56 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Juist! ik zou van het moment genieten dat ze nu zo afhankelijk zijn. Een ba ...
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik geloof er niet in dat mijn zoon straks een leegte gaat voelen omdat er een broertje of zusje is. Zolang ik mijn beide kinderen liefde en aandacht geeft komt het vast wel goed.
3 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik geloof er niet in dat mijn zoon ...
Kijk iedereen heeft er een andere kijk op en ieder op zijn tijd!
Mijn man zei tegen mij na de bevalling zullen we nu voor een tweede ik zei nowayy want er komt een hoop bij kijken.
Nu begrijpt hij het voor mijn gevoel is het echt kort geleden dat ik een kindje op de wereld heb gezet. En dat is ook in feite zo 9 maandjes is niet lang geleden.
3 jaar geleden
Iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt. Niks is goed of fout. Alles heeft zn voor en tegens..
Bij mij zit er heel veel.jaren tussen de kinderen. Voordeel is dat je echt de tijd hebt voor de kleine en de oudste maken het bewust mee..mn 19jarige en 10 jarige zijn verzot op hun zusje.
3 jaar geleden
Kijk iedereen heeft er een andere kijk op en ieder op zijn tijd!
Mijn man ...
Daarom zeg ik ook "iedereen z'n eigen mening". Iedereen moet vooral doen waar zij zich prettig bij voelt en zoals Son40 al zegt, niks is goed of fout. Maar om nou te zeggen dat een kind een leegte gaat voelen vind ik persoonlijk wat ver gaan.
3 jaar geleden
Wij gingen voor een leeftijdsverschil van ongeveer 2 jaar. Maar het zwanger worden ging ontzettend snel bij onze tweede. Dus nu zit er 19,5 maand tussen en ik vind het leeftijdsverschil perfect! Onze oudste hebben we best redelijk kunnen voorbereiden op haar zusje. En nu de jongste wat meer kan, kunnen ze heerlijk samen spelen. En een enorm groot voordeel vond ik dat de oudste ook nog lekker 2 uur sliep overdag. Dat was echt een rustmoment op de dag. De dochter van mijn zus was 3 toen ze haar zusje kreeg en was dus een stuk zelfstandiger maar die heeft de eerste dagen regelmatig gevraagd wanneer de baby weer weg ging omdat ze enorm gewend was alleen te zijn. Dus alles heeft zijn voor- en nadelen.
3 jaar geleden
Bij mij gaat het ook steeds meer knagen. Alleen wil ik pas stoppen met de pil in augustus. Dus dat doen we tegen die tijd.. en dan kijken hoe t loopt. Voor nu van ons kleine meisje genieten
3 jaar geleden
Iedereen gefeliciteerd die al zwanger is van een tweede! Ik persoonlijk moet er even niet aan denken. Eerst maar eens een stabiele evenwichtige relatie krijgen met mijn vriend waarin hij beter om kan gaan met de gevolgen van zijn herseninfarct 🥴
3 jaar geleden
Reactie op Kimmutjuh89
Iedereen gefeliciteerd die al zwanger is van een tweede! Ik persoonlijk moe ...
Oh joh, wat heftig! Heeft hij er veel last van?
3 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik geloof er niet in dat mijn zoon ...
Ja dat is ook zo. Ieder persoon heeft een andere situatie. Als ik naar mij zelf kijk zou ik het niet kunnen. Dan heb ik het gevoel dat ik een kind iets minder aandacht ga geven. Vooral als je als je daarnaast 4 dagen werkt. Dan is het best pittig. Lijkt mij.
3 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Daarom zeg ik ook "iedereen z'n eigen mening". Iedereen moet vooral doen wa ...
Nou ja het is niet ver gaan. Maar als ik naar onze zoon kijk dan kan hij niet eens in slaap vallen zonder in mijn armen gewiegd te worden dus laat maar zitten hoog zwanger en dat soort activiteiten nog te moeten doen voor je kleine. Dan is het lichamelijk ook zwaar om te doen. Er zijn veel babies die heel zelfstandig zijn. Ik heb een zoon die ook niet alleen kan spelen daar moet je erbij zitten en dan is het goed en anders blijft hij krijsen. Dus hopelijk snap je wel wat ik daarmee bedoel. Om voor het andere goed te kunnen zorgen moet ik hem dan teleurstellen. Dat is wat ik met leegte bedoel. Maar ja zoals ik eerder zei elke situatie is anders, en elke kind is anders.
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Nou ja het is niet ver gaan. Maar als ik naar onze zoon kijk dan kan hij ni ...
Ja die van mij vergt ook de nodige aandacht.. ☺ik snap je hoor.
Als hij een middag dut doet ga ik snel mijn dingen doen en dan nog te weinig tijd om dingen te regelen en het huishouden en avond eten voorbereiden.
3 jaar geleden
Onze dochter is van 10 april 2020 en als het aan mij ligt komt er nu al een 2e.... helaas wilt mijn partner het niet, die vind 1 kindje "genoeg" dus hier is nog het 1 en ander nodig om te overtuigen
3 jaar geleden
Ja die van mij vergt ook de nodige aandacht.. ☺ik snap je hoor.
Als hij ee ...
Ja het is echt wel pittig! Het is zeker leuk een tweede kind erbij ook goed voor de ontwikkeling maar als ik zie hoe wij beiden bek af zijn avonds durf ik niet eens aan te denken een tweede. Oh de ochtend en middag dutjes zijn op zich al een ritueel, het huis moet donker gemaakt worden, slaap muziek aan, het moet muis stil zijn, als we iets tegen elkaar moeten zeggen dan moet er gefluisterd worden. En nu al helemaal met thuiswerken we kunnen de koffiezet apparaat niet aanzetten dan is hij wakker en is hij de hele dag huilerig. Ohja en je moet het niet meer flikken om hem in de box te leggen of in bed. Wand de box is af en toe leuk en het bed is alleen voor snachts. Hij moet in de buggy slapen en wiegend door het hele huis, tot hij slaapt. Ohja en de speen en melkflesje moeten gereed en elkaar af en toe afwisselen. Dus vergeet het maar huishouden doen als hij slaapt.
3 jaar geleden
Reactie op Sunshineafterrain
Oh joh, wat heftig! Heeft hij er veel last van?
Ja helaas wel en dat heeft veel invloed op ons als gezin. Ik zeg wel eens: ons hele gezin heeft een herseninfarct gehad, al is hij diegene die het moet ondergaan.
Dus ik wil eerst dat alles weer in rustiger vaarwater is voordat ik denk om weer aan een tweede te beginnen ☺️
VRIEND
3 jaar geleden
Hier kriebelt het ook hoor haha. Zoontje is bijna 10 maanden. Ikzelf heb pcos en daarom doen we het sinds kort bewust onveilig. Bij onze zoon duurde het ook lang omdat we niet wisten wanneer het beste moment was en ik liever geen medicatie gebruik. Ovulatietesten haalde voor mij ook de ‘romantiek’ erachter weg. Dus gewoon op goede hoop :).
3 jaar geleden
Reactie op Romi
Nou ja het is niet ver gaan. Maar als ik naar onze zoon kijk dan kan hij ni ...
Dan heb ik je verkeerd begrepen, excuus. Mijn zoon is juist heel zelfstandig, zou juist wel willen dat hij eens wat vaker op schoot wil zitten of wil knuffelen. Iedere situatie is anders en iedereen maakt voor zichzelf de juiste beslissing.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Baby_F
Hier kriebelt het ook hoor haha. Zoontje is bijna 10 maanden. Ikzelf heb pc ...
Wij zijn deze maand ook gestopt met de anticonceptie om deze reden. Lees hier dat sommigen echt bewust plannen hoeveel tijd er tussen 2 kindjes zit, maar dat kunnen de meesten helaas niet plannen 😅
Ben bij de eerste uiteindelijk zwanger geworden met ovulatie inductie, hopelijk is het deze keer niet nodig. Mijn cyclus is nog wel onregelmatig, maar nooit langer dan 5,5 week. Voorheen had ik soms een cyclus van wel 3m. Heb nu wel vaak spotting in mijn luteale fase, dat had ik voor mijn zwangerschap dan weer niet. Vraag me af hoe dit mijn kansen op een zwangerschap beïnvloedt...