56 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde

3 jaar geleden

Mijn 1ste kindje is 2,5jaar ouder. Ik wou eerst ten volle kunnen genieten van al zijn verschillende fases. Leren zitten, kruipen, staan, stappen... Op het moment dat hij 1,5jaar was zijn wij aan een 2de kindje beginnen denken. Ik wou ook dat mijn 1ste kindje al wat kon en zindelijk zou zijn als het 2de er kwam. En dat is gelukt 😉. Hij kon mij ook al wat helpen om dingen te gaan halen als ik met de baby bezig was. En hij is nu heel lief voor zijn kleine broer. Ze houden zich al samen bezig. Top!

3 jaar geleden

Hier ook.. moet je zeggen dat ik wel erg opzie tegen de gebroken nachten. En niet 1, maar 2 afhankelijke kindjes

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 10.5 maanden en we hebben in december besloten voor een 2e kindje te gaan. Meteen raak, maar helaas 'n vroege mk, nu in ronde 3 deze maand en hopelijk raak 🙏 Dus kan nog niet praten over het verschil in leeftijd uit eigen ervaring, maar wij hebben gekeken naar onze eigen broers en zussen en daar zit overal 1.5 jaar tussen. Ons lijkt het ook mooi als ze niet teveel verschil hebben. In 't begin mss pittig maar later lekker samen spelen enz haha

3 jaar geleden

Hier zit er tussen de oudste en jongste wat meer verschil en eigenlijk vind ik dat heerlijk! Hij kan me zo fijn helpen.. zoon word 9 in mei de middelste 4 in maart en jongste 1 in april. Hoewel ik ze vroeg zo kort mogelijk op elkaar wilde ben ik nu juist blij dat het leeftijdsverschil wat groter is

3 jaar geleden

Op basis van het leeftijdsverschil dat wij zelf met onze broers en zussen hebben plus onze leeftijden hadden wij al snel bedacht graag een 2e kindje te willen. Gelukkig is het ons gegund en ben ik inmiddels al weer zwanger. Als alles goed gaat zullen de kindjes straks 1,5 jaar schelen.

3 jaar geleden

Ik verschil zelf met me zusje 4 jaar. We hebben een suuuper goede band maar ik heb nu een kindje van 11 maanden en ben net 5 weken zwanger van de 2 e. Vind dat zelf ( denk ik 😂 moet nog blijken ) erg fijn dicht op elkaar. Maar omdat we toch ruim 4 jaar schelen is zij nog niet toe aan kinderen. Nu balen we beide wel dat onze kinderen niet met elkaar opgroeien van kleins af aan

3 jaar geleden

Ik wilde graag ongeveer 2,5 jaar leeftijdsverschil. Dit ging precies lukken, totdat bij de termijn echo het hartje niet meer bleef te kloppen terwijl we eerder twee goede echo's hadden gehad. Hierna gelukkig een goede zwangerschap dus nu iets meer dan drie jaar er tussen. Ideaal nu, oudste is nogal energiek. Nu hij iets ouder is, is hij wat beter te sturen, en de jongste echt de meest makkelijke ooit dus perfecte combi. Helaas weet je nooit wat voor jou werkt totdat je het zelf ervaart, ligt helemaal aan hoe je kinderen zijn en je situatie 🤗

3 jaar geleden

Onze zoon is van 2 mei 2020 9.5 maand. en nu 18 wk zwanger van nr 2.. zelf geen broers en zussen

3 jaar geleden

Ik had dat toen onze zoon 2 maanden was nu zijn we weer april uitgerekend 1dag later als de eerste zit straks 1jaar tussen we hebben er heel veel zin in🥰

3 jaar geleden

Ons 4e kindje is van 20 april 2020 en nu weer 18 weken zwanger. Ik vindt het erg leuk. Andere kindjes zijn 11,7 en 5

3 jaar geleden

Hier 2j 8 maand tussen. Wou zelf dat er rond de 2,5j tussen zat. :) mijn zoon begreep ook echt goed dat er een zusje op komst was. Hij kon ook echt mee helpen :) en nu zijn het al 2 handen op 1 buik. Geweldig om te zien!

3 jaar geleden

Hoi hoi melanie, Ik begrijp je helemaal. 😄 ben nu bezig met afvallen en mijn borstvoeding is nu niet meer op pijl. Van te voren wist ik ook al wel dat het de gevolgen konden worden.. hihi Maar ik had zoiets van nu hij 9+ is wil ik ook weer terug in mijn oude lijf . Even weer mijzelf zijn en wie weet zou ik als hij 1 of ander half is er echt goed overnadenken of er een 2e komt. Ik denk zelf 1 1/2 jaar of 2 jaar verschil is mooi maar uiteindelijk is gezins uitbreiding altijd mooi op welk moment dan ook😊

3 jaar geleden

Hoi hoi melanie, Ik begrijp je helemaal. 😄 ben nu bezig met afvallen en ...
Ja, idd dat. Even weer je oude lijf terug krijgen, dat is ook gewoon fijn! Het belangrijkste vind ik nu dat ik happy ben. Dan maar iets meer tijd tot de tweede. Liever een happy mama!

3 jaar geleden

Ik zit ook met die gedachten. Zoontje is nu 10 maanden, gaat hartstikke goed. Zit ook te denken aan een 2e, maar denk dat ik nog even wacht, zodat er 2 jaar tussen zit. Dan kan hij zich iets beter zelf redden. Maar ik wil ook wel heel graag nu😅

3 jaar geleden

Ik ben zo aan het genieten van dat het wat makkelijker wordt, dat ik mezelf, mijn lijf en relatie weer een beetje terugvind dat ik echt nog even wil wachten, ondanks dat het echt soms wel kriebelt. Een tweede kindje zou ik denk ik pas willen als mijn dochter 2,5 a 3 is.

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 10 maand! Wij zijn sinds november weer gestopt met de pil.. en zitten nu in de eerste echte ronde na de ongesteldheid 🩸.. spannend! Wij zouden het heel fijn vinden als er niet z’n groot leeftijdsverschil tussen zit.. anderzijds! We wachten rustig af tot het ons weer gegund word! Maaaaar 1 ding is zeker, we genieten van onze dochter volop!❤️

3 jaar geleden

Reactie op Sunshineafterrain

Ja, idd dat. Even weer je oude lijf terug krijgen, dat is ook gewoon fijn! ...
Ja helemaal gelijk heb je!

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Ik ben zo aan het genieten van dat het wat makkelijker wordt, dat ik mezelf ...
Ik denk er ook zo over. Ik zou het wel leuk vinden maar ik begin nu pas echt te genieten van mijn dochter en mijn oude leventje een beetje terug te krijgen na een ppd te hebben gehad. Ik zit meer met mijn leeftijd, en mijn omgeving die vindt dat ik niet lang moet wachten (ik ben 32). Maar goed ik geniet nu en we zien wel waar het schip strand. Het liefst wil ik een huis vol met kinderen haha.

3 jaar geleden

Reactie op Sunshineafterrain

Ja, idd dat. Even weer je oude lijf terug krijgen, dat is ook gewoon fijn! ...
Juist! ik zou van het moment genieten dat ze nu zo afhankelijk zijn. Een band opbouwen met je kleine is heel belangrijk en als je een tweede hebt dan heeft hij nog jou nodig en voelt hij die leegte. Ik begin pas aan een tweede als ik de kleine alles geef wat hij nodig heeft. Met een tweede moet je je rust kunnen pakken en dat zie ik nu met onze kleine niet in zitten. En hoe leuk is het als je de kleine bij zijn broertje of zusje kan betrekken.