23 Reacties
2 jaar geleden
Slaapzak en een dekentje. Durf alleen een dekbed nog niet aan, want iedere ochtend ligt de deken aan het voeteneind. Dochter is 22mnd
2 jaar geleden
Hier ook nog een slaapzak. Wij gaan ook pas naar een dekbed overgaan wanneer hij in het “grote” bed gaat slapen..
2 jaar geleden
Slaapzak en dekbed. Hij ligt er zo lekker onder dat als hij wakker is, ik hem niet uit bed krijg. Hij gaat dan steeds weer liggen en trekt de deken tot z'n hoofd op. Hij vindt z'n bed zo lekker!
Geen idee of het te vergelijken is, maar ik slaap ook lekkerder onder een dekbed ipv dun dekentje.
2 jaar geleden
Reactie op Essie1234
Die gedachte had ik inderdaad ook, waarom heb je er voor gekozen om allebei ...
Slaapzak, zodat hij er niet uitklimt. Die hebben we dan weer ipv pyama.
2 jaar geleden
Dekbed sinds een maandje nu, mijn zoontje is uit de puckababy gegroeid en we hebben besloten geen nieuwe meer aan te (willen) schaffen.
Hij ligt al sinds hij 16 maanden is in een groot bed, werkt veel beter nu met het dekbed erbij merken we.
We checken voordat we zelf naar bed gaan nog even of hij lekker onder het dekbed ligt en zich niet blootgetrapt heeft.
Met de komst van het dekbed is mijn zoontje ook gestopt met “tollen” in zijn bed.
2 jaar geleden
Reactie op De Krullevaar
Dekbed sinds een maandje nu, mijn zoontje is uit de puckababy gegroeid en w ...
Hoe gaat dat in een groot bed? Onze dochter ligt nog in een ledikant met dekbedje, vind ze heerlijk, maar heb wel een peuterbedje klaar staan om in elkaar te zetten..
2 jaar geleden
Reactie op Mamavan5meiden
Hoe gaat dat in een groot bed? Onze dochter ligt nog in een ledikant met de ...
Er kwam hier een broertje erbij en we wilden geen tweede ledikant voor een korte tijd. Doordat mijn zoontje lang is, vonden we het ook zonde om een relatief klein bedje aan te schaffen (doorgroeiledikant is ook maar altijd 140x70).
Het gaat supergoed! Maakte me er van tevoren ook echt wel zorgen om. Zeker omdat er aangeraden wordt tot 2,5 te laten slapen in een ledikant. Maar onze zoon is juist kalmer gaan slapen met meer plek om zich heen. Vanaf dag 1 prima gegaan. Hij is in totaal misschien 4 x ernaast gerold. En heeft pas met 1,5 jaar ontdekt dat hij er zelf uit en in kan. 🙂
Dat heeft hij 2 x uitgeprobeerd. En sindsdien roept hij gewoon als hij wakker is, en blijft in bed.
Sinds zijn broertje bij hem op de kamer ligt, die delen ze, slapen ze allebei super stabiel.