31 Reacties
2 jaar geleden
Ik lees even mee. Thuis doen we ook dutje rond 11. Twijfel ook weleens of iets anders beter is
2 jaar geleden
Onze zoon (ook 21 maanden) slaapt de laatste weken tot 07u30-08u00. Hij gaat dan tussen 12u30 en 13u00 slapen (dan is dat uiteraard ook vol te houden). Meestal slaapt hij dan gemiddeld 1,5 uur.
Als hij wat vroeger wakker is, houden we 12u00 aan. Maar zelfs als hij om bv. 6u15 wakker is (gebeurt zelden), houden we die 12u00 ook aan. Da’s dus een beetje rekken, maar het lukt wel en dan ‘klopt’ onze dag verder nog een beetje. Als hij dan toch eens vroeger ging slapen, sliep hij dan plots maar een halfuur, max drie kwartier. Zo van die onverklaarbare dingen. 😅
2 jaar geleden
Onze zoon, ook 21 maand, gaat tussen 12u30 en 13u slapen. Hij slaapt dan tot 15u of soms tot 16u (wij laten hem gewoon slapen en maken hem nooit wakker). Hij gaat dan weer slapen rond 19u30 à 19u45. Hij slaapt s morgens in de week tot 6u45. Dan moet hij opstaan en maken we hem wakker. En in het weekend varieert het soms tussen 6u15 en 8u00.
2 jaar geleden
Onze zoon werd tijden al voor 6u wakker 's ochtends en kon het dan maar met moeite tot 12.15u redden om vervolgens maar een uurtje te slapen en om 18u helemaal gesloopt te zijn. Op advies van een slaapcoach zijn we bij de lunch kwark gaan geven en gaan we daarna nog even buiten spelen (in de tuin met zijn loopfiets oid) en gaat hij nu om 13u naar bed. Promt slaapt hij weer 2 uur, red hij het tot 19u en is de volgende ochtend ineens pas rond 7u wakker. Een kleine aanpassing heeft voor ons echt wonderen verricht. Wellicht kun je dus eens spelen met de tijden of voeding (eiwitten verzadigen langer dan koolhydraten).
2 jaar geleden
Oei lastig! Wij hebben een heel ander ritme. M'n zoontje gaat savonds rond 18.30/19.00 uur slapen en word rond 08.00 uur sochtends wakker en red het dan makkelijk tot 12.30 uur. Slaapt dan maar een uurtje. Als hij bij oppas is dan wilt ie met geen mogelijkheid meer slapen dus slaapt ie zelfs niet meer! 😱 Hij is dan overigens wel helemaal kapot rond 16.00 uur.. dus dan gaat ie rond 18 uur gelijk naar bed.
2 jaar geleden
Dochtertje van 21 maanden slaapt ongeveer van 20:30 tot 8:30 (dit varieert weleens met een half uur eerder of later) en dan een middagdutje om 13:00/13:30 van ongeveer 2,5 uur. We hebben een slaaptraining gedaan en volgende de slaapcoach zijn de wakkertijden
rond deze leeftijd tussen 4-6 uur.
2 jaar geleden
Op de dagen dat ik moet werken moet onze dochter tussen 06.10 en 06.30 opstaan dus dan pakt ze haar middagslaapje tegen 11.45 circa 1.5u a 2 u. Meestal gaat ze dan rond 19.00 naar bed.
De laatste tijd vertikte ze het om op tijd te gaan slapen als ze niet naar de opvang hoeft dus dan gaat ze rond 20.00 naar bed en slaapt tot een uur of 08.00/08.15 waardoor het middagdutje ook weer verplaatst naar 13.00.
Slapen gaat de laatste tijd wisselend, vooral het inslapen is een drama. (Verlatingsangst, niet moe genoeg) etc
2 jaar geleden
Onze dochter is s'morgens rond 7:00 wakker. Als wij vrij zijn krijgt ze een boekje in bed en snoozen wij nog even verder.
Om 11:30 beginnen wij aan de lunch en dan om 12:30 naar bed. Meestal slaapt ze dan tot 14:30, soms tot 15:00uur.
s'Avonds gaat ze dan weer om 18:30 naar bed.
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 22 maanden wordt in de ochtend vaak wakker tussen 6:30 en 7, soms als hij in de nacht wakker wordt en hij tussen ons in komt te liggen slaapt hij langer, alsof hij zich dan fijner voelt tussen ons in. Maar goed, middag dutje tussen 12-13 beginnen en dan tot 15 a 16 uur, meestal zo’n 2,5 tot 3 uur. Begin tijd beetje afhankelijk van hoe laat hij wakker is geworden. Vervolgens brengen we hem pas naar bed om 20:30, wat wij erg laat vinden, maar eerder is hij gewoon echt nog te wakker en kunnen we op ons kop gaan staan. Vinden we soms jammer, want dan hebben we echt maar een klein stukje avond voor ons zelf. als ik soms ouders hoor van 19:00 enzo, ben ik weleens jaloers 😅
2 jaar geleden
Reactie op JessV90
Mijn zoontje van 22 maanden wordt in de ochtend vaak wakker tussen 6:30 en ...
En als je hem 's middags om 15u wakker maakt? Dan heeft hij waarschijnlijk om 19u wel weer behoefte aan slaap.
2 jaar geleden
Reactie op JessV90
Mijn zoontje van 22 maanden wordt in de ochtend vaak wakker tussen 6:30 en ...
Ik heb een webinar gevolgd en daarin werd gezegd dat het middag dutje max. 2 uur mag zijn, om zodoende genoeg slaap schuld op te bouwen. Wakkertijd max 5 uurtjes, maar middagdutje niet voor 12 uur ( om vroeg wakker te worden de volgende ochtend te vermijden) Dus; 6.30 wakker, 12 tot 14 slapen, vervolgens 19.00 weer in bed...?
2 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Ik heb een webinar gevolgd en daarin werd gezegd dat het middag dutje max. ...
Dan zou dat betekenen dat je hem niet zelf wakker laat worden, maar hem altijd uit bed haalt? Klinkt aannemelijk wat je zegt. Tot nu toe hebben we hem altijd laten slapen tot hij zelf wakker wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Ik heb een webinar gevolgd en daarin werd gezegd dat het middag dutje max. ...
Gaven ze reden waarom eerder dan 12:00 naar bed vroeg wakker worden de volgende veroorzaakt?
Mijn 'probleem' is dat ongeveer 5-6u wakkertijd niet voldoende is om mijn zoon moe genoeg te hebben in de avond..