24 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb gister ons zoontje bij opvang moeten ophalen. Heeft ook sinds gisteren koorts.. Vandaag hele dag huilerig en wil alleen maar tegen mij of iemand anders aanhangen.. Ik geef nog borstvoeding dus ik leg hem wat vaker weer aan de borst.. Als het morgenochtend niet beter is ga ik denk ik ook even langs de huisarts.. Ik vind het ook maar niks zo'n klein ziek mannetje..

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, ik twijfel ook aan oorontsteking. Wat was het advies van de huisarts? Twijfel namelijk of het zin heeft om er langs te gaan of dat het advies gewoon paracetamol is....

3 jaar geleden

Ah wat zielig😢 Ons mannetje van 7,5 maand al 2x korts gehad, allebei na de prik, gelukkig na 1 dag was het over🙏maar ik weet wat je voelt, oorontsteking is heel pijnlijk voor ze. Mij andere zoontje, inmiddels 9jaar, heeft het paar x achter elkaar gehad😩ik moet wel zeggen dat hij verslaafd aan het speentje was, wat absoluut niet helpt. In ieder geval beterschap voor je meisje🙏

3 jaar geleden

Mijn oudste heeft steeds oorontsteking. 80% van de tijd heeft ze er last van ondanks de buisjes. Zij zit ook niet aan haar oor, maar heeft er ook nooit koorts bij. Ze wordt alleen krijsend wakker in de nacht en wil in de avond nog slechter slapen dan anders.

3 jaar geleden

Reactie op Annemieke173

Hier precies hetzelfde, ik twijfel ook aan oorontsteking. Wat was het advie ...
Paracetamol kan advies zijn voor verlichting van de pijn. Maar vaak krijgen ze antibiotica.

3 jaar geleden

Reactie op Annemieke173

Ligt eraan hoeveel last jouw kindje ervan heeft. Ze kunnen eventueel antibiotica geven

3 jaar geleden

Onze zoon had dit ook! Eerst zag de huisarts niks, drama met neerleggen. Wilde niks, zetpillen hielpen maximaal 3 uur. Hij bleef maar krijsen, uiteindelijk huilend de huisarts opgebeld en mochten direct langskomen. Hebben toen antibiotica gehad en mocht zwaardere zetpillen gebruiken. Drie nachten buiten met hem in de draagzak gelopen zodat hij kon slapen. Pas na een week ging het echt beter 😩

3 jaar geleden

Zo zielig. Bij onze dochter was dat vorige week. Ook oorontsteking. Gelukkig een kuur gekregen en na 1 dag al verbetering gelukkig. Nu is ze weer de vrolijke meid die we kennen:)

3 jaar geleden

Aaahhhh zo sneu he. Hier 2 weken geleden zo ziek geweest. Echt paar dagen boven 39 graden. Of ze had gewoon een virus (beetje rode oortjes en beetje rode amandelen) of de 6e ziekte. Ze zat na 5 dagen of zo helemaal onder de uitslag. Kan uiting virus geweest zijn, of dus de 6e ziekte. Ach ach, wat voel je je dan machteloos als je ziet hoe zielig ze was. Beterschap hoor. Oorpijn is echt naar

3 jaar geleden

Ik merkte vandaag toen ik aan haar hoofdje zat, aan haar wangetjes bij haar oor dat ze begon te huilen. En als ik haar neerlegde en haar hoofdje raakte vloer, matras of aankleedkussen merkte ik een verschil. Ik had huisarts gebeld en aangegeven dat het dag 4 was en ze erg lusteloos was en haar temperatuur erg schommeld. Heb nu antibiotica gekregen. Ik hou niet van die troep maar niets doen is geen optie en alleen zetpillen gaat het niet zomaar van over. Vanavond voor het eerst gegeven, zetpil er ook bij in. Hopelijk slaapt ze goed vannacht Antibiotoca duurt ong 36 uur voordat het echt werkt. Ik zou gewoon bellen. Zeker als ze veel krijst, temperatuurwisselingen heeft en misschien merk je het als je aan haar oortjes zit? (Dubbele) oorontsteking komt veel voor bij babies zei huisarts maar niet bij alle kindjes kun je het zien of merken.

3 jaar geleden

Aaahhhh zo sneu he. Hier 2 weken geleden zo ziek geweest. Echt paar dagen b ...
Aaahhhh gossie

3 jaar geleden

Reactie op Tessssssa

Zo zielig. Bij onze dochter was dat vorige week. Ook oorontsteking. Gelukk ...
Oh na 1 dag al. Dat zou heel fijn zijn

3 jaar geleden

Vanaf dat ze naar kdv gaat heeft ze wekelijks wel koorts. Ik word er doodmoe van.. of ze kan niet gaan vanwege koorts/verhoging. Of we worden gebeld dat we haar kunnen ophalen ivm koorts. Snot loopt met dikke stralen uit haar neus. Het is zo zielig om haar steeds uit haar doen te zien.. En steeds denk ik: yasssss.. ze komt wat aan. En dan heeft ze weer koorts, hoppaaa alle "vetjes" weer weg. Kind is 8 maanden en 5,6kg 🤦🏽‍♀️.

3 jaar geleden

Reactie op Xomi

Vanaf dat ze naar kdv gaat heeft ze wekelijks wel koorts. Ik word er doodmo ...
Oh jeetje, dat schiet niet op zeg. Kdv is een handige plek omdat je kan werken maar ook een bron van...vanalles. sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Annemieke173

Mijn dochter had 1 maand geleden 39,8 koorts ben toen naar de huisartsenpost geweest savonds laat. Bleek dus oorontsteking te zijn, werd toen aangeraden om het te proberen met zetpillen en nurofen (vloeibaar) mocht er geen verschil zijn daarna dan konden we pas voor antibiotica gaan. En gelukkig heeft die nurofen geholpen

3 jaar geleden

Reactie op Joy-cie

Oh jeetje, dat schiet niet op zeg. Kdv is een handige plek omdat je kan wer ...
Idd.. geluk bij een ongeluk - dat ze haar weerstand dan aan het opbouwen is? 🤷🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 7,5 maandjes en had een aantal weken geleden ook een dubbele oorontsteking, dat was echt hartverscheurend 😩. Zelf dacht ik een paar weken ervoor dat hij dat inderdaad kon hebben, maar hij had toen nog geen koorts en iedereen gaf aan dat het evt tandjes kon zijn enzo. Hij zat namelijk wel veel aan zijn oortje en wilde vaak niet neergelegd worden en ook tijdens het verschonen deed hij wat lastiger. Toen hij in eens 38,8 graden had ben ik maar snel naar de huisarts gegaan en inderdaad hij bleek dus een dubbele oorontsteking te hebben. We hebben direct een antibiotica kuur gehad, maar na 5 dagen was zijn koorts en pijn nog steeds niet weg, dus weer terug naar de huisarts en we kregen toen ook nog oordruppels. De oordruppels, de kuur en daarnaast paracetamol dat heeft uiteindelijk bij hem geholpen. Het waren een zware 2 weken, met veel slapeloze nachten. Ik ben zo blij dat hij dat niet meer heeft, daarna was hij weer zijn vrolijke zelf.

3 jaar geleden

Aaahhhh zo sneu he. Hier 2 weken geleden zo ziek geweest. Echt paar dagen b ...
Ik ben vanochtend met ons zoontje naar huisarts geweest.. Heeft vanaf maandag boven de 39 graden koorts.. Huisarts dacht ook aan 6e ziekte.. Is hier nu afwachten of de koorts dus afneemt en of er vlekjes verschijnen.. Hoelang heeft het bij jullie geduurd en was jullie kindje ook zo zielig en alleen maar op de arm willen?

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu paar dagen verkouden. Had woensdag verhoging en donderdagochtend niet meer. We dachten tandjes, maar toen begon hij te hoesten en niezen. Heeft nu een loopneusje. Slaapt gelukkig wel goed, maar ik merk dat als ik dicht bij z’n linkeroortje kom hij me wegduwt of aan z’n korte trekt. Z’n eetlust is wisselend. Vanmorgen en vanavond heel goed gegeten. ‘S middags minder. Zou het de verkoudheid zijn? Vind het moeilijk om te bepalen of het oorontsteking is

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Ons zoontje is nu paar dagen verkouden. Had woensdag verhoging en donderdag ...
Ja oorontsteking is erg lastig om zelf vast te stellen. Als hij koorts heeft dan kan het inderdaad een oorontsteking zijn. Ik zou toch even de huisarts bellen en/of langs gaan, dan weet je het zeker. Hebben wij toen uiteindelijk wel gedaan. Daarna ook nog een par keer, omdat ik het vermoeden had dat hij het weer had. Wil toch even de zekerheid hebben en dan kan je kijken of het eventueel iets anders is, zoals tandjes.