10 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar! Onze zoon die op 9 april 1 is geworden zit het liefste op zijn billen. Heel soms gaat hij van zitten naar buikligging. Dan kan hij wel naar achter tijgeren. Maar kruipen of vooruit tijgeren zit er niet in. Het cb heeft ons fysio aangeraden omdat zijn spierspanning waarschijnlijk te laag is en hij meer zal moeten trainen om te kunnen gaan kruipen. Verder maak ik me nu ook nog geen zorgen.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde.. de 25e wordt ze 1 jaar.. kletsen als een malle. Tijgert het hele huis rond, zit het liefst te spelen. Kan wel van zit naar lig, maar als ze ligt niet zelf gaan zitten. In dr box wel optrekken tot op dr knieën en als we helpen kan ze eventjes staan. Laat zich vervolgens achterover vallen 😅 haar fijne motoriek is wel al heel goed.

3 jaar geleden

Sommige kindjes kruipen nooit, maar tijgeren alleen en dan plots stappen.

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Sommige kindjes kruipen nooit, maar tijgeren alleen en dan plots stappen.
Dat had ik inderdaad ook begrepen. Vind dat ook zeker niet erg. Maar ik dacht dat ze inmiddels toch wel wat kracht op haar benen zou moeten kunnen zetten. Lees dus al bij andere dat die dat ook hebben

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Dat had ik inderdaad ook begrepen. Vind dat ook zeker niet erg. Maar ik dac ...
Heeft ze de hielprik gehad? Als daar niets uit gekomen is en cb is niet bezorgd dan zou ik nog afwachten. Ik begrijp dat je er onzeker van wordt.

3 jaar geleden

Ik herken de onzekerheid wel hoor.. het lijkt alsof alle kindjes van april 2020 met 8 maanden al konden lopen 😅 Ik hou me er dan maar aan vast dat ze sommige dingen al super goed kan, terwijl ze dat helemaal nog niet zou hoeven kunnen. Zelf liep ik ook pas met 1.5 en kroop pas met 11 maanden. Nooit getijgerd.. Wij proberen spelenderwijs wel steeds met haar te gaan staan.. iedere dag een paar keer.. net als dat we in het begin buikliggen geoefend hebben. Onze dochter vind het fantastisch en sinds we dat doen trekt ze zich ook op aan de boxrand, maar dat dan wel maar tot op kniezit.. soms doet ze er 1 voetje bij, maar verliest dan vaak jet evenwicht en kiepert om 😁 .. ging ze de eerste keren dan nog heel hard huilen. Probeert ze het nu weer opnieuw. Wij zijn dan heel trots.. en dan zie ik filmpjes en foto's van kindjes van dezelfde leeftijd die buiten aan het los stappen zijn.. dan is er direct weer die onzekerheid.. ik denk dat dat iets is waar we mee moeten leren leven nu we 'ouders' zijn 😅

3 jaar geleden

Ik herken de onzekerheid wel hoor.. het lijkt alsof alle kindjes van april ...
Het is moeilijk he, als ouder ben je megatrots en ik deel die trotsheid dan graag. Maar niet met de bedoeling anderen onzeker te maken. Elk kindje heeft zn eigen kwaliteiten.

3 jaar geleden

Bedankt voor de lieve reactie. Ik maak me er nu nog helemaal geen zorgen over hoor:D. Was gewoon benieuwd of meerdere ouders het herkennen. Vergelijk m'n dochter helemaal niet met de andere kinderen op dit forum. Altijd gewerkt met kinderen, weet heel goed dat geen enkel kind hetzelfde is. :D

3 jaar geleden

Is er bij jullie inmiddels al verbetering zichtbaar? Onze zoon begint heel langzaam over te gaan naar kruipen, maar echt veel schot in de zaak is er nog niet ;)

3 jaar geleden

Reactie op willemijncroonen

Is er bij jullie inmiddels al verbetering zichtbaar? Onze zoon begint heel ...
Ze begon iets voor haar eerste verjaardag te kruipen. Ze kan op zich wel een beetje staan aan een tafel, maar ze heeft er echt 0 interesse in. Alleen bij het speelkeukentje met de lampjes houd ze het misschien 1 minuut vol als ik haar billen ondersteun. Heb je wel het idee dat hij kracht kan zetten met zijn benen? Door trappelen of tegen je hand duwen?