7 Reacties

3 maanden geleden

hier hebben ze 10x wenochtend voordat ze starten.

3 maanden geleden

Dat hebben ze hier ook idd :)

3 maanden geleden

doen waar jij je goed bij voelt!! tot 5 jaar heb je die mogelijkheid. dat school anders gewend is kan, maar jij bepaalt.

3 maanden geleden

Vaak zie je dat door de routine van 5 dagen kleuters er snel gewend aan raken. Dus misschien doet jou kindje het op deze structuur juist wel goed! Opvang is vaak maat een paar dagen in de week, wat het onduidelijk en lastiger maakt (ene keer mag ik wel thuis blijven, andere keer niet). Ik zou dus zeker die structuur van 5 dagen er wel inhouden...maar omdat je verwacht dat hij dit moeilijk gaat vinden, zou ik in eerste instantie starten met 5 halve dagen. Maak het vooral bespreekbaar op school. eventueel langer wennen is ook mogelijk. Volgens de wet (NL) mag een kindje met 3 jaar en 10mnd starten op de basisschool. Dus eerder starten is ook nog een optie. En hij is pas met 5 jaar leerplichtig, dus dagen thuishouden mag ook. Kijk vooral wat voor jullie beide goed voelt. het moet een veilige/plezierige plek worden voor je kind.

3 maanden geleden

Reactie op Xfx

hier hebben ze 10x wenochtend voordat ze starten.
wow 10! Mijn dochtertje "mag" maar 3x wennen...Gok dat het voor haar wel genoeg is, maar jeetje! wat een verschil!

3 maanden geleden

Reactie op BEG83

wow 10! Mijn dochtertje "mag" maar 3x wennen...Gok dat het voor haar wel ge ...
onze dochter mag 4x wennen.. ze is al wel een keer op een meespeelochtend geweest, dat vond ze al leuker dan de psz.

één maand geleden

4x wezen wennen en nu gaat hij gewoon 5 dagen. Moet er toch een keer aan wennen.