78 Reacties

3 jaar geleden

Ik koop beberlis met flexibele zooltjes. Of bobux zijn ook goed naar t schijnt. Ik vind ze vooral goed omdat ze antislip zijn en de baby (peuter? 😂) niet uitglijdt. Ga nu wel schoenen kopen voor de zomer en dat zullen al meer vaste zolen zijn.

3 jaar geleden

Ik heb gelezen dat ze juist moeten leren lopen zonder schoentjes. Dat zou beter zijn?? (Mijn zoontje staat nog niet, dus ben helemaal een leek haha). Volgens mij zodra ze echt buiten gaan lopen, zijn schoentjes nodig. Maar nogmaals, dit is wat ik gelezen en gehoord heb🙈

3 jaar geleden

Binnenshuis: blote voeten!!! Buitenshuis: leren schoentjes met een soepele zool. Best naar een degelijke schoenwinkel gaan voor advies en meting van de voetjes

3 jaar geleden

Wij hebben barefoot schoentjes. Dat zijn echte schoenen maar met superflexibele zool. We doen ze wel alleen buiten aan. Ook een paar bobuxen voor buiten omdat ze de schoentjes nog raar vind aan haar voeten.

3 jaar geleden

Reactie op DKT2020

Ik heb gelezen dat ze juist moeten leren lopen zonder schoentjes. Dat zou b ...
Klopt. Pas als ze kunnen stappen schoenen.

3 jaar geleden

Wij schaffen pas schoenen aan voor buiten als hij echt al wat deftig kan stappen aan één hand. Ervoor vind ik het persoonlijk niet nodig, zeker niet voor baby’s die het pas net leren. Die zijn veel beter af op blote voeten! Binnen enkel blote voeten dus om het te leren (hij is toch al gretig meer dan 2 maanden aan het oefenen langs de meubels en met een loopwagen), en binnenkort als hij zelfstandig kan staan en aan één hand kan stappen, kopen we schoenen. ^^

3 jaar geleden

Het advies is om (wanneer ze beginnen met lopen) ze binnen op blote voetjes (anders met antislip sokjes) te laten lopen. Dan kunnen ze hun teentjes goed krommen, wat baby's in het begin doen voor grip en houvast. Alleen voor buiten zijn schoentjes nodig, maar dan moeten ze al wel een beetje kunnen lopen natuurlijk. Dan moet schoentjes zoeken met een flexibele zool, een stevige hiel en van een natuurlijk en ademend materiaal.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje loopt op blote voeten of sokjes (nog wel aan 1handje, los af en toe een paar stapjes) Wel heeft ze toevallig gister haar eerste schoentjes gekregen. Niet zo zeer om mee te lopen, maar voor op de fiets of in de kinderwagen. Dus meer voor de sier. #IloveAdidas 😍 Ik had ze aan gedaan (te groot 😒) en haar neergezet. Nou geen stap zetten natuurlijk met die zware dingen 😂

3 jaar geleden

Oh, druk op verzenden terwijl ik nog niet klaar was🙈 Zodra de winkels open gaan, dan ga ik goede "leerloop" schoentjes kopen. Maar wel passen en adviseren. Ik was met mn zoon wel fan van shoesme.

3 jaar geleden

Schoentjes is nog niet meteen nodig. Ze leren het beste op blote voeten

3 jaar geleden

Het is belangrijk als ze eerst een paar maandjes zoveel mogelijk op sokjes oid lopen. Dit is goed voor de afwikkeling van de voet. Als je dan schoentjes haalt moet je buigzame schoenen halen, liefst van leer. Scapino heeft ook sinds een jaar babyshoenen in hun assortiment. Deze zijn van leer en heel buigzaam. Volgensmij zijn ze 30euro.

3 jaar geleden

Ik had voor de grap tweedehands deze all stars gekocht. Hij vindt ze zelf erg mooi 😬 mamma natuurlijk ook! Voor buiten in de speeltuin heb ik tweedehands leren loopleer schoentjes gekocht. Binnen loopt hij alleen op blote voeten of op sollen met antislip.

3 jaar geleden

De fysio zegt bij ons, juist schoentjes met flexibele school en het beste is leren schoentjes. En deze aan te doen, anders gaan ze juist op hun tenen lopen.

3 jaar geleden

Voor buiten inderdaad leren schoentjes met flexibele zool. Ik ben groot fan van Donsje Amsterdam!

3 jaar geleden

Zoals al gezegd wordt; binnen gewoon op blote voeten en daarna beginnen met zachte zolen. Bobux en Shoesme Extreme Flex zijn fijne leren lopen schoentjes! https://www.shoesme.nl/concepten/extreme-flex

3 jaar geleden

Schoenen worden hier nog wel een interessante uitdaging.. tot nu toe is het huilen geblazen als we met een schoen in de buurt van haar voet komen 😅. Zelfs opmeten van haar voet met een leren binnenzool was absoluut niet de bedoeling. Iemand die dit herkent?

3 jaar geleden

Bij kruidvat van bambino

3 jaar geleden

Wij hebben deze, stevig maar toch een zachte zool. De prijs schrok ik wel van, het was dat ik al vet lang bij de afhaaltoonbank met huilend kind zat (ze keken of ze goed zaten enzo) en dacht van laat maar. Ze waren 65€

3 jaar geleden

Wij hebben deze, stevig maar toch een zachte zool. De prijs schrok ik wel v ...
Ze zijn van shoesme trouwens!

3 jaar geleden

Reactie op Tess_90

Voor buiten inderdaad leren schoentjes met flexibele zool. Ik ben groot fan ...
Omg wat een prijzen zeg! 😳 Ik geloof dat ik daar geen fan van word, t voetje groeit toch elke 3 maand een maatje groter? Daar moet toch wel een betere prijs kwaliteit verhouding te vinden zijn hoop ik? 😬