13 Reacties

3 jaar geleden

In principe niks mis mee maar als ze moeilijk of kort slaap in de nacht zou ik haar wakker maken tijdens her slaapje tussen 4 en 6 Zoontje sliep ook ineens tussen 5 en 6 bij ons en maakt heb dan op tijd wakker omdat hij in de avond tussen 7 en half 8 naar bed gaat. Ik ben alleen super verwend want hij slaapt dan tot half 7 in de ochtend en ligt dan te spelen

3 jaar geleden

Je kleintje slaapt overdag best veel als ik het zo zie. Ik volg de ritmes uit de slaapgids van slaaptipsvoorbabys.nl en daar gaan ze uit van 2 dutjes vanaf ongeveer 8 maanden. Dan ziet het schema er zo uit (zie hieronder). Dus wellicht kun je het basis daarvan opschuiven? Maar tussen 6 en 7 uur is heel natuurlijke tijd voor een baby om wakker te worden. En dan hoef je het tzt (wanneer je kleine naar peuterspeelzaal/school gaat) niet weer helemaal terug te schuiven. Misschien heb je er iets aan, anders lekker naast je neerleggen en je eigen gevoel volgen! 😘

3 jaar geleden

Hi! Ik vermoed dat ze te veel slaap krijgt overdag.. maar ik ben geen expert natuurlijk. Ik heb de slaapgids 'Voorbeeld routines' aangeschaft van slaaptipsvoorbabys. Wij hebben er veel aan gehad, staan duidelijke richtlijnen in hoe een ritme er uit kan zien.

3 jaar geleden

Reactie op Tessssssa

Hi! Ik vermoed dat ze te veel slaap krijgt overdag.. maar ik ben geen exper ...
Ze slaapt idd best veel overdag is ook nog niet zolang. Ik volg haar er een beetje in. Sinds ze weer meer slaapt overdag slaapt ze wel vaster in de nacht.

3 jaar geleden

Reactie op Jessica88

In principe niks mis mee maar als ze moeilijk of kort slaap in de nacht zou ...
Ja heb ik ook al aan gedacht. Maar alleen is ze dan niet te genieten.. Dat zal dan eerder weer aan de 'sprong' liggen zeker 🤣 is zo moeilijk om mevrouwtje tevreden te stellen haha. Als ik ze haar dutjes niet laat doen dan hebben we een 'zaag' in huis 😅🙈

3 jaar geleden

Half7 is een keurige tijd om wakker te worden. Ik zou proberen om het ochtendslaapje geleidelijk een uurtje later te doen.(9.30-11.30) En dan het tussen de middagslaapje ook een uurtje later (14-16) en dan savonds om 19 uur naar bed. Lastig misschien om er in te krijgen, maar dit ritme hebben veel baby's op deze leeftijd. (Ongeveer natuurlijk) Mijn dochter niet, die slaapt zo kort steeds dat 3 echt nodig is 9 - 9.45 12- 13.30 16 - 16.45 20- 7.30 (met de nodige onderbrekingen)

3 jaar geleden

Half7 is een keurige tijd om wakker te worden. Ik zou proberen om het ochte ...
Idd dit schema hielden wij hier voordien ook aan. Ongeveer.. Maar zoals nu is mevrouw aan het jammeren en aan het jammeren dat ik bijna niet anders kan dan ze in haar bedje te plooien. Is eigenlijk nog maar enkele weken. Voordien nooit problemen en haar slaapschema zat ook mooi in1. Ze sliep tot rond 8u

3 jaar geleden

Ik gok te veel dutjes. Snuggles and dreams raad 2 dutjes aan op deze leeftijd en vroeger in bed. Ze raad ook aan om het ochtend dutje niet voor 9u30 te doen aangezien dit volgens haar vroege vogels in de hand werkt. Ze heeft een slaapgids vroege vogels. Succes 😊

3 jaar geleden

Onze dochter is bijna 9 maanden en ze doet nog 2 dutjes! En dat gaat altijd wel perfect! Tussen 7/9 word ze wakker en fles 210 10 uur fruit Slaapje 12 uur brood 3 uur mais sticks met kleine fles Slaapje 6 uur eten Douche 8 uur fles 210 Naar bed! Werkt altijd☺️ altijd vrolijk, nooit huilen, nooit echter honger, uitgerust, heerlijk kind !

3 jaar geleden

Reactie op babysnoep

Onze dochter is bijna 9 maanden en ze doet nog 2 dutjes! En dat gaat altijd ...
Hier was dit lang ook zo 🙈 dit is net men probleem... Sinds een weekje vraagt ze om extra slaapje, kunnen er geen kant mee uit als we dit niet doen. En als we ze dan om 18u in bedje moeten steken dan is ze daar om 5u zeker 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Ik gok te veel dutjes. Snuggles and dreams raad 2 dutjes aan op deze leefti ...
Is nog maar sinds een weekje dat ze dit schema aan neemt qua slaapjes. Voorheen was dit een ander verhaal overdag. Dan was dit idd zoals iedereen hier vermeld... Maar helaas heb ik hier een jammerende zeurende baby als ik dit extra slaapje niet kan aanbieden en zijn we dan wakker met haar 5uur. Misschien te maken met het sprongetje ook

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Je kleintje slaapt overdag best veel als ik het zo zie. Ik volg de ritmes u ...
Wij zitten weer in het oude ritme.... Hij wordt rond 12:00-12:30 wakker van z’n 1e slaapje. Hij ligt dan vanaf 10:00 in bed. En daarna wil hij echt niet meer een dutje doen, maar is dan wel moe om 17:00... Veel te vroeg, want meneer wordt nu ook weer sinds 3 dagen om 5:00 wakker 😫 Waren we eindelijk vanaf en nu begint het weer. Ook wordt hij om 21:00 en 1:00/2:00 wakker. Eerst was dit 22:00 en dan pas om 4:00. Dus wij dachten, mooi! hij is dit aan het afbouwen :) dus wij ook de fles afbouwen. Maar nu heeft hij weer echt honger ‘s nachts. Dus ik vind de middag heel moeilijk. Wel of geen dutje.. Geen dutje betekent dat hij of al veel eerder naar bed gaat of bijna 6 uur wakker is...

3 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Wij zitten weer in het oude ritme.... Hij wordt rond 12:00-12:30 wakker va ...
Heel herkenbaar allemaal... Hier ook echt op de sukkel met schema die constant in de war raakt. Allee schema.. Niet dat we '' schema '' mensen zijn... Volgen vooral ons kleintje. Altijd heel goed gewerkt maar nu sinds kort in de war.. Niet tevreden, of toch minder te vreden.. Vandaag bv was het dan weer Helemaal anders. Wakker 6u, slaapje van 9utot 10u30. Slaapje van 15u tot 17u30. En nu 20u30 weer in bed. Zullen eens zien wat het geeft deze nacht 🙏