34 Reacties
4 jaar geleden
Wat gebruik je nu overdag?
Overdag bv. Omneo is alleen voor de nacht, zodat hij niet zo vaak komt. Had het in huis en men zei dat hij langer door zou slapen. Ik vind dat nog wel tegenvallen Omdat mijn zoontje vaak kwam heb ik die keuze gemaakt. Niet omdat hij krampjes of zo had ( afkloppen)
4 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Overdag bv. Omneo is alleen voor de nacht, zodat hij niet zo vaak komt. Had ...
Als hij geen gewone kunstvoeding gewend is zou ik het wel echt rustig afbouwen
4 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Hoe doe ik dat het beste?
1 schepje omneo vervangen door normale. Als je kindje gevoelige darmpjes heeft zou ik het bij 1 schepje per nacht houden, anders 1 schepje per voeding. (hier geef ik 120ml = 4 schepjes dus nu 3 schepjes omneo en 1 normaal).
4 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Ik ga het proberen, thanks. En wanneer moet ik dan het 2e,3e en 4e schepje ...
Even aankijken hoe het gaat, als hij wat last heeft nog niet ophogen, anders zou ik 3 dagen aanhouden. Sommigen zullen een week zeggen, zelf vind ik dat te veel, dan ben je 4 weken bezig 😅. Ik denk dat 3 dagen genoeg moet zijn om een goed beeld te hebben over hoe je kindje erop reageert, zonder dat je toevallig een dagje geluk hebt en daardoor geen last had, maar vervolgens dubbel
4 jaar geleden
Even aankijken hoe het gaat, als hij wat last heeft nog niet ophogen, ander ...
Ik heb net Nutricia gebeld, het advies is om 2 of 3 schepjes omneo te gebruiken en de rest aanvullen met de standaard voeding. Dit 3 à 4 dagen aankijken en dan nog meer afbouwen indien mogelijk. Ik vind het wel spannend, ik hoop niet dat hij last gaat krijgen van de wissel...
4 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Ik heb net Nutricia gebeld, het advies is om 2 of 3 schepjes omneo te gebru ...
Ja precies! Hier had ik speciale van de kruidvat tegen krampjes maar ook koemelkallergie vermindering enzo. Nu met de normale schep zijn haar klachten ineens veel erger en zit de onder de uitslag, dus morgen naar de HA.. M
4 jaar geleden
Reactie op Ceyda
Alleen heeft mijn zoontje nooit krampen gehad 🧿 ik had de omneo aangeschaf ...
Nee snap ik, maar toch moeten de darmpjes wennen aan iets anders natuurlijk, ze kennen nog zo weinig... De rest van mijn opmerking was trouwens los van jou bedoeld haha. Ik wou even mijn zorgen uiten over mijn dochtertje, ik had echt gehoopt dat ze wat makkelijker zou zijn met allergieën etc...
4 jaar geleden
Ik ben omneo aan het afbouwen en wil verder met de standaard voeding van nutrilon. Mijn zoontje is 8 weken. Momenteel krijgt hij 2 schepjes omneo en drie gewone. Hij krijgt maar 1 flesje kunstvoeding in 24 uur. Kan het zo zijn dat hij meer gaat piepen ervan, hij krijgt nu echt volle stinkluiers...