21 Reacties
3 jaar geleden
Nee ik geef ons zoontje van 10maanden ook regelmatig een potje Olvarit.
Wij eten vrij laat ivm werk van mijn man, meestal rond 18:00u. Mijn zoontje krijgt om 18:30 nog een fles en anders zou het tekort op het avondeten zijn.
Zodra de flessen minder worden dan gaat hij gewoon met de pot mee eten.
Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen over potjes, deze zijn prima hoor qua voedingsstoffen etc!
3 jaar geleden
Ik maak 1x in de 2wkn voor zl maaltijden. Hij eet dus ook nog niet met de pot mee.
We proberen well altijd met zijn 3tjes te eten. Mijn man is vaak tussen half 6 en 6 thuis en ik met zl tussen half 5 en 5.
Hij gaat dan eigenlijk altijd rond 7u te bed. (Vandaag echter al om 5u op bed gelegd, hij was doodop. Geen avond hap gehad. We maken hem rond 9u/10u wakker om te douchen en dan krijgt hij nog wat bv.
3 jaar geleden
Ik baal er ook van dat we zelden samen kunnen eten, op mijn werkdagen lukt dat sowieso niet. Dan krijgt hij al eerder warm eten bij de gastouder of oma, anders wordt het te laat voor hem en zo dicht op zijn fles.
Ik heb vaak genoeg voorraad verse hapjes in de vriezer, omdat onze meneer potjes niet wilde.
Maar een potje op zijn tijd is geen ramp toch?
3 jaar geleden
Nee eigenlijk nooit 😁. We kopen vaak een zak geschoonde groente en als ze niet met ons mee kan eten dan koken we voor haar. Gewoon alles in 1 pan, eerst aardappels, dan de groente en soms een beetje gehakt. Het is met een kwartiertje klaar en de pan gebruiken we bijna altijd zelf nog s avonds. En omdat de groente geschoond zijn hoef je je daar niet druk om te maken.
3 jaar geleden
Op dagen dat ik (woensdag en vrijdag) of we met z’n tweeën thuis zijn (weekend), eten we ‘s middags altijd samen warm. Onze zoon krijgt stukjes en eet al een tijdje met ons mee, maar dan babyproof uiteraard. We eten ‘s avonds in de week vaak te laat om dat samen te kunnen doen, en mijn lief is regelmatig pas thuis tegen dat onze zoon moet gaan slapen.
In het weekend eten we ‘s avonds soms wel samen, maar gezien we ‘s middags dan warm eten, krijgt hij ‘s avonds bijvoorbeeld nog een boterham, maïswafel, overschot van ‘s middags,... Een uur later gaat hij meestal al naar bed en krijgt hij nog een fles.
Voel je ook niet te schuldig daardoor! Je moet roeien met de riemen die je hebt. Het is helemaal oké dat je zoontje potjes krijgt. Snap dat je het leuk zou vinden moest hij kunnen mee met de pot eten, maar dat moment gaat heus nog wel komen. Komt goed!
3 jaar geleden
Ayla eet ook lang niet altijd met de pot mee omdat wij nog wel eens wat eten wat zij nog niet mag en ik weiger om apart voor haar te gaan koken. Dan krijgt zij gewoon een potje en ze smult er net zo hard van als wanneer ze wel met de pot mee eet. Uiteindelijk worden ze allemaal groot dus voel je vooral niet schuldig hoor! 😘
3 jaar geleden
Hier is het een combinatie van vers en potjes. Wij eten zelf altijd vrij laat dus echt met ons mee eten gebeurd nog niet. Ik kook dan apart iets voor ons zoontje zodat hij eerder z’n eten krijgt of als ik niet veel tijd heb pak ik een potje.
Mijn schoonzusje vertelde mij laatst zelfs nog dat ze had gelezen dat als je zelf niet biologisch kookt je haast nog beter een potje kan geven ivm pesticiden. Potjes babyvoeding voldoen namelijk al hele strenge eisen en gewone ‘niet biologische’ groente aan veel minder eisen. Dus het is hier een combinatie van ‘gwn’ vers, biologisch vers en potjes.
3 jaar geleden
Fruit doen we altijd vers, maar qua groente geven we vaak (bio)potjes.
Toen ze alleen nog groentes at als oefenhapjes maakte ik wel alles vers maar sinds ze echt maaltijdjes mag eten...
Ik ben geen enorme keukenprinses en mevrouw blieft mijn kookkunsten niet (🙄) en ik heb het idee dat potjes voeding qua ingrediënten gevarieerder zijn dan mijn kookkunsten...
Natuurlijk weet ik dat potjes niet het allerbeste is wat je kunt geven, maar er komt vanzelf een moment dat ze wel met de pot mee wilt en kan eten.
Dus ja, ik val volgens sommigen op dit forum in de categorie loedermoeder 🤷♀️
3 jaar geleden
Fruit doen we altijd vers, maar qua groente geven we vaak (bio)potjes.
Toe ...
Als jij een loedermoeder bent, ben ik dat ook 🤣. Ik wissel weliswaar af, maar er zijn genoeg 'gerechten' die ik zelf niet maak dus die krijgt hij toch mooi uit een potje.
3 jaar geleden
Ik ben dan ook een loedermoeder 😅 mn dochter krijgt elke avond een potje groente, wat ze met smaak helemaal op eet!
Met de oefenhapjes heb ik het wel vers gemaakt maar toen at ze een periode heel slecht vers en toen heb ik eens een potje geprobeerd en sindsdien eet ze eigenlijk alleen maar potjes want dat ging er wel in als zoete koek! Ik voel mij nog weleens schuldig maar ach anders mogen ze het ook niet verkopen toch? En vanaf 1 jaar mogen ze sowieso met de pot mee eten dus dan wordt het ook praktischer.
Ik vind het met mijn onregelmatige werk ook wel fijn eerlijk gezegd. wij eten niet vaste dagen thuis met ons gezin.
Ik maak altijd wel vers fruithapje op de dagen dat ik niet hoef te werken en bij de gastouder en bij een oma krijgt ze dat ook.
3 jaar geleden
Wij doen ongeveer 50/50 denk ik. Als wij iets eten dat zij ook mag/lust (aangepast) maak ik het vers, af en toe vries ik een hele bups maaltijden in die ik kan ontdooien. Maar als we weinig tijd hebben of moe zijn doen we gerust een potje😄 Ook makkelijk om te ontdekken wat ze lekker vindt zonder dat er gelijk een halfuur werk in de prullenbak verdwijnt 😜
3 jaar geleden
Hier krijgt ons zoontje van 8,5mnd elke ochtend een verse “smoothie”/fruithap, maar ‘s avonds gewoon simpel een groentepotje voor 8+ mnd die hij met zeer veel smaak op eet.
3 jaar geleden
Ik combineer het, heb potjes voor wanneer het niet uitkomt en ook vers. Probeer beetje mee te koken met ons, maar omdat wij vaak later eten, eet zij ons eten dan de volgende dag. Soms rapley en soms niet. Ze vind het zelf beetpakken van groente geweldig maar heb het idee dat ze meer eet wanneer ik het geprakt geef.
3 jaar geleden
Reactie op Jomata
Hier dagelijks potjes... ze weigert vers pertinent... ben al lang blij dat ...
Hier bijna hetzelfde.
Heel af en toe dat hij iets lust wat ik vers voor hem klaarmaak, maar over het algemeen wil hij niet graag vers avondeten.
Rund vind hij het meest vies, kip zolang op smaak gebracht lekker. Aardappelen nu wel lekker, maar rijst en pasta ineens niet meer. Groentes meeste wel.
Potjes zijn het meest fan, elk potje van Olvarit is een feest en kan niet snel genoeg naar binnen gewerkt worden 😅
Fruit daarin tegen beide fan van, vers en potje. Geef het meest vers, potje mee als hij naar opa en oma gaat.
Ik blijf het proberen af en toe wat verse avondhapjes klaar te maken, maar potjes worden helaas toch het meest gebruikt daarvoor 🤷♀️
3 jaar geleden
Wij maken al zijn eten vers. En hij lust geen potjes olvarir oid. Haha maar maken allemaal zakjes met groentes er in.. zodat we in de ochtend er uit kunnen halen wat hij gaat eten. En fruit maken we eens in de drie dagen... dezelfde dag 1 portie de dag er na en een in de vriezer voor de dag daarna ivm goedhouden