30 Reacties
VRIEND
3 jaar geleden
Onze dochter jammert al maanden. Gaan we naar haar toe dan is ze even stil maar daarna compleet over haar toeren. We laten haar dus gewoon jammeren en huilen.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar! Heb er deze week ook een topic van gemaakt.
Hier is ons zoontje even oud en hij wordt ook al enkele nachten s nachts krijsend wakker en niets kan hem troosten..
Had daarnet precies wat het gevoel dat hij verlatingsangst begint te krijgen...
Tis al een heftige week geweest, zeker omdat ik in shiften werk 😴
3 jaar geleden
Hier precies het zelfde, ook de zelfde leeftijd. Afgelopen nacht was ook weer zo'n drama, tussen ons in even slapen, wakker, spelen, op mijn gezicht slaan zodat ik wakker wordt. Uit eindelijk om 04.45 terug in zijn eigen bedje gelegd en gelukkig nog tot 07.30 geslapen. Overdag heeft die geen problemen met slapen. Heeft ons zoontje tijdje geleden ook al een tijdje gehad. Dus laten we hopen dat dit even een fase die wel weer vlug over gaat.
3 jaar geleden
Herkenbaar! Hier ook even oud en ook sinds een week of 2 gaat het slecht. Paar keer snachts word die huilend wakker. De ene nacht erger dan de andere. Afgelopen nacht een keertje doorgeslapen, maar dat kan vannacht weer anders zijn. Ze zeggen inderdaad een groeispurtfase/ontwikkelingsfase. Deze fase kan wat langer duren dan de andere fases.
Succes iedereen met het doorkomen van deze heftige/moeilijke fase, maar het is met een goed doel!
3 jaar geleden
Yes dat vertelt niemand je vooraf helaas. Hoort er een beetje bij. Niet alle kindjes hebben dat. Maar enige dat je kunt doen is het accepteren en het zo aangenaam mogelijk maken. Mijn dochter drinkt nog 3 of 4x per nacht aan de borst en daar wordt ze heel rustig van en slaapt dan verder. Onze oudste heeft tot een jaar of 3,5 dit gehad. Dus meerdere keren snachts huilend wakker. We hebben haar altijd bij ons genomen en het slapen gaat steeds beter. Het is zwaar, maar je bent mama en papa voor je kindje, ook snachts. Bijslapen komt ooit weer :)
VRIEND
3 jaar geleden
Heel herkenbaar. Vanaf de geboorte al een mega goede slaper, zijn we gezegend mee. Maar sinds paar weken heel veel jammeren in zijn slaap. Overigens als ik hem eruit haal gaat hij pas echt over zijn toeren, dus laten liggen is de beste optie, denk ik.. gaat door merg en been soms
3 jaar geleden
Wat wij deden als ze na een uurtje weer huilend wakker werd, was een flesje maken van 120 water en 1 schepje poeder. Dat dronk ze op, jammerde nog iets na, maar sliep daarna wel weer. Voor de hele nacht.. is 3 nachten geweest. Nu slaapt ze de hele nacht weer door. Ze wordt 6 april 1. En ze heeft sinds 2 weken geen flesvoeding meer.
3 jaar geleden
En de luier vervangen, ook al zat er bijna niks in. Merkten toch dat dit ook hielp.
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 12,5 maand heeft dit toevallig ook gedaan de afgelopen week ofzo. Nou kreeg hij ook een tandje en is verkouden dus ik dacht dat het daar aan lag, maar wie weet toch weer iets van een fase. Hij heeft gewoon naast mij geslapen en is daar nu ook weer klaar mee.
3 jaar geleden
Reactie op Swiebertje
Onze dochter jammert al maanden. Gaan we naar haar toe dan is ze even stil ...
Hier hetzelfde! Kwam er wel pas heel laat achter haha. Weken lang elke keer getroost maar zodra ik haar terug legde was het gillen. Uiteindelijk begon ze snachts weer te ‘huilen’ (ik ben er nu achter dat het meer jammeren is, maar klinkt als huilen) en was ik zo moe dat ik dacht ‘je doet je best maar even’. 3 minuten later was ze stil en was de rest van de nacht ook veel rustiger omdat ze niet helemaal wakker was geweest.
Nu wacht ik dus echt af of ze overgaat in huilen (bij haar is dat gelijk gillen, dus duidelijk) of dat ze het zachtjes blijft doen. Ik praat ook in mijn slaap, mijn oudste stiefzoon ook. Waarom zou het gek zijn dat zij in haar slaap jammert? Praten kan ze nog niet 😜.
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Ik heb ook al flesjes geprobeerd maar dat wil ze niet ..
Wij moesten ook een beetje aandringen.. maar pakte m uiteindelijk wel
3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde sinds een paar weken. Gaat prima slapen, maar begint tussen 22 en 24 ergens te huilen. Soms gewoon in haar slaap, is dan niet te troosten in bed, neem haar in mijn armen en ze slaapt gelijk verder. Zodra ik haar dan weer (slapend) in haar bed leg en wegloop is het weer brullen!! Flesje wil ze idd ook niet..
Ze slaapt de laatste nachten steeds tussen ons in, of met één van ons op het logeerbed, zodat de ander wel slaap krijgt..Over het algemeen is ze dan gelijk rustig en slaapt redelijk goed. Vannacht was helaas een huilnachtje 😓..Hoop dat deze fase snel voorbij is!
3 jaar geleden
Reactie op Proudmommy2020
Herkenbaar! Hier ook even oud en ook sinds een week of 2 gaat het slecht. P ...
Bij ons helpt het om een theelepel honing in het laatste flesje te doen