16 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees mee! Wij hebben 3(!!!) verschillende van deze bekers en ze snapt het echt niet. Een gewone beker snapt ze wel (maar: dikke knoeiende)

3 jaar geleden

In het begin is het best ingewikkeld, daarna went je kindje eraan. Bij ons is het nog geen favoriet!

3 jaar geleden

Wij oefenen gewoon een normale beker. Hij ziet wat wij doen en wilt dat ook. Wel wat geklieder in t begin maar nu kan hij aardig zelf drinken

3 jaar geleden

Ik gebruik al langer deze beker, mijn dochter kan hier goed uit drinken. In het begin is even wennen omdat ze het echt niet snappen maar veel oefenen baart kunst

3 jaar geleden

Reactie op karima-25

Ik gebruik al langer deze beker, mijn dochter kan hier goed uit drinken. In ...
En je oefent dan samen met haar? Je doet het eens voor en dan laat je zelf proberen?

3 jaar geleden

Hier vanaf 6maanden een open beker met neusuitsnijding. Ze kan nu zelfstandig drinken uit elke open beker

3 jaar geleden

Reactie op sofiekn

En je oefent dan samen met haar? Je doet het eens voor en dan laat je zelf ...
In het begin mocht ze het zelf proberen. De ene keer laat ik het zien andere keer is ze zelf aan het ontdekken. Ze verslikte zich er wel snel in maar nu gaat het helemaal goed. Zelf ontdekken is denk ik het beste

3 jaar geleden

Gewoon proberen en na elke maaltijd aanbieden. Laat ze maar wat ontdekken! Je kan het eerst zelf in de juiste positie aan haar mond houden. Zo deden wij dat toch. We zijn wel al rond 6 maanden gestart met drinken uit een gewone open beker (wat nu best goed lukt), maar hebben onlangs die van op je foto (zonder handvaten) aangeschaft zodat hij overdag zelf kan drinken als hij daar zin in heeft zonder dat wij constant met een tetradoek erbij moeten staan om het gesmos op te te deppen. 😅

3 jaar geleden

Onze dochter drinkt ook goed uit deze beker. Toen we begonnen zette ik haar bij mij op schoot waardoor ze wat onderuitgezakt tegen mij aan zat. Als ze dan haar mond goed aan het randje had drukte ik het siliconengedeelte net voor haar lippen in zodat er water uit kwam. Na een tijdje begreep ze vanzelf wat ze moest doen om er water uit te krijgen nadat het per ongeluk zelf lukte. Gewoon blijven proberen

3 jaar geleden

Supertip: een beetje water bovenop het siliconen gedeelte doen! Hierdoor gaan ze het bekertje goed vastpakken met de lippen en hierna snapte mijn kindje het gelijk. Sinds dien gebruiken we deze beker en sinds kort ook gewone bekers.

3 jaar geleden

In het begin heb ik verschillende manieren gebruikt om met mijn zoon te oefenen met deze beker. Voordoen, de siliconen dop weglaten, de siliconen dop een beetje opendrukken terwijl hij drinkt. Geen idee welke methode handig is. Bij hem duurde het wel een tijdje, maar uiteindelijk snapte hij het en drinkt er nu goed uit.

3 jaar geleden

Ik kreeg nog als tip om te oefenen met een oefenbeker, en dan met yoghurt zodat het niet zo snel omlaag stroomt als hij/zij de beker kantelt.

3 jaar geleden

Ik heb deze beker met 6 maanden gegeven. Deze begreep hij meteen terwijl een tuitbeker echt geen succes was. Ze moeten het zelf door krijgen. Alleen aanbieden met wat lekkers er in is soms een extra motivatie

VRIEND

3 jaar geleden

Wij geven Abel sinds kort een beetje water in een shotglas. Dat gaat supergoed! Af en toe morst hij wel, maar er zit zo weinig in dat het gemakkelijk weer droogveegt. Hij kan dat glas echt goed vasthouden en hij kan goed bij de bovenkant.

3 jaar geleden

Wij hebben een ezpz beker aangeschaft en daar gaat bij ons heel goed mee, hij kan hem zelf goed vasthouden alleen het neerzetten is een rommeltje :)

3 jaar geleden

Reactie op KimM-24

Wij geven Abel sinds kort een beetje water in een shotglas. Dat gaat superg ...
Vanochtend geprobeerd, vasthouden gaat inderdaad goed en het drinken ook, alleen hier vond ze het een heel grappig speelgoedje om mee te gaan schudden en om te kiepen 🌊🌊🌊 🤣 Morgen nog maar eens proberen 😑