28 Reacties

2 jaar geleden

Dat is wel normaal. Het is een fase, hierna gaan ze wel meer eten.

2 jaar geleden

Je kan ook kijken of hij het eten de volgende dag in de middag wil eten (na zijn slaapje). Zou gewoon een beetje hiermee spelen. Of als hij naar de opvang gaat daar mee geven en vragen of zij het willen geven als de rest een boterham of cracker krijgt. Maar als hij verder goed eet, zou ik hier geen hele strijd van maken elke dag.

2 jaar geleden

Reactie op Luusy en Ayleen

Je kan ook kijken of hij het eten de volgende dag in de middag wil eten (na ...
Dat van het de volgende dag aanbieden heb ik nog niet geprobeerd. Thanks ga ik eens proberen.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Hier is het heel wisselend. Lasagne en pasta gaat er goed in, maar groente en aardappelen is hij zeker geen fan van. Hij eet z’n vlees en de rest laat hij staan. We proberen op een leuke manier toch nog even of hij echt niet wil proeven. Vorkje met wat eten op een vrachtwagen leggen of een gek stemmetje op zetten. Dan gaat er soms nog wel eens een hap in en af en toe denkt hij dan toch “hey dat is lekker” en eet dan uiteindelijk toch. Maar gebeurt hier ook dat hij wel eens een aantal dagen achter elkaar niet eet tijdens het warm eten. Wij maken ons er niet zo druk om, komt vanzelf. Hij krijgt daarna nog een aantal lepels yoghurt, maar geven zeker niets anders. Ik maak nog wel eens een smoothie met groentes en fruit, zo krijgt hij toch zijn groentes binnen. En ik maak geregeld verse soepjes. Tomatensoep, pompoensoep, erwtensoep, dat gaat er altijd erg goed in! Misschien heb je hier wat aan.

2 jaar geleden

Ja hoor hier ook! Vanavond ook drama hij wilde alleen een toetje. Maar dat vonden wij niet nodig omdat hij alleen maar aan het klieren was met zijn eten en niet wil eten en alleen maar toetje wil. Wij vinden een toetje een extraatje en geen avond eten. Wij koken ook niet appart voor hem want hij wil net als bij jullie ook alleen pasta. Precies wat je zegt overdag geen enkel probleem met eten alleen 's avonds. Tegen ons zeiden ze dat hij ook zijn eigen ik heeft ontdekt en nu kan kijken hoe ver hij kan gaan. Zo zeggen we dan maar weer een fase hahah

2 jaar geleden

Oh mijn dochter doet dit met fases bij alle maaltijden...eet soms dagenlang amper en als ze dan weer 3 tot 5 dagen wat mee eet dan is het ook maar een kleine hoeveelheid en erg kieskeurig. Ik heb tot voor kort een speciaal bordje voor haar gemaakt waarvan ze dan soms wat kleine hapjes nam maar nu vertik ik dat..als ze helemaal niks wil, krijgt ze ook geen fles meer. Snachts heeft ze een waterfles in bed en meer niet. Verrasdend genoeg is ze niet te klein en te mager...geen idee waar ze al haar energie vandaan haalt. Als baby was ze ook al een moeilijke drinker met borstverweigering bij iedere sprong.. nu doet ze dat met eten..erg frustrerend en je maakt je toch steeds zorgen. Ik probeer me nu meer op het opvoedingsaspect te concentreren met dit pittige eigenwijze madammetje...maar leuk is anders

2 jaar geleden

Hier net zo. Hij krijgt niet iets anders. We eten wat de pot schaft. En als er na een paar dagen nog steeds niet echt iets in is gegaan zet ik weer pasta voor zn neus. Of een potje. Maar er komt niet iets anders op tafel als we al aan het eten zijn. Wel zet ik soms extra komkommer ofzo op tafel. Maar ben erachter dat als hij niks wil hij niks eet. Heel frustrerend. Maar ze verhongeren zichzelf echt niet dus heb vertrouwen dat het uiteindelijk wat oplevert. 🤞

2 jaar geleden

Hier ook een poosje flink last van gehad. Hoe harder ik mijn best deed om er wat in te krijgen, hoe harder ze tegebstribbelde (nee en niet vlogen me om de oren eb soms erger: probeerde zichzelf uit de kinderstoel te wurmen, schreeuwen...). Maar dan bij elke maaltijd. Toen herinnerde ik me dat ze op het CB zeiden: "een kind laat zichzelf niet zomaar verhongeren." Sindsdien vraag ik steeds of ze klaar is of dat ze nog meer wil eten. Klaar? Dan hup, dan tafel. En daarna ging ze steeds beter eten. Inmiddels heb problemen meer. Het is een fase idd! En het Voedingscentrum zegt ook: jij bepaalt wat je kindje eet, je kindje bepaalt hoeveel het eet. Dat het gezellig moet blijven aan tafel en geen strijd. Succes, het komt vast goed!

2 jaar geleden

Mijn dochter eet al van augustus amper van warme maaltijd. Ook met de andere maaltijden eet ze veel minder. Ik heb het al een tijdje opgegeven om moeite te doen en iets speciaal te maken. Werkt toch allemaal niet. Eet ze niet dan is dat pech. Vorige week was ze bij mijn moeder een heeft ze een gigantische portie gegeten. Het is dus echt een beetje karakter denk ik. Ze slaapt ook goed zonder haar warme maaltijd. Ze groeit goed en is gezond dat is het belangrijkste denk ik dan. Maar ik begrijp dat het moeilijk is in het begin om dit los te laten, heeft hier ook even geduurd. Ik geef haar wel vaak rauwe groentjes doorheen de dag zodat ze toch iets van groenten binnen heeft.

2 jaar geleden

Oh dat eet de mijne zowiezo niet...geen komkommer, paprika of tomaat...geen brood....hooguit wat mais wn avocadoblokjes

2 jaar geleden

Reactie op AnnaBel-24

Herkenbaar. Hier is het heel wisselend. Lasagne en pasta gaat er goed in, m ...
Wij hebben zelfs elke keer met warm eten Nijntje of Cocomelon op, maar ook dat werkt niet meer. Ik weet nog dat ik riep 'neeeeee, ik ga mijn kind niet voor de tv zetten' Nou wat een uitvinding haha. Soepjes gaan er hier helaas ook niet meer zo makkelijk in. Wat voorheen echt DE oplossing was. Smoothies heb ik nog niet geprobeerd, dat is een goeie. Gaan we morgen proberen, heb nog genoeg spinazie liggen haha. Dank je voor het delen.

2 jaar geleden

Soep en smoothies werken hier ook niet. Wst wel eens werkt is bladerdeeg met kruidenkaas, parmezaan en roomspinazie oprollen, in schijven snijden en afbakken...

2 jaar geleden

Wij hadden al maanden drama en m'n man begon opeens met vragen wat voor hap die wilde, bijv. een dino hap, en sinds dien begon t eten weer leuk te worden! Dit is zo paar dagen door gegaan en opeens eet ie weer een stuk beter ook vanuit zichzelf! Soms een dag er tussen dat ie maar twee happen eet maar overall gaat t een stuk beter! Vooral niks forceren is mij verteld en de sfeer aan tafel gezellig houden

2 jaar geleden

Reactie op Simone Weyde

Ja hoor hier ook! Vanavond ook drama hij wilde alleen een toetje. Maar dat ...
Hopelijk is deze fase gauw over, want je gaat je toch zorgen maken hè. Wij eten standaard 2 keer in de week pasta en heel af en toe wil ik nog eens toegeven en een keer extra pasta maken. Wij zijn vla/yoghurt gaan eten na het warme eten sinds de fles eraf is. Was hier sowieso niet gebruikelijk na het eten😐

2 jaar geleden

Reactie op Daantje7420

Oh mijn dochter doet dit met fases bij alle maaltijden...eet soms dagenlang ...
Wat vervelend dat ze het weleens met alle maaltijden doet. Gelukkig komt onze zoon niet meer 's nachts. Hebben we ook nog een tijdje gehad hoor. Maar toen kreeg hij nog melk, en ging hij na een flesje al gauw weer slapen. Fijn dat haar groei er niet onder lijdt. Wij kregen wel de mededeling dat ie iets achter bleef, vandaar de papjes. Maar ik moet gewoon leren om me daar niet zo veel meer van aan te trekken.

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Hopelijk is deze fase gauw over, want je gaat je toch zorgen maken hè. Wij ...
Snap je zorgen hoor , had ik ook! Wij geven sinds ie slecht at wel van die A tot Z vitamine pillen elke dag, gewoon zodat ik weet dat ie wel iets aan vitamines binnen krijgt, stelde me iets van gerust haha 🙊

2 jaar geleden

Mijn dochter van bijna twee heeft nog nooit een warme maaltijd gegeten. Hoogstens af en toe eens een eetlepel. That’s it. Ze leeft nog :):)

2 jaar geleden

Mijn dochter van bijna twee heeft nog nooit een warme maaltijd gegeten. Hoo ...
Hahaha die van ons moet er ook niet veel van hebben. Dan maar een cracker of een boterham, en evt. Yoghurt. Maak mij er niet zo druk om.

2 jaar geleden

Reactie op Paige

Snap je zorgen hoor , had ik ook! Wij geven sinds ie slecht at wel van die ...
Ik geef em eigenlijk alleen de Vitamine D "snoepjes" zoals ik ze noem. Als ik het niet vergeet haha. Als ze maar groeien. Dat is hebt belangrijkste. Ze melden zich wel als er iets is. Hoe dan ook

2 jaar geleden

Mijn dochter van bijna twee heeft nog nooit een warme maaltijd gegeten. Hoo ...
Hahaha geweldig 'ze leeft nog'. That's the spirit🤣😍