25 Reacties
3 jaar geleden
Dit klinkt precies zoals wij het hebben. Dit speelt al 3,4 week....we zijn echt kapot.
We nemen ons zoontje uiteindelijk maar bij ons in bed zodat we toch nog iets slapen maar jeetje wat heftig.
We hebben ook geen idee wat er aan de hand is. Aan mij heb je dus niks😑
Ik heb het idee dat het temaken heeft met sprong 6/verlatingsangst...
3 jaar geleden
Slaap coach kan je helpen. Wij merken ook het verschil met onze zoon die een sprong doorgaat. We trainen hem in eigen bedje te slapen. Troosten als hij huilt, 10 min wachten en terug kort troosten en weg gaan. Je kan slaapcoaches via Instagram vinden en tips krijgen. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op Chantal Hoornaert
Slaap coach kan je helpen. Wij merken ook het verschil met onze zoon die ee ...
Ik ben geen voorstander van 10 minuten laten huilen. En dat hebben we natuurlijk al geprobeerd, zet geen zoden aan de dijk. 3-5-10-15 opbouwen met ‘gecontroleerd’ laten huilen, onze kleine geeft niet op.
3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde!! Nu al 2/3 weken aan de gang. Begon een week voordat hij 8 maand oud werd.
Hier speelt het steeds beter zitten, is hard aan het tijgeren en "praten". Zit in sprong 6. Enorm last van tandjes die (nog niet) doorkomen.
Zelfstandig in slaap vallen gaat hier ook precies goed.. tot in de nacht. In bed is de enige optie. Ik laat dit nu dus al 2/3 weken toe. Ik vind het prima en fijn. Maar wel wat angst voor gewenning.. maar midden in de nacht laten huilen en huilen überhaupt kan ik niet. Ik kan ook zien dat hij écht ergens last van heeft. Of dan wel wat verlatingsangst. Of pijn door de tandjes. Of ook wakker schrikken door dromen (volgens mij doen ze dat nu langzaam ook).
Slaapregressie speelt ook op deze leeftijd ivm dus allerlei vaardigheden leren en ontwikkelingen.
Helaas dus ook echt geen tip, maar precies hetzelfde. Had hier vorige week ook al een topic over geopend 🤣
3 jaar geleden
Lang leven sprong 6, slaapprogressie, verlatingsangst, eenkennigheid, zitten/tijgeren/kruipen/staan en tandjes. Hele pittige maand(en) en zou dan geen veranderingen aanbrengen. Even wachten tot de rust is wedergekeerd en dan aan de bak met wat jullie willen. Wij helpen onze 8 maanden oude dochter met in slaap vallen. Ik geloof niet in slaap coach etc. Kindjes vallen zelfstandig in slaap als ze er zelf aan toe zijn. Ene kindje heeft meer nabijheid nodig dan het andere en ben erg dankbaar dat ik haar die veiligheid kan en wil geven🥰
3 jaar geleden
Nou misschien een klein lichtpuntje!
Ik stuur gisteren hoe volle bak het hier bezig was.. vannacht hele nacht stil én is dus nu wakker geworden weer in eigen bedje 🤣
Kan vannacht weer anders zijn.. maar bevestigd voor mij in ieder geval wel dat hij nog altijd eigen bedje accepteert ☺
3 jaar geleden
Mijn zoontje doet dit al zijn hele leventje...
Heb echt alles al geprobeerd, en niks helpt... Dus van mij geen tips 😉
3 jaar geleden
Lijkt ons verhaal wel. Ze zit duidelijk in sprong 6! Savonds niet willen slapen, als ze eenmaal slaapt weer wakker en wilt ze in slaap gewiegd worden. Ook snachts regelmatig wakker, of huilen in haar slaap. Heeel irritant. Ook weer terug naar een nachtvoeding tussen 4/5 .
Hoop dat de sprong snel voorbij is
3 jaar geleden
Reactie op Chantal Hoornaert
Slaap coach kan je helpen. Wij merken ook het verschil met onze zoon die ee ...
Slaapcoach gaat ook zeggen dat het slaapregressie is, wat betekent progressie dus wachten op betere tijden.
Ik denk maar : alles is een fase ! Joepie
3 jaar geleden
Slaapcoach gaat ook zeggen dat het slaapregressie is, wat betekent progress ...
Jep. We hebben een maand geleden al eens contact gehad met een slaapcoach. Zij gaf aan dat de ontwikkeling van de kleine nu zo snel gaat. Dat gaat gepaard met onrust. Maar het is bij ons wel zo dat vanaf 4 maanden de onrust is begonnen (toen was de eerste progressie🤪).
3 jaar geleden
Beste Tess, ze schijnen op 8 maanden ook wat verlatingsangst in het slaapritme te hebben en dan mag/kan je ze gewoon met fysiek contact in slaap sussen. Wij hebben zelf een makkelijke slaapbaby dus kan niet spreken over ervaring. Wij hebben wel sinds een weekje dat ze 's nachts heel kort even wakker wordt en huilt: we lopen dan even naar haar toe pakken haar op, even wiegen en ze slaapt weer door (wij dachten die verlatingsangst bij eenkennigheid nu). Verder hebben ik een wakeuplight voor volwassenen waar onze baby fantastisch op in slaap valt: is het goed? Geen idee maar ze slaapt van 20 tot 09 elke nacht dus dat is ook onze rust en houden wij dus aan.
3 jaar geleden
Reactie op Ddtijsterbaby
Beste Tess, ze schijnen op 8 maanden ook wat verlatingsangst in het slaapri ...
Dank voor je reactie! Yes, net zoals tandjes, sprongetjes etc 🤪. Maar dit speelt al wel een maandje of 3/4. Ik kan prima de woonkamer uit lopen en koffie zetten zonder paniek. Het heeft echt met het niet zelfstandig in slaap kunnen vallen te maken.
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Jep. We hebben een maand geleden al eens contact gehad met een slaapcoach. ...
Wij hebben een soortgelijk verhaal, t slechte slapen speelt bij ons ook al maanden, eigenlijk heeft ze nooit echt goed geslapen.
Wat gaf de slaapcoach jullie nog meer voor advies?