten. Komt echt wel goed. ❤️

3 jaar geleden

Hoe vaak geven jullie nog borstvoeding? Na het introduceren van vaste voeding gaf mijn dochter zelf aan dat ze minder voedingen wilde. Ik voed haar nu alleen nog s ochtends en s avonds. En dat werkt voor ons allebei erg fijn. Zo wil ik het nog wel even volhouden. En haar gewicht is altijd stabiel gegroeid. Net voordat we begonnen met vaste voeding gaf ze een klein dipje en daarna een kleine groeispurt maar verder doet ze het perfect

3 jaar geleden

Hoezo voel je je een slechte moeder ? Ben je mal ! Heerlijk dat ze nog bv k ...
Het voelt soms alsof ik haar tekort doe. Maar der ontwikkeling gaat prima. Staat en loopt rond te tafel. Gaat steeds sne

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Het voelt soms alsof ik haar tekort doe. Maar der ontwikkeling gaat prima. ...
Nou je doet haar tuurlijk niet tekort. Laat dat alsjeblieft los ! Als ik het zo lees doet ze het prima. En borstvoeding geven is natuurlijk al hartstikke bijzonder als je dat nog met 9 maanden kan doen 🙏

3 jaar geleden

Reactie op ThirzaMamma

Hoe vaak geven jullie nog borstvoeding? Na het introduceren van vaste voe ...
Ongeveer 4 keer per dag. Soms 1x 's nachts. Nu 8,5 maand oud. Ongeveer maar komt zoals het komt.. 7uur 10uur(voor ochtendslaapje) 15uur (na middag slaapje) 17uur niet elke dag 19uur (voor de nacht) Soms 's nachts 1x

3 jaar geleden

Reactie op ThirzaMamma

Mijn dochter van 9,5 maand krijgt nog 4x bv overdag soms 5x. Om 7u, 10u, 14:30, (16:30),18:30 Maar ze meldt zich ook nog steeds 3x in de nacht. Vaste voeding gaat er ook goed in maar ze blijft bv fijn vinden en ik ook :)

3 jaar geleden

Reactie op ThirzaMamma

Overdag zo'n 3x Rond half 9, na z'n broodje rond kwart over 1 en dan om 7 uur voor slapen gaat.. 's nachts verschilt.. Tot voor kort kwam hij standaard tussen 11 en 12 voor een voeding en in de vroege ochtend tussen 5 en 6.. Echter zit er de laatste tijd wel wat verbetering in.. Eergister om half 1 nog een keer en daarna was hij rond half 8 wakker.. Afgelopen nacht heeft hij juist doorgeslapen tot half 5 en is nu net weer wakker..

3 jaar geleden

Owja en ik heb gister ook nog even gewogen ( thuis op de weegschaal) Collin was afgelopen vrijdag 9 mnd. Is inmiddels ong 74 cm en ong 9.6 kilo. Qua kleding gaat inmiddels de 74 goed zitten en hij draagt ook nog wel wat kleertjes in 68

3 jaar geleden

Hallo mama's en papa,s ik ben vandaag naar kind&gezin geweest voor een check up voor mijn poppemieke Alyssa'tje ❤ze is over 9 dagen 9mndjes en ze weegt 10.200gr en ze meet 69.5groot.🥰

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 8 maand 10.4 kilo en 75 cm

3 jaar geleden

Komt vanzelf, al weegt die van mij ruim 9kg en 69 cm. Geef ook nog elke nacht BV en totaal van 4x a 5x in 24 uur BV. Vaste voedsel ging eerst ook moeizaam erin, na tijdje ging dit vanzelf beter is mijn ervaring. Minder BV geven wil niet zeggen dat vaste voeding er beter in gaat bij mij ging onze dame juist extra BV clusteren om in te halen. Ieder kind heeft zijn eigen ritme en groeilijntje komt vanzelf goed

3 jaar geleden

Mijn dochter van 9,5 maand krijgt nog 4x bv overdag soms 5x. Om 7u, 10u, 14 ...
Hier ook🥰