30 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op jennifervinter

Bij ons helpt het om een theelepel honing in het laatste flesje te doen
Baby’s mogen geen honing...

3 jaar geleden

Reactie op jennifervinter

Bij ons helpt het om een theelepel honing in het laatste flesje te doen
Baby’s mogen tot 1 jaar geen honing ivm zuigelingenbotulisme.

3 jaar geleden

Reactie op Tess_90

Baby’s mogen tot 1 jaar geen honing ivm zuigelingenbotulisme.
Dit... behalve dat lijkt het me ook niet prettig om baby’s meer dan nodig te laten wennen aan zoetigheid. Ik zou iig niet de associatie honing (of suiker) en slapen willen creeeren voor mijn zoontje die me dat iets te snel oppikt 😂

3 jaar geleden

Hier ook sinds een paar weken, de nachten gaan vooralsnog goed maar het inslapen en de slaapjes overdag gaan zo wisselend. Het gaan staan in bedje en als je de kamer verlaat huilen. Ik denk aan een sprongetje of verlatingsangst. Hopelijk gaat deze periode weer snel voorbij. Ook is een ritme totaal niet aan de orde, de slaaptijden zijn nu zo wisselend!

3 jaar geleden

Dat is bij ons ook geweest alleen dan eerder. Hij was ongeveer 8,5 maand. Dit heeft zeker 2 maanden aangehouden. Ik ging m eerst telkens troosten en weer neerleggen. Uiteindelijk via babyfoon camera telkens gecheckt of hij nog lag. Als hij rechtop stond zonder iets te zeggen neerleggen even shhh en weer zachtjes weg gaan. Hij heeft spenen dus ik leg er nu een stuk of 4 in z’n bedje zodat hij zelf een nieuwe kan pakken als die uit z’n bedje is gevallen. Door nu niet meer gelijk naar m toe te gaan valt hij vanzelf weer in slaap en nu sinds n maand ongeveer slaapt hij gewoon de hele nacht door. Als hij wakker wordt pakt hij zelf de speen en gaat even met z’n knuffel brabbelen en valt dan weer in slaap. Iemand zei tegen mij dat hij juist wakker wordt als ik de kamer op kom en ik denk dat ze gelijk had 🙈

3 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem en na een week hebben we op suggestie van de buurvrouw (die het vast ook zat was haha) om 19.30 een papfles gegeven. Echt zo'n kant en klaar papje van kruidvat eigen merk. Ik vond dat altijd onzin en onnodig maar nu was ik inmiddels tot alles bereid ;-). Werkt geweldig!! Ze wordt ook opeens niet meer om 22.00 wakker voor een laatste fles. Dat is nog nooit gelukt! Ik was vanmorgen zelfs een beetje in paniek om 6 uur dat ze nog sliep haha! Zeker het proberen waard dus!

3 jaar geleden

Misschien een oorontsteking? Mijn zoontje heeft het al 4 keer gehad. Soms met koorts, soms zonder koorts. Ook al 2 keer een infectie op de bovenste luchtwegen. Na behandeling slaapt hij weer beter. Dus als hij niet goed slaapt, is er meestal iets medisch aan de hand.

3 jaar geleden

Hier eentje van ruim 11 maanden die sinds 2 weken voor geen meter gaat slapen. Niets helpt, want op het moment dat ze bij me in slaap is gevallen en ik haar terug in bed leg zet ze het weer direct op een krijsen. Ze huilt zo 1,5-2 uur tot ze echt in slaap valt. Dan slaapt ze 9 vd 10 keer wel gewoon door tot smorgens, ong 2 nachtjes heeft ze ons snachts ook wakker gehouden. Ik denk combinatie van ziek zijn, tandjes en veel ontwikkelingen op t moment.. hopelijk is het wel snel over hier 😔