56 Reacties
3 jaar geleden
Je kan plannen hoeveel tijd er tussen zit.
Maar je kan ook denken alles op orde te hebben. Relatie financieel ohja en woonoppervlak etc.
Misschien een 1e vakantie met zijn 3en.
Ik hoop dat die corona snel weg mag gaan😑 anders geen vakantie naar het buitenland
VRIEND
3 jaar geleden
Je kan plannen hoeveel tijd er tussen zit.
Maar je kan ook denken alles o ...
De meesten kunnen plannen hoeveel tijd er mininaal tussen zit (door het juiste gebruik van anticonceptie). Niet hoeveel tijd er uiteindelijk tussen zit. Het moet je maar (weer) gegeven zijn 🙌
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Jildoouu
Ik ben in januari gestopt met de pil en vandaag alweer een positieve test, ...
Gefeliciteerd!
3 jaar geleden
Mijn dochtertje is 10,5 maand en wij hebben icsi traject nodig gehad om haar te kunnen krijgen, na jaren was ze der eindelijk. Wij hadden gelukkig nog embryo’s over van die poging en zijn nu dus weer begonnen met het traject. Dit omdat we niet weten hoelang dit traject weer gaat duren. Over ons dochtertje hebben wij 5 jaar gedaan bijna, hopelijk duurt het dit keer niet zolang🙏
3 jaar geleden
Reactie op Swiebertje
De meesten kunnen plannen hoeveel tijd er mininaal tussen zit (door het jui ...
Nou volgens mij is dat helemaal in het begin gepland hoor 😅
Ik ken ook iemand die had net een bevalling gehad en ik was net een maand eerder. Vroeg ze aan mij wil je ook een tweede en ze was na 2 maanden ook weer bij haar oude figuur. Ze had net de ene eruit en wou gelijk een andere baby..
Sorry hoor dat is gewoon niet voor te begrijpen😄
3 jaar geleden
Hier drie kinderen. Tussen de oudste twee zit 2 jaar en 5 maanden. Ze spelen heel vaak en leuk samen. Hebben veel aan elkaar. Zoon is nu 7 jaar en dochter is bijna 5 jaar. Ons jongste zoontje is 10 maanden en scheelt iets meer dan 4 jaar met onze dochter en 6,5 jaar met onze zoon. Tot nu toe is dat ook heel erg leuk en fijn. Oudste twee zijn dol op hun broertje en zorgzaam. Ze zijn al behoorlijk zelfstandig en gaan naar school, daardoor heb ik vrij veel tijd met alleen de jongste. Heerlijk.
Nadeel is dat rekening houden met baby ritme qua slapen, eet/drink momentjes etc weer even wennen is en het minder makkelijk nu is om een dagje uit te gaan (door Corona, nu toch lastig, dus was anders ook zo geweest dit jaar)
Maar al met al ben ik heel tevreden en vind ik het heel fijn om met elk kind in de eerste jaren veel quality time te hebben. Tijd gaat zo snel en ik vind het belangrijk om het iig niet zo druk te hebben, dat ik voor mijn gevoel geleegd word.
3 jaar geleden
Mijn dochter is 10 maanden ik wou eigenlijk geen tweede kindje omdat ik me compleet voelde. Mijn partner wil wel graag een tweede. Nu hebben wij afgelopen vrijdag een positieve zwangerschapstest in handen gekregen en ben ik 5,5 week zwanger. Ik ben doodsbang hoe ik dit moet gaan doen. De zwangerschap afbreken zou ik niet kunnen alleen als het medisch noodzakelijk is. Ergens vind ik het heel leuk voor Sofie anderzijds ben ik als de dood hoe ik dat moet gaan doen
3 jaar geleden
Reactie op brittje27
Mijn dochter is 10 maanden ik wou eigenlijk geen tweede kindje omdat ik me ...
Ik kan me voorstellen dat het schrikken is! Toen wij probeerden opnieuw zwanger te worden hadden we ons erop voorbereid dat het nog wel even kon duren aagezien het met de eerste meer dan een jaar duurde inclusief een miskraam tussendoor. Maar wij hadden meteen de volgende maand een positieve test. Wat mijn man heeft geholpen bij de grootste schrik van een tweede en het gevoel hoe gaan we dit doen met nog een baby erbij is jezelf te bedenken dat die baby die nu rondloopt ook 8 maanden ouder is, dus niet echt meer een baby is. Succes met aan het idee wennen en gefeliciteerd!
3 jaar geleden
Ben ook nog flink te zwaar. Probeer sinds een week weer ‘normaal gezond’ te eten, niet te snaaien, een dagritme aan te houden en meer te bewegen. Gek dat je zooo goed voor je kleine zorgt, een superstrak en goed schema aanhoud maar je zelf vergeet.
Heb zwangerschapsdiabetes gehad en ben echt veel aangekomen (30 kg) en er moet nog heel veel van af om me weer lekkerder in mijn lijf te voelen. Ik kwam weleens 2 kilo per week aan in mijn zwangerschap, en zo veel at ik niet.
Mijn dochter Zoë sliep al na 8 weken door maar ik sliep slecht en was ik heul vroeg wakker (hormonaal?). Nooit gedacht, voor de zwangerschap sliep ik altijd super goed. Maar ik heb er nu medicijnen voor en slapen gaat weer goed.
Heb ook nog wel een gevoelige rug en ben wat stijver geworden 👵 Maarja wat wil je met zo veel overgewicht. Dat wordt denk ik allemaal beter!!
Verder probeer ik me mentaal sterk en rustig te houden door niet te veel op mijn vork te nemen en niet te veel te willen doen of eisen van mezelf. Ik merk dat ik minder goed tegen stress en chaos kan. Ik heb een leuke baan gevonden wat me makkelijk en goed af gaat. Heb geen stress meer van werk. Wat niet gaat, gaat niet!
3 jaar geleden
Reactie op LoveZoetje
Ben ook nog flink te zwaar. Probeer sinds een week weer ‘normaal gezond’ te ...
Shit in verkeerde topic gezet zie ik nu
3 jaar geleden
Reactie op LoveZoetje
Ben ook nog flink te zwaar. Probeer sinds een week weer ‘normaal gezond’ te ...
Ik ben in 1 week 4 kilo afgevallen als je het dieet wil weten kan ik jou dat geven.
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Ik kan me voorstellen dat het schrikken is! Toen wij probeerden opnieuw zwa ...
Dank je wel! Ja tis nog steeds heel dubbel ik zou niet willen dat het fout gaat maar vind het toch nog heel spannend. Tis nog heel pril en je weet nooit wat er gebeurd. Het is ook hele traject tijdens de zwangerschap (aangeboren afwijking in schoonfamilie) waar ik tegen op kijk. Weer die mallemolen
3 jaar geleden
Onze zoon is 10.5maand. ik vind het moeilijk om te beslissen wnnr we voor een tweede gaan. Dat er een komt, dat staat vast. Maar we beginnen tegen de zomer met bouwen, wat zeker twee jaar zal duren. En ik zie het niet echt zitten om aan een tweede te beginnen tijdens de bouw. Maar aan de andere kant, tegen dat het huis af is en dan moet het zwanger worden nog lukken... Mss schelen ze dan te veel. Ah, we zien wel zeker ☺️