6 Reacties

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, maar volgens het consultatiebureau hoort dat bij de 14 maanden sprong. Als je je zorgen maakt, kan je altijd nog even het consultatiebureau opbellen. Ze zitten nu in de dreumes puberteit etc.

3 jaar geleden

En hoe moet je hier dan op reageren? Negeren? Zeggen dat hij moet stoppen?

3 jaar geleden

Reactie op 53evelyne53

En hoe moet je hier dan op reageren? Negeren? Zeggen dat hij moet stoppen? ...
ik laat hem altijd even krijsen, en als het te lang duurt pak ik hem op. Daarna is de rust vaak wel gekeerd in hem. Hier krijst hij niet enorm lang, maar ik geef hem vaak gewoon even zijn speen, wat drinken of iets anders wat hem rustig kan maken. Voorderest is het even doorbijten!

3 jaar geleden

Hier ook snel gefrustreerd, bijt soms in een driftbui ook op z'n eigen hand, gooit zichzelf achterover op de grond.... kortom temperamentvol denken er dan maar. Met z'n oudere broer nooit gehad dus ff wennen haha

3 jaar geleden

Ja hier ook veel driftbuien, ik zag dat dat ook hoorde bij het einde van sprong 9. Wat ik las is dat je het beste kunt uitleggen waarom iets niet mag bijvoorbeeld en hem proberen andere manieren van reageren aan te leren. Hoe, weet ik ook niet precies. Dus als hij een koekje wil niet krijsen, maar aanwijzen, daar denk ik aan. Onze zoon wordt echt heel erg boos als hij iets niet mag, ik iets af pak, etc. Dan krijgt hij echt een driftbui 😅

3 jaar geleden

Hier ook de eerste 3 driftbuien erop zitten, ivm zijn zin niet krijgen. Ik ben een ouder die ook niet alsnog toe gaat geven of hem toch maar zijn zin geeft. Want hij moet toch echt leren omgaan met teleurstellingen en meekrijgen dat niet alles mag. Ik laat hem eerst een tijdje huilen/tieren, als het niet stopt probeer ik hem af te lijden of uit de situatie te halen. Uitleggen komt nog niet echt binnen merk ik. En daarna troosten en weer goed maken samen. En zo doet een ieder zijn best als ouder op zijn eigen manier 🤷‍♀️😏...