6 Reacties
3 jaar geleden
Ja dat hebben wij ook gehad met onze dochter van elf maanden. Het leek op een combinatie van verlatingsangst en overprikkeld zijn door alle kinderen en het speelgoed op de crèche. Ze sliep ook onwijs veel en ze at slecht. Maar sinds twee/drie weken gaat het langzaam beter. Het zou mogelijk kunnen komen omdat ze ook net goed is gaat kruipen. Wij hebben onze dochter steeds wat vroeger opgehaald zodat de dagen niet zo lang waren. Maar nu kunnen we haar rustig van 9;00 tot 17:30 op de crèche laten.
Ik weet zeker dat je dochter ook gaan wennen. Geef het vooral de tijd!
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
6 maanden 🙂
Ze zeggen hier op de opvang dat het vaker voorkomt als kindjes later dan 4 maanden beginnen op de opvang.
Persoonlijk zou ik kijken of je naar een gastouder kan, als ze het nog steeds niet leuk vindt kan het misschien simpelweg te veel zijn voor haar. Mijn dochter heeft echt prikkels nodig dus die vindt het heerlijk op de opvang, maar als ik zie hoe druk het daar is vind ik het heel logisch dat veel kindjes daar niks mee hebben. Zelfs bij het slapen zijn er veel prikkels, ze slapen namelijk niet alleen.
3 jaar geleden
Een kinderdagverblijf zijn heel veel prikkels. Het kan goed zijn dat ze al druk genoeg is met observeren. Wanneer ze al die prikkels beter aan kan zal ze vast meer gaan ontdekken. Onze oudste van 2,5 jaar is thuis ook een spring in het veld maar in een drukke omgeving kruipt ze vaak direct in haar schulp. Sommige kinderen kunnen daar nou eenmaal beter tegen dan andere kinderen. Onze dames gaan naar een gastouder maar daar heeft onze oudste tot 3 maanden geleden nauwelijks gepraat terwijl ze thuis praat in volledige zinnen.