15 Reacties
3 jaar geleden
Hi 🙋♀️
Onze zoon drinkt soms ook nog een nacht fles. Als hij wakker wordt en van slag is en echt wilt drinken krijgt hij gewoon een fles. Ik kreeg als advies dit af te bouwen en niet te geven, was niet meer nodig vonden ze. Ik vind het belangrijk mijn kindje te volgen. Heeft hij honger, dan heeft hij honger. 😊
Hij drinkt overdag ook nog 3 flesjes en sochtends pap, is officieel ook te veel. Maar ons meneertje is extreem druk en beweegt heel de dag, dus hij kan het best hebben vinden we.
Dus ik zou zeggen, gewoon je kindje en je eigen gevoel hierin volgen. Zolang ze gewoon groente en fruit eet en daarnaast haar melk drinkt is het volgens mij gewoon prima toch.
Groetjes!
3 jaar geleden
Reactie op Maaike078
Hi 🙋♀️
Onze zoon drinkt soms ook nog een nacht fles. Als hij wakker word ...
Hoi dankjewel! Ons dochtertje is ook druk, alleen maar staan en kruipen. Fijn om te horen, dan gaan we eerst gewoon lekker door.. Ze is ook absoluut niet te dik en doet het nu overdag ook met drie flessen.
3 jaar geleden
Hier komt onze dochter van bijna 10 maanden ( 9 april ) ook elke nacht nog voor een voeding , en net zoals jij zegt voor mij ook geen probleem , het is een flesje geven en binnen +- 10 minuten slaapt ze weer direct door tot in de ochtend.
Ze is erg actief overdag en zit geen minuut stil , dus ze zullen het wel nodig hebben !
Zolang jij dit geen probleem vind is het prima toch ? Volg je baby .. bij het cb zegt toch iedereen wat anders.
Groetjes!
3 jaar geleden
Drukte te snel, gewoon doen wat het beste voelt :) ik heb mijn zoontje ook altijd gevolgd. Hij heeft heel lang maar kleine flesjes gedronken (rond 100 ml) en nu sinds 2 maanden kan hij pas grote flessen drinken. Ook de hapjes gaan steeds beter en hij liet zelf z’n nachtfles vallen.
3 jaar geleden
Opvoed kwestie? Wat en advies... Nee hoor! Op die leeftijd kunnen ze gewoon nog een voeding nodig hebben tijdens de nacht. Mijn oudste was 18 maand toen hij geen nachtvoeding meer vroeg. Mijn 2de zoon is 9 maanden en slaapt sinds een 2 tal weken door (wel droomvoeding om 23u). Maar hij vraagt nu sinds 2 dagen terug een voeding.
3 jaar geleden
Onze dochter (9 april) kon al aantal maanden zonder nachtfles maar die behoefte kwam toch weer terug. Wel in totaal 4 flessen van 200 cc per etmaal zat ze weer op. Ze is ook heel actief, kruipen, staan, stapjes. Op advies van CB vast voedsel gaan geven als 1e en dan pas de fles. Ze krijgt nu s ochtends als ze wakker wordt brood en dan pas fles. (Ipv eerst andersom) Nu gaat het vaste eten ook veel beter. Met die flessen zat ze steeds even vol, at ze slechter vast, en had ze weer snel trek. Nu krijgt ze s ochtends pap van 1 flesje en voor slapen gaan nog een fles. Meer niet. En geen nachtvoeding meer. Misschien helpt dit advies jullie ook☺️
3 jaar geleden
We maken hem wel wakker om 23u voor de laatste fles maar soms wordt hij dan nog steeds wakker in de nacht. Meestal geven we dan nog wat melk bij
3 jaar geleden
Wij volgden eerst ook het CB, maar nu onze dochter. Ze slaapt het beste op een vol maagje, dus als ze ‘s nachts komt, dan krijgt ze gewoon een volle fles (210) en dan zien we vanzelf hoeveel ze daarvan drinkt/nodig heeft. Sinds een week slaapt ze tot 6/7 uur door, maar daarvoor vaak nog ‘s nachts aan het rommelen.