9 Reacties
3 jaar geleden
Onze dochter schuift ook op haar billen het huis door. Ze is hard Ana het oefenen met lopen langs de meubels en staat ook een paar seconden los.
Een vriendin van mij is kinderfysio en vertelde mij ook dat het belangrijk is dat kinderen eerst kruipen, dit heeft te maken met het voorbereiden op het leren lopen. Het oefenen en ontwikkelen van rompbalans. Kinderen die kruipen overslaan, kunnen een meer houterige motoriek krijgen en vallen vaak meer.
Onze dochter kan wel kruipen. Op stroeve oppervlaktes, waar zij niet kan schuiven, kruipt ze. Ook als ze haar slaapzak aanheeft, kruipt ze.
Ik geloof niet dat het verder invloed heeft op haar intelligentie. En ze zal uiteindelijk vast goed leren lopen 😄
3 jaar geleden
Hier ook een billen schuiver. Hij is uiteindelijk ook gaan kruipen en doet beide afwisselend. We zijn het kruipen wel blijven stimuleren, vond hij ook niet leuk. Hij staat hier met 1 jaar en loop langs banken en meubels. We zijn het kruipen eerst op bed en bank gaan proberen, daar ging het beter. Misschien dat proberen?
3 jaar geleden
Mijn schoonzusje deed dat altijd en is een hele slimme meid. Ik denk dat die verbindingen ook wel op een andere manier gemaakt worden hoor
3 jaar geleden
Reactie op mars1012
Is dat wetenschappelijk bewezen? Volgens mij niet, maar je kan je eigen Goo ...
En de dingen die wel wetenschappelijk bewezen zijn, zijn vaak op onmense wijze uitgevoerd. Denk aan het beloningsbelletje (en dus ook angstbel, arm kind heeft haar hele leven een angststoornis gehad) en het onderzoek waarbij ze heel veel baby’s alles eten en schone luiers gaven om te kijken of ze sneller dood gaan (en ja, dat gingen ze)
3 jaar geleden
Volgens mij heeft het niet zozeer met intelligentie te maken, maar idd meer met de motoriek wat hieronder ook werd aangegeven.. heeft voornamelijk met de kruislingse bewegingen te maken.. ik heb toen tijdens de zwangerschap op Netflix de serie babies gekeken, meende dat daar toen ook een aflevering over ging..
3 jaar geleden
Ik heb nooit gekropen, liep meteen op 8 maanden, ben ‘bovengemiddeld intelligent’ (volgens de testen dan 😅), maar mijn grove motoriek laat soms wel te wensen over. Ben echt niet zo handig op dat vlak. Fijne motoriek geen probleem. De link met niet kruipen werd al meermaald gelegd hier, ook een beetje in combinatie met mijn ASS.
3 jaar geleden
Dag Nienke,
Geen zorgen hoor! De baby ontwikkeld zich op zijn manier. Mijn dochter heeft syndr van Sandefer (soort reflux) en wil daardoor niet kruipen omdat ze dan meer last heeft en is ook kontschuiver geworden. Loopt met 1 jaar aan 1 handje en is toevallig net 2 weken dat ze af en toe kruiphouding ook aanneemt maar dan weer kontschuift omdat het makkelijker is.
Door haar reflux lopen we bij de kinderarts en die zegt dat het met intelligente niets doet. Mogelink dat ze iets meer een skier dan schaatser wordt zei de arts en dat is door de motoriek. Maar ook dat kan tijdens het lopen bijtrekken.
Immers is bij het lopen ook dat er gestimuleerd wordt beide hersenhelften te gebruiken.
Dus ik moest mij vooral nergens zorgen over maken en ben zelf vooral trots dat ze zo goed voor haarzelf zorgt. Misschien wel de allerbelangrijkste vaardigheid in het leven!