37 Reacties
3 jaar geleden
Hoe zit je qua eettijden? Wordt ze wakker vanwege trek of is ze gewoon aan het spelen? Heb je al eens geprobeerd om haar gewoon even 10 minuten te laten liggen om te kijken of ze verder gaat slapen?
Bij ons helpt het om ‘s morgens fruit of een halve boterham te geven vóór dat ze gaat slapen. Met een vol maagje slaapt ze rustig 2 uur door, van 10:00 tot 12:00 Aan het begin van de middag krijgt ze 2 boterhammen en dan gaat ze een uur daarna weer naar bed van 14:00 tot 16:00 uur. Om 16:00 uur krijgt ze een snackje, om 18:00 uur avondeten en om 20:00 uur weer naar bed voor de nacht tot 08:00 uur ‘s morgens. Misschien het proberen waard als je dit niet al doet?
3 jaar geleden
Misschien in de ochtend wat langer wakker houden? Dat werkte bij ons , wel even tijdje volhouden dan raakt ze er aan gewend
3 jaar geleden
Hoe lang slaapt jullie kleine 's ochtends en maken jullie haar wakker of wordt de uit haarzelf wakker? Ik zie namelijk vaak schema's uit boeken langskomen waarbij je de baby bij het eerste slaapje maar 45 min laat slapen maar dat werkt voor ons namelijk ook niet. Wij verdelen de slaapjes over 2x ongeveer 1,5 uur. Dan is ze ongeveer wakker tussen 7 en 9, half 11 en half 2 en tussen 3 en 7. En als ze erg vroeg in haar ritme zit proberen we een half uurtje langer te rekken tussen de eerste en 2de slaap. Dat gaat makkelijker dan aan het eind van de dag.
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 5.5 maand en is ook zo slechte slaper overdag..ochtend uurtje en middag uurtje en eind vd dag uurtje dan om 19uur een pap fles ,naar bed en wakker maken om 23uur voor de laatste fles ...word soms gek overdag omdat ie niet wil slapen...
3 jaar geleden
Mijn zoontje zit al vanaf 6 maand op 2 dutjes, hij wou echt ni meer slapen in de late namiddag. Bij ons is het ritme:
7 00 wakker
10.00 naar bed tot ongeveer 11.30 uur. (Meestal anderhalf uur soms ook maar 3 kwartier)
14.00 naar bed tot 15.30.
18.30 richting bed met nachtslaapritueel.
Dit zijn ongeveer tijden het verschilt van dag tot dag. Hij slaapt overdag 3 uurtjes. En dan houdt hij het prima vol tot savonds.
Misschien de middagslaap wat later laten starten zodat ze in de namiddag niet zo lang aan 1 stuk wakker moet blijven tot savonds?
3 jaar geleden
Hoe zit je qua eettijden? Wordt ze wakker vanwege trek of is ze gewoon aan ...
Bedankt voor je tip! We geven inderdaad steeds eten 15-30 minuten voor ze naar bed gaat ongeveer. Zit daardoor wel vrij kort op elkaar in de ochtend, 7.30 ontbijt en 8.45 fruit. Hebben zowel voor als na het slaapje geprobeerd, maar dat maakte niet echt verschil helaas :(
3 jaar geleden
Reactie op Yvon0505
Lukt het om de slaapjes wat later te doen? Dus vanaf half 10/10 uur en het ...
Paar keer geprobeerd maar dat houdt ze zo moeilijk vol. Ze begint sochtends na een uur alweer te gapen en in haar ogen te wrijven... Maar misschien is het zoals Marina1988 zegt een kwestie van even volhouden en laten wennen🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Hoe lang slaapt jullie kleine 's ochtends en maken jullie haar wakker of wo ...
45 - 75 minuten, wisselt erg. We maken haar niet wakker na 45 minuten, maar vanwege die tip uit de slaapboeken zijn we wel geneigd om haar er direct uit te halen als ze wakker wordt na de 1e cyclus. Misschien moeten we die tip maar eens vergeten en toch kijken of we het slaapje kunnen rekken?
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 5.5 maand en is ook zo slechte slaper overdag..ochtend u ...
Pittig he als ze zo weinig slapen overdag! Op de zeldzame dagen dat ze wel flink slaapt voel ik me zelf ook zoveel uitgeruster🤪
3 jaar geleden
Reactie op Nienke_
Mijn zoontje zit al vanaf 6 maand op 2 dutjes, hij wou echt ni meer slapen ...
Zie hier meerdere berichtjes die op iets latere tijden zitten idd! Hoe laat geef jij de fruithapjes en lunch rondom de slaaptijden als ik vragen mag?
3 jaar geleden
Reactie op Nootje2020
Bedankt voor je tip! We geven inderdaad steeds eten 15-30 minuten voor ze n ...
Geef je flesvoeding of borstvoeding? Je zou kunnen proberen om ‘s morgens pap te geven als ontbijt en dan het fruit wel na haar slaapje? Heel lastig dat gepuzzel, maar hopelijk vinden jullie snel de oplossing 🙂
3 jaar geleden
Geef je flesvoeding of borstvoeding? Je zou kunnen proberen om ‘s morgens p ...
Ze krijgt 150+5 flesvoeding en sindskort een halve boterham bij het ontbijt. Echt een puzzel ja zeg, pfoe! Of het fruit zit dicht op het ontbijt, of juist dicht op de lunch🤪
3 jaar geleden
Reactie op Nootje2020
Ze krijgt 150+5 flesvoeding en sindskort een halve boterham bij het ontbijt ...
Ik heb zo vaak gedacht dat het jammer was dat mijn dochter niet geboren werd met een gebruiksaanwijzing in haar hand 😂
Ik moet zeggen dat ik heel vaak haar broodje ook pas rond 13:30/14:00 uur geef. Klinkt heel laat maar anders zaten we inderdaad erg dicht op het fruit en na haar brood ging ze lekker verzadigd weer haar bedje in voor een middagdutje. Alleen zitten wij er nu mee dat het óf tijd is om te eten óf tijd om te slapen dus dat is weer moeilijk plannen met wandelen of op pad gaan 🙄
3 jaar geleden
Ik heb zo vaak gedacht dat het jammer was dat mijn dochter niet geboren wer ...
Dat is ook nog wel een idee ja, onze lunchtijd van 11.30 is nog gebaseerd op toen ze 3 slaapjes had haha. Maar inderdaad, geen enkele dagplanning is écht handig voor zowel ouders als baby 🙈 Wat dat betreft zou het schelen als ze iets ouder zijn, 1 slaapje hebben en gewoon wat fruit uit het vuistje kunnen eten 😅
3 jaar geleden
Ja hier heeft het ook echt een paar weken geduurd voordat het 3e slaapje er echt vanaf af was.
Bij ons werkte het inderdaad om de kleine elke keer wat later in de ochtend naar bed te brengen, maar niet zo laat dat hij te moe was. We zitten nu zelf op ongeveer het volgende ritme 3-3-3,5, dat laatste is de ene keer 3uur of de ene keer 3,5 uur afhankelijk van hoe laat hij wakker was en hoe moe hij is. Dus het ziet er soms zo uit:
7.00 wakker
9.45/50 slapen tot 11.30,
14.30 slapen de ene keer tot 15.30 de andere keer tot 16.00
Dan tussen 18.30 en 19 uur weer slapen voor de nacht.
Dutjes dus gemiddeld 1 uur of 1,5 uur. Voorheen waren ze nooit langer dan 45 min , daarom had hij toen geregeld dat 3e dutje nog nodig.
Ik vind zelf de tips die ik via de blog posts van takingcarababies altijd erg fijn
3 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 10 maanden en we zijn nu ongeveer 2 maanden van het derde dutje af. Maar nu pas lijkt het goed te werken.
Zijn tijden zijn nu:
8.00 wakker
10.00 dutje 1
11.30 wakker
14.30 dutje 2
16.00 wakker
19.30/20.00 naar bed
Aan het einde van de dag is hij wel duidelijk moe maar nog redelijk te pruimen. Vaak helpt het avond eten (om 18.00) hem aan wat extra energie om nog even door te kunnen.
3 jaar geleden
Wij zijn ook nog zoekende. Mn dochters ochtenddutje duurt 45min tot 1uur. Haar middagdutje duurt 1,5uur. Als ze haar middagdutje om 14.30 doet tot 16.00, houdt ze het nog wel vol tot 19.00-19.30.
Vandaag was haar middagdutje van 13.45 tot 15.15. Dan houdt ze het weer niet vol tot 19.00. Om 16.30 begon ze alweer in dr ogen te wrijven. Uiteindelijk heeft ze toch een kleine dut gedaan van 30min.
Ik zit er dus aan te denken om haar middagdutje op te schuiven naar wat later in de middag. 🤷🏽♀️
3 jaar geleden
Bij ons gaat het als volgt:
07:00/08:00 wakker fles 240
10:00 fruit
10:15/10:30 slaapje tot 11:00/11:30
12:00 brood of pap
15:00 mais sticks + fles 165
15:15/15:30 slaapje tot 16:30/17:30
17:30/18:00 avond eten
19:30/20:00 naar bed
Ik heb vrijwel nooit een slaperig kindje of dat ik het moet rekken op deze manier ☺️
3 jaar geleden
Hier is het:
7.30 bord pap
9.45 fruithap / sap
Tussen 10.00 en 12.00 slapen
12.30 broodje
14.00 fles 150cc
Tussen 14.30 en 16.30 slapen
17.00 Groente / yoghurt
19.15 fles 120cc
19.30 de nacht in
Ik zou haar ochtend tuk iets verlaten mocht dit lukken, dan schuift haar middag tuk ook weer wat op.
Bij ons mislukt er ook wel eens een slaapje hoor, vooral de middag tuk skipt hij wel eens. Maarja het gaat niet altijd zoals jij het bedacht hebt. Succes