19 Reacties

3 jaar geleden

Zoon ging voor het eerst toen hij een jaar was, dochter is nu 9 maanden en moet er nog niet aan denken dat ze niet thuis is hahah. Zoonlief heeft het tot nu toe altijd heel goed gehad, is dol op de opa's en oma's. Eerst keer was spannend, maar hij sliep goed. Kleine meid is me nog te onrustig in de nachten, heeft mijn nabijheid veel nodig. Maar is ieder voor zich, vriendin van mij liet haar zoon met 5 weken al logeren zodat ze zelf eindelijk eens kon slapen, meneer was een behoorlijk slechte slaper. Dan snap ik die keuze ook 🤗

3 jaar geleden

Onze zoon is zaterdag 10 maanden, maar ik mag echt nog niet denken aan logeren. Ik heb er absoluut geen probleem mee om overdag gescheiden te zijn van elkaar, maar ‘s nachts wil ik hem gewoon gezellig bij ons. Het idee dat hij ‘s nachts elders is, daar ben ik mentaal nog niet aan toe. Als hij ouder is, kijk ik er mogelijks anders tegenaan. Ik denk dat ik me er beter bij zou voelen wanneer hij een leeftijd bereikt waarop hij zelf kan aangeven dat hij graag eens bij de grootouders/tantes/nonkels/... wilt slapen. Klinkt misschien stom, maar zo ervaar ik het alleszins.

3 jaar geleden

Onze kleine meid ging met 2maanden al uit logeren bij opa en oma. Het ging super! Kleine moest eerst even wennen, maar heeft zich goed gedragen. Voordeel is dat Oma in de opvang werkt en naast mij en mijn zus ontzettend veel ervaring heeft met kids.

3 jaar geleden

Mijn zoontje ging logeren bij zijn tante op de camping toen hij 5mnd was. Wij moesten toen na een bruiloft. Daarnaast is hij met zijn 8mnd nogmaals bij zijn tante geweest. Nu gaat hij in maart bij zijn opa en oma logeren 😊 Het gaat elke keer goed. Mijn moeder kijkt er naar uit dat hij bij hun komt logeren. Wij zijn zelf al meerdere keren bij mij ouders blijven slapen met onze uk. (We wonen namelijk 1,5u van hun vandaan en blijven dan ook met regelmaat bij hun slapen)

3 jaar geleden

Onze zoon is al een paar keer uitslapen geweest, uit nood. Zodat wij even konden bijslapen na al die gebroken nachten..... De eerste nacht was ik alsnog wel vaak wakker maar toen hij voor de 2e keer uit logeren ging sliep ik gewoon door😂. Bij zijn opa en oma was hij net zoveel wakker als normaal bij ons, ze wisten gelukkig waar ze aan zouden beginnen haha!!

3 jaar geleden

Onze kleine ging met 7 maanden eerste keer logeren bij oma en opa. Vond dit toen ook wel even spannend, maar het ging hartstikke goed. Moet ik wel zeggen dat hij een makkelijke slaper is.

3 jaar geleden

Onze kleine slaapt elke maand een nachtje bij oma. Dit doet ze al een paar maanden. Ik vind het zelf belangrijk dat ze een vertrouwde band opbouwen, ik mis haar wel maar geniet ook van het moment voor onszelf.

3 jaar geleden

Ik heb mn meisje nog nooit bij iemand anders achter gelaten. 🙈 Uiteraard wel bij papa en grote zus, maar door corona is het sociale aspect wel een dingetje geworden.

3 jaar geleden

Ja, dit hebben wij een paar keer gedaan. Mijn ouders zorgen zowieso ook vaak op hem doordeweeks dus hij is zijn bedje daar gewend. Tot nu toe gaat het goed! Vind het ook leuk voor mijn ouders en voor mij zoon dat zij een goede band krijgen met elkaar. Zal ook een keer bij mijn zus en fam logeren.

3 jaar geleden

Onze dochter is ook al enkele keren weg geweest. Ik vond het vroeger makkelijker omdat ik wist dat ze nog niet kon kruipen en zo. Nu vind ik het spannender omdat ik telkens bang ben dat ze aan iets verkeerd zal komen, iets zal opeten wat niet mag ofzo. Maar uiteindelijk vind ik het wel zalig om eens eventjes los te laten hoor. Geniet maar eens van een onbezorgde nacht! Dat verdien je ook hoor!

3 jaar geleden

Onze zoon gaat al sinds dat hij 2 maand is ongeveer 1 tot 2 keer in de week bij opa en oma slapen en dat gaat altijd heel goed. Ook slaapt hij bij zijn oom en tante af en toe, ook geen problemen mee. Ik denk ook omdat hij dit al zo vroeg deed hij er aan gewend is.

3 jaar geleden

Onze kleine sliep toen hij 2weken oud was voor het eerst bij schoonouders! 🙊 Natuurlijk spannend en erg jong, maar ik had dat op dat moment echt even nodig. Daarna sliep hij nog 1 keer bij hun toen hij 2maanden oud was. En toen meldde mijn moeder dat zij het ook erg graag wilde, dus toen hebben we afgesproken dat hij vanaf toen om de 2maanden bij haar zou blijven slapen. Het gaat telkens zeer goed, maar de communicatie tussen ons en onze ouders is ook goed en geruststellend, dus dan maak je je nauwelijks zorgen en kan je genieten van even niks te hoeven moeten 😉 Dus duidelijke afspraken maken, jullie eigen schema + een paar persoonlijke spulletjes van de kleine meegeven en goed contact houden; zo zou het een fijne ervaring voor iedereen moeten worden! ☺️👍

3 jaar geleden

Mijn zoontje ging voor het eerst logeren toen hij 5 maanden was. Dit ging echt super goed. Ik zelf vond het wel lastig heb de nacht echt gehuild terwijl hij heerlijk door sliep bij oma en opa. Nu is hij vaker geweest en heb ik er geen moeite meer mee. Hij vind het super leuk en slaapt ook door dat is ook fijn voor opa en oma 🤣 (Mayson is nu 10 maanden)

3 jaar geleden

Hier komt het er nog niet van. Oma wil wel maar wij zien het nut er niet van nu we door Corona toch niets kunnen doen. Baby is dan welkom tijdverdrijf 😇 zodra er weer banalers kan en mag gaat hij naar opa en oma en gaan wij lekker ff weekendje weg

3 jaar geleden

Zowel oudste als jongste met 4 weken te logeren. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee. We hebben 2 nachtbrakers en stuiterballen. Even wat rust is dan wel fijn. Helaas vond mijn moeder het ook niet zo leuk de hele nacht op zijn en wil ze ze nu eerst niet meer hebben 😅

3 jaar geleden

Voor mij persoonlijk: Mijn zoontje zal pas uit logeren gaan als hij er zelf om vraagt. Ongeacht hoe moeilijk hij geweest is (en nu nog met momenten) overdag én 's nachts, ongeacht hoe zwaar de nachten al geweest zijn voor mij en mijn man, 's nachts blijft hij mooi thuis ☺️ Echt een dingetje waarin je moet doen wat voor jou goed voelt. Er bestaat geen foute keuze, als het voor jouw gevoel maar de juiste is!

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt al uit logeren vanaf het moment dat ik weer moest gaan werken.. nu slaapt ze overal xD

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochtertje voor het eerst bij m’n zusje laten logeren afgelopen vrijdag (ze is nu 10 maandjes oud) omdat ik een redelijk serieuze date had. (Single mama). Ik meen het serieus, op dat moment dacht ik echt “ik blijf wel aaaaaaltijd alleen met m’n kleine meid, nooit meer daten!”. Kon wel huilen! Maar achteraf was het erg fijn om even eigen tijd te hebben en des te leuker om haar na de tijd weer op te halen terwijl ze lachend naar me toe kruipt. ♥️

3 jaar geleden

Die van ons is 2x uit logeren geweest bij mijn zus. Als er geen corona was geweest en we meer hadden kunnen doen was hij er wel vaker heen geweest waarschijnlijk. Soms wel even lekker wat quality time samen. Al haal ik hem heel graag de volgende dag snel weer op hoor!