58 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg het 2-3-4 schema en dat werkt voor ons goed (dochter 8mnd). Dat betekent dat we haar 2 uur nadat ze wakker is geworden in bed doen voor ochtenddutje en middagdutje 3 uur nadat ze wakker wordt van ochtenddutje. En daarna 4 uur wakker (ongeveer) tot avond. Vaak gaat het dan zo: 6.15 wakker 8.15 ochtenddutje (45-60min slaap) 12.00/12.30 middagdutje (90-120 min slaap) 18.15 naar bed! Als haar ochtend en middagdutje allebei kort zijn (bijvoorbeeld 2x 45min), dan toch rond half 4 nog even naar bed voor 30min.

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Oef, klinkt pittig. Houd je het een beetje vol? Hier ook geen slaaptalentje ...
De oudste is net zo, dus gaat al bijna 3 jaar zo. We gaan gewoon door, maar we zijn wel super vermoeid 🙈 We hebben het gecommuniceerd naar onze ouders, hopelijk gaan ze dat goed om de gaten houden en opvang is nu even niet. We gaan zo door en hopen dat het binnenkort beter wordt. Maar je kleine slaapt ook overdag en in de nacht zo slecht? Wij hebben voor onze oudste ook de pedagoog erbij gehad, maar die kon ook niets anders vertellen dan wat we al deden. Zij kon zo 2 uren krijsen voor ze een keer ging slapen 🙈

3 jaar geleden

Ik vind dat je het gewoon goed doet! Let in de avonden erop dat je haar gee ...
Wij doen beneden de fles en het boekje. Daarna boven in een donkere kamer lezen we nog een knuffel slaapboekje en zingen een slaap liedje. Tv staat hier overdag niet aan. Ze is wel rustig als je naast haar ligt? Blijft ook gewoon liggen? Wij hebben het ook geprobeerd maar ze gaat dan nog harder huilen (echt krijsen) en ook staan. Werd er niet echt beter op 😅

3 jaar geleden

Me zoontje is ook zo, hij is 9 maanden en ik ben echt doodop. Ben naar een homeopaat gegaan afgelopen woensdag en korrels gekregen. Hij slaapt nu beter en word om 23:00 alleen wakker voor de fles. 7 uur ligt hij in bed. Hij kon echt al om 4:30 klaarwakker zijn terwijl hij overdag ook niet goed sliep.

3 jaar geleden

Reactie op Svnnh

Ik volg het 2-3-4 schema en dat werkt voor ons goed (dochter 8mnd). Dat bet ...
Bij ons is het nu rond 3-2/3-4. In de ochtend eerder wil ze echt niet. En eind van de dag is ook net een beetje te lang. Wij krijgen het niet voor elkaar om ' zo vroeg' op bed te doen. Hebben dan net het eten op als we geluk hebben. Is nog wel per dag verschillend of we haar voor of na de oudste op bed doen. Beetje afhankelijk ook van haar humeur. Zoals vandaag heb ik haar moeten wakker maken in de ochtend, die was nog ver weg. Had verwacht dat ze dan wel in de middag de 2 uur zou volmaken, maar toen werd ze maar 1,5 uur wakker. Vanaf 18.15 slaapt jouw kindje door?

3 jaar geleden

Reactie op Svnnh

Ik volg het 2-3-4 schema en dat werkt voor ons goed (dochter 8mnd). Dat bet ...
Hou je deze tijden ook aan als eerder in die 2-3-4 uurtjes slaapsignalen vertoond? Dus gapen en ogen wrijven enz?

3 jaar geleden

Reactie op wwmmtm

Me zoontje is ook zo, hij is 9 maanden en ik ben echt doodop. Ben naar een ...
Voor onze oudste hebben we ook korrels. Via de osteopaat ook nog van alles gehad, alleen het helpt bij ons helaas niet. Wellicht andere korrels. Fijn dat het nu wel beter is!

3 jaar geleden

Ik zou de ochtend slaapvekorten en de middag slaap langer maken. Nu haalt ze de nachtslaap in in de morgen en gaat daardoor savonds oververmoeid naar bed.

3 jaar geleden

Hier ook een heel moeilijke slaper. We volgen nu ook 2-3-4 ritme. Soms vertoont ze dan nog geen slaapsymptomen maar blijkt ze wel moe als we haar neerleggen. Het ritme gaat hiermee nu heel goed. En de dagslaapjes redelijk makkelijk. Snachts is ze veel wakker. Soms uren lang huilen of klaarwakker. Kan jouw kindje ook net staan? Wij hebben het idee dat het daaraan ligt. Ze gaat steeds staan in bed, en dan huilen, ook omdat ze nog niet weet hoe ze terug moet. We oefenen overdag nu veel met gaan zitten. En zeggen dan “ga maar weer liggen”. Die zin zeggen we snachts ook. Ze gaat dan nu ook weer liggen in haar bedje! Afgelopen nacht ging iets beter.. misschien heb je daar nog iets aan☺️

3 jaar geleden

Reactie op Ties1990

Hier ook een heel moeilijke slaper. We volgen nu ook 2-3-4 ritme. Soms vert ...
Onze dochter staat al een tijdje. Ze heeft helaas nooit goed geslapen. Ik hoop dat nu we het ochtend slaapje inkorten het straks beter wordt. Hier voor het schema dat we nu aanhouden ook geen slaap signalen.

3 jaar geleden

Wij hebben sinds kort feather oil. Ik hoorde er steeds vaker van en onze zoon sliep erg onrustig 's nachts. Sinds we de feather oil hebben slaapt hij dieper en minder onrustig (heeft wel een paar dagen geduurd). Hij werd ook altijd om 6u wakker, nu slaapt hij tot 7u en om 7.30u meld hij zich pas om hem te pakken tot die tijd speelt en brabbelt hij wat in bed. Ik wil geen reclame maken. Maar deze uil is een fijne uitvinding

3 jaar geleden

Wij hebben sinds kort feather oil. Ik hoorde er steeds vaker van en onze zo ...
Wat is dat? Ik kan het niet vinden via Google... 🤔 Was benieuwd.

3 jaar geleden

Wij hebben sinds kort feather oil. Ik hoorde er steeds vaker van en onze zo ...
Je kunt ook een gewone aroma diffuser aanschaffen...kost een stuk minder, werkt even goed 😇

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Wat is dat? Ik kan het niet vinden via Google... 🤔 Was benieuwd.
Is een diffuser met lampje en white noise

3 jaar geleden

Is een diffuser met lampje en white noise
Ik hoor hier wel wisselende verhalen over. Dat het eigenlijk niet voor onder de 5 jaar zou zijn?

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Ik hoor hier wel wisselende verhalen over. Dat het eigenlijk niet voor onde ...
Staat nergens vermeld. En het enige wat erin gaat is water en een beetje lavendel. Dus ik denk persoonlijk niet dat t schadelijk kan zijn

3 jaar geleden

Het gaat hier nog steeds niet goed. Heb het idee dat het zelfs nog erger word. Zoals vandaag en gister is ze om half 7/ 7 uur wakker. Ze blijft dan 2 uur op en slaapt dan in de ochtend een uurtje (moeten we haar wakker maken). Wel moeten we haar 2x opnieuw instoppen. We laten haar dan 3 uur wakker (soms is ze er ook wel iets eerder aan toe). Tussen 12.30 en 13.30 uur gaat ze op bed. Ze slaapt dan ongeveer 1,5 uur. Ze wordt uit haarzelf wakker. Ook dan moeten we haar 2x instoppen. Vandaag was ze dan 15.00 wakker en doen we haar rond 19.00 op bed. Maar ik heb het idee dat het te lang is voor haar. Maar een handige tijd om haar op bed te doen is er ook niet echt meer. Nu zit ze weer beneden want ze was alleen maar aan het krijsen. Teruggaan en opnieuw instoppen werkt niet. Naast haar blijven zitten resulteert in nog harder krijsen. Ze is zo onrustig. Kan op schoot ook niet stil blijven zitten. Continu draaien en los wurmen. Het is zo frustrerend. Ik dacht dat het niet erger kon dan onze oudste, maar helaas...

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Het gaat hier nog steeds niet goed. Heb het idee dat het zelfs nog erger wo ...
En 18u maar boven, 18:15 in bed? Die van mij red de 4 uur lang wakker na de middag dut nog echt niet.. Doet sochtends dutje van een half uur en dan meestal rond 12u naar bed tot hopelijk half 3.. 18:15 ligt die van mij er echt wel in. Soms 18u al

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Het gaat hier nog steeds niet goed. Heb het idee dat het zelfs nog erger wo ...
Die van mij word rustig als ik flink met hem ga wiegen in de armen.. is dat misschien een troost idee? Want hoe ik het zo lees is ze nu echt te overstuur om te slapen idd.. eerst tot rust brengen lijkt me.. lopen met haar? Heeft ze iets waar ze rustig van word? Behalve tv kijken, dat lijkt me nu niet handig 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Anneb

En 18u maar boven, 18:15 in bed? Die van mij red de 4 uur lang wakker na de ...
Wij redden dat tijdstip helaas niet. Zijn tegen 6'n thuis. Dan nog eten en voorbereiden. 19.00 is echt vroegst haalbare. En 19.30 gaat de oudste. Dan moet het wel beetje stil zijn, zij slaapt ook niet makkelijk. Dus als zij rustig is, kan daarna de jongste weer op bed. Ook als we haar er uit pakken, blijft ze 'druk' en huilen. Wiegen helpt niet, ze wilt zo niet 'liggen'. Ik probeer haar wel eens de borst te geven, ook op haar kamer op de stoel, maar dat wil ze dan ook niet. Ik weet zo niet waar ze rustig van zou kunnen worden.