58 Reacties

3 jaar geleden

Er wordt vaak gezegt dat de ochtendslaap niet langer moet zijn dan 1 uur. De middagslaap is eigenlijk de belangrijkste, die heeft de baby echt nodig om de dag door te komen. Misschien slaapt ze nu smorgens te lang, waardoor de slaapschuld niet voldoende is om langer te slapen smiddags, en gaat je dochter oververmoeid de nacht in (en dus onrustig slapen) Je zou kunnen proberen haar smorgens na een uurtje wakker te maken. En dan kijken of ze smiddags wat langer wil slapen (1,5/2 uur)

3 jaar geleden

Ochtend slaap is veelste lang. Ik zou er 1,5 u van maken. Ik vind persoonlijk van 6-10 ook echt een lange tijd wakker in de ochtend, maar als ze dat met gemak doet geen probleem. Als je de ochtend dut bv 1,5 maakt zou ik haar middagdutje ook 1,5 doen. En ook ervoor zorgen dat ze max 3- 3,5 u overdag slaapt zodat ze snachts nog kan slapen.

3 jaar geleden

Ik denk inderdaad ook dat de ochtenddut te lang is en de middag te kort en miss ook te laat. Ons schema is ong als volgt: Wakker tussen half 8/half 9 Rond 9 uur borst 10 slapen, meestal 3 kwartier maar max een uur, Rond 11 fruit Rond half 1 broodje plus daarna bv Rond 2 uur slapen. Sinds ik het laatste slaapje geskipped heb is het middagdutje 1,5 tot 2 uur. Dit waren voorheen hazeslaapjes van max 3 kwartier. Rond 4 uur half 5 rijstwafeltje oid Rond 6 uur groente 7 uur ong Bv en daarna naar bed. Sinds kort maakt ons zoontje nu 's nachts ook langere blokken

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Er wordt vaak gezegt dat de ochtendslaap niet langer moet zijn dan 1 uur. D ...
Dit wilde ik ook ongeveer antwoorden. Ik probeer de ritmes van slaaptipsvoorbabys.nl toe te passen. Hieronder staat het voorbeeld voor 8 t/m 12 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Esmrray

Ochtend slaap is veelste lang. Ik zou er 1,5 u van maken. Ik vind persoonli ...
Eerder wil ze ook niet op bed, dan blijft ze maar stuiteren. Maar we gaan dan eerst proberen om in de ochtend een uurtje te laten slapen en in de middag ( na het eten) max 2 uurtjes.

3 jaar geleden

Reactie op Marianne213

Ik denk inderdaad ook dat de ochtenddut te lang is en de middag te kort en ...
Soms doen we alleen het ochtend slaapje, ze wil niet altijd rond 10 op bed en ligt daardoor ook wel rond 11. Dan krijgen we haar ook niet meer op bed daarna. We hebben het dutje van 15.30 er nog tussen gezet zodat het iets beter te overbruggen is naar avondslaap. Anders is ze heel huilerig.

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Dit wilde ik ook ongeveer antwoorden. Ik probeer de ritmes van slaaptipsvoo ...
Mooi voorbeeld, gaan het morgen inzetten. Wat wel lastig is, is dat ze ook naar opa en oma gaat en opvang. Daar loopt het ook altijd anders dan thuis.

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Mooi voorbeeld, gaan het morgen inzetten. Wat wel lastig is, is dat ze ook ...
Mijn moeder past 2 dagen op en mijn schoonmoeder 1 dag. Zij proberen het ritme ook zo veel mogelijk te volgen. Een opvang staat hier vaak ook wel voor open, maar dat kan wat lastiger zijn inderdaad. Dit E-book kost 14,99 euro, het bevat voorbeeldritmes voor kinderen t/m 4 jaar en er staan ook nog allerlei tips in. Een aanrader!

3 jaar geleden

Heeft ze niet meer dorst overdag? Hoe oud is je kindje nu? Misschien borstvoeding op verzoek geven en toch wat vaker aanbieden? Dan heeft ze overdag als je er bent en meer nabijheid en meer vocht en voldoende voedingstoffen

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Mijn moeder past 2 dagen op en mijn schoonmoeder 1 dag. Zij proberen het ri ...
Misschien wel handig om aan te schaffen ja! Mijn oudste slaapt ook voor geen meter 🙈

3 jaar geleden

Reactie op NFM 😃

Heeft ze niet meer dorst overdag? Hoe oud is je kindje nu? Misschien borstv ...
Ze is 8,5 maand. Als ik thuis ben geef ik ook wel vaker de borst. Ik stop binnenkort met kolven op het werk. Moet er anders uren voor opnemen. Als ze weg gaat krijgt ze 2x de fles a 110 ml. Wel water tussendoor. En ze tapt de hele nacht 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Mijn moeder past 2 dagen op en mijn schoonmoeder 1 dag. Zij proberen het ri ...
Mijn moeder heeft er dan 4, ook 2 van mijn broer. Ze probeert ons schema wel aan te houden, maar ze vind het ook al snel prima als ze even slaapt. Schoonmoeder past 1x in de weken en dag op. Die doen helemaal maar wat, want ja zo vaak zien ze ze niet en dan willen ze dat dan goed benutten.

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Mijn moeder heeft er dan 4, ook 2 van mijn broer. Ze probeert ons schema we ...
Poeh, das ook wel pittig voor je moeder inderdaad. Ik heb al zoveel werk met 1 kleintje, petje af voor je moeder!

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Dit wilde ik ook ongeveer antwoorden. Ik probeer de ritmes van slaaptipsvoo ...
Dit volgen wij ook sinds dat ze een maand of 4 is. Werkt heel fijn! Alleen slaapt onze dame ook lang niet altijd 2u in de middagslaap. Nu gaat ze om half 7 naar bed (lange ruk als ze vanaf 14u al wakker is) en slaapt tegenwoordig daardoor ook smorgens langer door.

3 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Dit volgen wij ook sinds dat ze een maand of 4 is. Werkt heel fijn! Alleen ...
Oooh dat is fijn! Hier is de middagdut meestal 1,5 uur maar helaas ook regelmatig korter. Ik heb me er bij neergelegd dat ze gewoon geen makkelijke slaper is. 🤭 Twijfel soms of ik een telefonisch consult aan zal vragen, maar ik ben bang dat ze me voor dat geld niet zoveel nieuws kunnen vertellen... 🤔

3 jaar geleden

Hier om 6-7u wakker. Tussen 9 en 10u een uurtje slapen (meestal 45min) 13-15u (meestal 1,5u slaap) En soms als hij het nodig heeft rond 16.30 nog een dutje van 15-30min. Het is soms echt zoeken, maar de schema’s van snuggles and dreams hebben hier enorm geholpen! Heel veel succes!

3 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels?

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hoe gaat het inmiddels?
Helaas nog geen verbetering. We doen haar 1e slaapje nu om 9.30/ 10.00 en laten haar dan een uur liggen. Ze is dan 2,5/3 uur wakker. En slaapt dan max 2. Alleen ze gaat ook niet gelijk slapen. Duurt soms wel 45 min. Moeten haar minimaal 3 keer opnieuw instoppen. In de avond moeten we ook weer een paar keer naar boven, omdat ze gelijk gaat huilen en staan. Als ze dan eindelijk slaapt halen we misschien 2,5 uur. En dan de hele nacht weer onrustig en niet in eigen bed te krijgen. Zijn nu sinds dinsdag/ woensdag zo bezig. Weet niet hoe snel we iets van verbetering kunnen merken..

3 jaar geleden

Oef, klinkt pittig. Houd je het een beetje vol? Hier ook geen slaaptalentje helaas. Deze tip/info staat onder meer in het e-book: Een routine werkt het beste als je consequent te werk gaat. Zeker de eerste weken wanneer je deze routine wilt inbouwen, is consequent zijn belangrijk. Probeer ook te zorgen dat je eventuele partner en/of andere verzorgers zich zo veel mogelijk aan de routinetijden houden. Gaan dus wel even duren als ik het zo lees...

3 jaar geleden

Ik vind dat je het gewoon goed doet! Let in de avonden erop dat je haar geen suikers geeft, donkere kamer, geen geluiden dus tv uit enzv. Overdag laten slapen gaat prima bij mij, maar ‘s avonds is het een ramp. Ik lig soms een uur naast haar tot ze in slaap valt. Mijn schema 11:00 Nutrilon 120ml, fruit, spelen & douchen 14:00 Nutrilon 120ml, slapen 15:30 Spelen & een tussendoortje, sap 18:00 Avondeten, Nutrilon 120ml, slapen 20:00 Spelen, tussendoortje 23:00 Nutrilon 120ml en slapen. (Soms wilt ze niet slapen en loopt het uit tot 01:00 a 02:00.