27 Reacties
3 jaar geleden
Hoi,
Wat vervelend!
Mijn dochter is bijna 9 maanden en heeft hetzelfde. Eten gaat erg moeizaam. Wij hebben ook alles geprobeer..ik geef nog wel de nacht fles erbij. Ze vind trouwens 1 kant en klaar potje groente wel oké en dat eet ze soms wel leeg! Maar vers gemaakt eten wil ze niet.
Heb ook geen tips, heet CB zei tegen ons dat het niet een probleem was maar dat we het wel moeten blijven aanbieden.
3 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee. Onze dochter is nu 9 maanden en krijgt nog borstvoeding. Daarnaast eet ze haar brood wel, maar groente en fruit ook niet zo veel, wij geven via Rapley methode.
Maar als je dochter haar groei stagneert zou ik wel de extra fles nog aanbieden. In principe is tot 1 jaar de melkvoeding hoofdvoeding.
En dan zou ik per eetmoment wel blijven aanbieden en proberen het leuk te houden. Niet opdringen, zodat het geen nare ervaring word.
3 jaar geleden
Oei wat vervelend! Ik heb heel veel verhalen gelezen van mama's waarvan hun kinderen tot 1 - 1,5 jaar niks wilden eten maar dat het daarna wel goed kwam. Ik herken onze kleine er een beetje in (jouw eetschema ziet er nog beter uit dan die van ons😅). Bij haar maakt het ook niet uit hoeveel flesjes ik laat vallen ze gaat er niet beter van op eten dus ik geef haar nog een droomvoeding en een nachtvoeding.
3 jaar geleden
Terug op de kunstvoeding, dus sowieso de fles die je hebt laten vallen terugbrengen in dr schema! Zo slecht dat het CB denkt dat je tot 1 jaar vaste voeding de borst of fles vervangt, dat is niet waar! Strijd vermijden, dus niks dwingen... ze is er duidelijk nog niet aan toe. Bied haar meerdere dingen aan, zodat ze zelf kan kiezen en als ze niks eet of alleen in dr mond neemt en daarna weer eruit, dit zo laten. Zij geeft duidelijk aan dat het nog te vroeg is, lichamelijke problemen misschien wel laten uitsluiten idd...
Succes! Het komt goed
3 jaar geleden
Wat vervelend! En snap dat je er gefrustreerd van raakt.