37 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Nootje2020
45 - 75 minuten, wisselt erg. We maken haar niet wakker na 45 minuten, maar ...
Ja bij ons slaapt ze s middags niet langer als ze s ochtends maar 1 cyclus slaapt. Wel laten we haar max 1,5 uur slapen in de ochtend omdat anders het middagdutje wel te koet wordt.
3 jaar geleden
Ik heb ook jouw schema en zit met hetzelfde 'probleem'.
Ik zat ook te denken om hem wat later in de ochtend naar bed te brengen maar ik twijfel dat hij dan misschien oververmoeid raakt.. dus daar zit ik mee te puzzelen.
Zijn middagslaapje is laatste tijd vaak aan de korte kant ook, 45 min ofzo..Weet niet of dit een fase/sprong is. Maar ik lees hier vaak dat kindjes +\- 2u middagslaapje doen. Dat zit er hier nu niet in.
Dus ben nu ook zoekende. Helaas geen tips :(
3 jaar geleden
Wij zaten op keurig 2 slaapjes van ieder anderhalf uur. En altijd rond dezelfde tijdstippen. Sinds 3 dagen (vandaag is hij 10 maanden) is het een gekloot, gister zelfs 4 slaapjes gedaan!! Wij volgen volledig het ritme van ons kind, moe=moe. We merken dat hij ook gefrustreerd is, z'n hoofd wil dingen die z'n lijf nog niet kunnen. Het zal een fase zijn en ben ervan overtuigd dat we binnenkort weer terug zijn bij de 2 slaapjes. Als ik jou schema zo zie zou ik idd ook zeggen, probeer het slaapje naar 10 uur te krijgen dan zal het middagslaapje ook opschuiven naar 14 uur/14:30. Mijn zoontje hield het tot 18:45 goed vol als hij z'n middagslaap van half 3 tot half 4 of van 2 tot half 4 had. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op stephmika87
Ik heb ook jouw schema en zit met hetzelfde 'probleem'.
Ik zat ook te den ...
Ik heb het vanochtend geprobeerd wat te rekken, maar na 2 uur was ze al zo ontzettend moe en huilerig inderdaad, ze wilde echt niks meer 😓
Het duurde wel een halfuur voor ze in slaap viel, dus het dutje is wel later begonnen uiteindelijk. Morgen weer een poging...
Een middagslaapje van 2 uur klinkt zo zalig hè! Geloof dat we in de afgelopen 10 maanden één keer zo'n lang dutje hebben meegemaakt en toen waren we helemaal van de leg 😂
3 jaar geleden
Reactie op Lindah1989
Wij zaten op keurig 2 slaapjes van ieder anderhalf uur. En altijd rond deze ...
Die frustratie zien we hier ook veel inderdaad, dat kost ook erg veel energie heb ik het idee en zorgt ook voor wat rusteloosheid qua slapen... onze dochter kan sinds een paar dagen staan in bed, dat helpt ook niet echt 😂 Bedankt, jij ook succes!
3 jaar geleden
Reactie op Nootje2020
Ik heb het vanochtend geprobeerd wat te rekken, maar na 2 uur was ze al zo ...
Ik ga ook maar proberen om hier en daar te rekken. Kijken waar het schip strandt 🙂
Wie weet, slaapt hij ooit 2 uurtjes🙆🏼♀️
3 jaar geleden
Hier een beetje hetzelfde verhaal / ritme. M’n dochter is 9,5 maand en wil nu een tijdje haar 3e slaapje niet meer. Ze is de laatste tijd vroeg wakker, vaak 6u al. Ze wordt ook na 1-1,5u al wakker maar ik leg haar ‘s morgens op z’n vroegst om 8u weer in bed voor 3 kwartier. Ik heb haar een paar keer wakker gemaakt met als doel het middagdutje langer te maken (was nooit langer dan 1,5u) en nu wordt ze uit zichzelf na 3 kwartier wakker. Dan om 12.30 weer naar bed en sinds ik haar ‘s morgens wakker heb gemaakt na 3 kwartier slaapt ze in de middag zo’n 2,25-2,75u. Dan is het zo’n uur of 3/half 4 als ze wakker wordt en dan redt ze het wel redelijk tot 18u. Dan krijgt ze dr laatste fles en om 18.30 naar bed. Eind van de middag ga ik vaak nog een uur wandelen met haar, dat helpt om de tijd te overbruggen zonder gejammer. Het ‘s morgens na 3 kwartier wakker maken werkte (na een tijdje) bij mijn dochter maar zal bij ieder kindje weer anders zijn..
3 jaar geleden
Toen m’n dochter hele korte middagdutjes deed liet ik haar vaak nog een half uur liggen. Dan lag ze gewoon lekker te kletsen en spelen totdat ze het zat werd en er echt uit wilde. Ik had het idee dat ze door dat half uurtje langer liggen wel beter de tijd erna vol kon houden.
3 jaar geleden
Reactie op Yvon0505
Lukt het om de slaapjes wat later te doen? Dus vanaf half 10/10 uur en het ...
Hier ook die tijden. Dat gaat bij ons goed. Vaak 7.30u wakker. Soms zelfs 8.00uur, Daarna, 10+11u na bed. Vaak 1.5uur soms 2 uurtjes. Dan tegen 14uur naar bed vaak tot 1530. En dan 19-19.30uur naar bed voor de nacht.
3 jaar geleden
Hier ook vaan van 14.30 tot ca. 18.45/19.00 wakker. Ochtendslaap van 'n uurtje (9-10 meestal) en middagslaap ca. 1,5u (13-14.30). Wat helpt is inderdaad een wandeling, dat is een rustmoment tijdens die lange middag.
3 jaar geleden
Hoi, wij liepen de afgelopen maand hier ook mee te klungelen. Vaak hield ze de middag niet goed vol maar wilde ze ook geen derde slaapje.
Heb het boek van Baby in Droomritme gekocht en dat 2-3-4 schema geprobeerd, maar dat was het voor ons ook niet helemaal.
Per toeval ontstond een week geleden een dag waarop ze beide slaapjes iets later deed dan normaal. En ze sliep toevallig heel goed. We zijn dat blijven proberen en voor ons werkt het nu.
Ze gaat nu om 10 uur naar bed en slaapt een half uur tot 3 kwartier. En vervolgens pas om 14 uur. Dan slaapt ze vaak anderhalf uur. Dat lijkt misschien niet veel, maar we kwamen van 2 slaapjes van een half uur. Dus het is voor ons echt een hele verbetering en mevrouw houdt de dag makkelijker vol.
3 jaar geleden
Ik heb t zelfde slaapritme als jullie, en ik maak Noortje sochtends na een uurtje wakker. Dit omdat ze anders in de ochtend al een lange slaap gaat doen en in de middag een korte, en dan haalt ze t inderdaad niet tot 19 uur. Dus ochtend een uurtje, middag 1,5/2uur
3 jaar geleden
Reactie op LaLaLottie
Ik heb t zelfde slaapritme als jullie, en ik maak Noortje sochtends na een ...
Zo doen wij het ook.