7 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje wordt eind deze maand 16 maanden en de lunch is verschrikkelijk! Hij krijgt dan een warme maaltijd (vlees, groentjes en aardappelen in stukjes op een bord) Voordien at hij alles op maar, de laatste 2 weken weigert hij alles. Hij wil alleen nog brood eten en zijn melk drinken.. soms lukt het mij om hem een paar stukjes van zijn warme maaltijd te doen eten maar meestal gooit hij dit uiteindelijk op de grond. Ik heb wel de indruk dat hij genoeg heeft met wat hij eet.. hij is tevreden en lacht de ganse dag door. Ik raak hier ook behoorlijk gefrustreerd van en weet me er geen raad mee.
3 jaar geleden
Reactie op lisaa
Mijn zoontje wordt eind deze maand 16 maanden en de lunch is verschrikkelij ...
Hier lijkt ze ook geen honger te hebben ofzo of echt wat te missen. Maarja, er moet wel wat in en het liefst gezond 😅 We blijven maar aanbieden en hopelijk is het maar een fase 😬
3 jaar geleden
Velen kinderen gaan door deze periodes. Bij sommige komt het weer goed of draaien ze het weer om, gaan ze juist weer wel warm eten en geen brood vice versa. Uiteindelijk worden ze allemaal groot en pakken ze wel wat ze nodig hebben. Gewoon blijven aanbieden en geven wat ze wel lekker vinden en enigszins gezond is toch... die van ons at maanden geen brood en altijd groente en nu draait het weer om, ik maak me er niet zo druk om.
3 jaar geleden
Hier verschilt het per dag. Het was laatst een tijdje tussen de middag drama, echter hadden wij ook het idee dat dit kwam omdat hij dan stil moet zitten.. meestal is onze planning zo dat hij van 10 tot 11 slaapt, dan rond half 12 wandelen en daarna lunchen.. doordat hij dan al een tijdje in de kinderwagen HD gezeten merkten we dat hij dus echt niet aan tafel wou zitten.. ik die nu vaak dat ik hem dus een broodje laat eten tijdens het wandelen in de wagen.. meneer heeft dan een broodje gehad, kan gwn spelen als wij aan eten zijn en kunnen wij ook rustig eten zonder een krijsende dreumes die het er niet mee eens is.. meestal wil hij dan tijdens spelen nog wel wat stukjes fruit eten..
Avondeten verschilt ook per dag.. hij is gek op snoeptomaatjes en komkommer.. dus meestal bieden we eerst andere groente aan, vind hij het lekker dan eet hij dus andere groente en is het echt drama en wil hij niet eten dan geven we altijd nog wat snoeptomaatjes en stukjes komkommer zodat hij wel iets ban groente heeft gehad
3 jaar geleden
Mijn zoontje is een kliko dus geen moeite mee. Mijn dochtertje had daar vanaf ongeveer 1.5 jr ook behoorlijk moeite mee. Eigenlijk vanaf haar 2.5 eet ze goed haar brood, dan wel met zoet beleg en worst of kaas los ernaast. Avondeten is hier nog steeds drama, inmiddels 3.5jr. met twee happen zit ze vol 🤷♀️ Wij laten het zo, want ze groeit en ontwikkeld goed.. Hopelijk komt er wat meer eetlust als ze naar de basisschool gaat!