31 Reacties
3 jaar geleden
Hier 8 tandjes en loopt fanatiek rond de tafel en bank. Nog niet los😄 Niks is te snel of langzaam. Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo.
Juist leuk om te zien toch dat ze nu al de eerste losse stapjes aan het zetten is. Lekker van genieten van deze mijlpalen 😘
3 jaar geleden
Onze zoon schuifelt al meer dan twee maanden langs de meubels, stapt goed als hij onze handen vastheeft, loopt vlot met een loopwagen, maar vindt alleen stappen nog wat eng. Rechtstaan ook. Vorige week stond hij bijna 20 seconden alleen recht, maar vaak lukt het niet omdat hij het ‘doorheeft’. Hij heeft wel al eens enkele stapjes alleen gezet, wat heel erg schattig was.
Dat hij zijn tijd maar neemt! Hij gaat al als een raket vooruit, vind ik. 😶
3 jaar geleden
Mijn dochtertjes liep met 7,5 maand al los. Begon met 3 stapjes, met nieuw jaar werden het er al wat meer. Vandaag 10 maandjes en loopt de hele dagen. Sinds een week ook buiten mee een blokje om.
Maar 'praten' doet ze alleen als grote zus of andere drukte er niet bij is. Daarin komt ze nog niet verder dan bewust papa, mama, een woord wat op noa lijkt en daag zeggen.
Het zijn prachtige mijlpalen. En als het wel kwaad kon, je kan niks veranderen. Als ze willen doen ze het. Maar kan geen kwaad. Je moet er lekker van genieten en stimuleren
3 jaar geleden
Overmorgen is ze 11 maanden, loopt nog niet langs de meubels maar staat redelijk goed aan de meubels. Trekt zichzelf ook nog niet op en komt ook nog niet zelf in zithouding. Ze tijgert maar ze schuift liever op dr billen, zit goed rechtop en heeft 5 tandjes.
Ik maak mij niet zo’n zorgen. Ik liep pas met 14 maanden en m’n vriend met 18 maanden. Ik ga ervan uit dat zij ook haar tijd neemt.
3 jaar geleden
Onze dame is 10 maanden, tandloos maar loopt al wel met 8 1/2 maand achter haar loopkar wat nu heel soepel gaat, langs tafels en de bank.. Staat soms onbewust los maar verder nog niet..
3 jaar geleden
Hier onze kleine meid van 10 maanden. Ze zet steeds meer stapjes los. Vandaag deed ze er 5.
Niks mis mee hoor. Je bent alleen je baby kwijt 😒
Ze zegt mama, papa en kijk. Ze kan klap eens in je handjes en in de maneschijn meedoen, zwaaien, miauw zeggen. Ze kan iedereen aanwijzen.
Ze heeft 6 tanden en slaapt nog geen nacht door.
3 jaar geleden
Hier onze kleine meid van 10 maanden. Ze zet steeds meer stapjes los. Vanda ...
Thanks voor je leuke reactie! En aangezien we wss niet voor een tweede gaan, gaat het wel heel vlot hoor. Maar we genieten volop. Het is een echt strebertje. Hier is het papa, mama, bah en dah wat ze 100 keer per dag herhaald.
3 jaar geleden
Onze 1e liep vanaf de dag dat ze 10 maanden was. Enige probleem is dat wanneer ze vallen, ze ook hard vallen. Die was dus al vrij snel 1 tand kwojt. De kleine van nu 10 maanden zet iets van 3 losse stapjes per keer dus die zal ook wel snel gaan lopen. Zorg buiten voor goese schoentjes met flexibele zool die meebuigen. Dus geen nike etc, staat leuk maar niet goed voor de voetjes als ze echt gaan lopen.
3 jaar geleden
Ooooh superrrrrr leuk. Helaas hier kruipt ze zelf ni eens.🤷♀️alleen naar achter....en ze trekt zich ook niet op... ze is 10mndjes inmiddels net geworden❤
3 jaar geleden
Hier eentje die tijgert, al 2 maanden in kruiphouding zit maar daarmee niet vooruit komt. Wel stunt oefeningen doet op handen en tenen en dan die kont zo hoog mogelijk omhoog 🤣.
Verder heeft hij net door dat hij op lage dingen omhoog kan klimmen en met beetje hulp ook staan. Maar lopen zie ik deze voorlopig nog niet doen en hoedt ook echt nog even niet hoor 🤭.
Hij zit net een maand knap los en moet eerste ritje op de fiets nog meemaken...
Hij doet wel geluiden en handelingen na, maar nog geen woordjes. Tand nummer 8 maakt zijn entree...