13 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb vanmorgen de slaapgids gekocht... ik lees er veel goede dingen over. Ik start er morgen mee.

3 jaar geleden

Ik heb zelf de gids niet maar het lijkt me dat jullie een mooi ritme hebben en het slapen ook goed aanpakken. Wij hebben ongeveer hetzelfde schema overdag(flesvoeding). Wij geven alleen ook in de ochtend een boterham als ze wakker wordt. En ik zou in de nacht proberen om wakkere momenten in eerste instantie te proberen te sussen zonder oppakken, wanneer dit niet lukt oppakken en met haar gaan zitten en voeding als laatste optie doen om van voeding s nachts geen gewenning te maken. Maar dat is op gevoel en zonder achtergrond van een boek.

3 jaar geleden

Lees ik het goed dat je kindje slechts 3x melk krijgt? Veel kans op melktekort en dat wordt ergens, vaak snachts, ingehaald. Borst werkt niet als een fles , geeft niet in 1x 200ml waardoor zo weinig voedingen volstaat. Daarnaast zijn nachtvoedingen op deze leeftijd niet zo uitzonderlijk. Ons schema: 5 a 6u bv 7u boterham 9u bv 12u bv 12u 30 a 13u boterham of aardappel met groenten en vlees of vis 15u bv 16u fruit 17u a 18u nog bv en iets mee aan tafel 19u in slaap drinken 22u bv 01u bv 04u bv

3 jaar geleden

Reactie op Laura1503

Ik heb vanmorgen de slaapgids gekocht... ik lees er veel goede dingen over. ...
Ja ik hoor er ook goeie dingen over, maar ik heb opzich al veel dingen geprobeerd qua regelmaat, slaaptijd vervroegen ed, dus vroeg me voornamelijk af of het zinvol is en of het boek voornamelijk gericht is om je kind zelfstandig te laten slapen, want dit kan hij in principe overdag enzo heel goed, of dat er ook nog hele andere tips in staan inzake het 's nachts doorslapen..

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Lees ik het goed dat je kindje slechts 3x melk krijgt? Veel kans op melktek ...
Ja dat was na gesprek met consultatiebureau.. Die gaven aan dat ik sowieso 's nachts niet mocht voeden en overdag max 3x.. Nou was ik het daar sowieso niet mee eens.. Want voed dus standaard 's nachts nog een keer voor de nacht die we nu dus vervangen hebben voor een flesje, zodat mijn partner die eventueel kan doen en ik wat slaap kan pakken.. En dus ook nog een x 's nachts rond half 5/5 uur.. Die van half 3 proberen we dus momenteel te skippen en zou mooi zijn dat hij dan het blok van 11 tot 5 zou slapen laat maar zeggen.. Ik had voorheen ong. Hetzelfde schema als jouw qua borstvoeding, alleen dronk ons zoontje elke keer heel.weinig telkens..sinds ik dus naar 3 x overdag ben gegaan drinkt hij die voedingen veel beter.. Ook merk ik dat als hij 's nachts nog vrij laat de borst heeft gehad bijv. Rond 6 uur / kwart over 6 dan wil hij rond 9 ook niet veel drinken.. Vandaar dat wij zoveel mogelijk die tijden aanhouden.. Toen hij voorheen overdag nog vaker kreeg was het 's nachts nog erger en wou hij ong om de 1,5 a 2 uur een paar slokken drinken.

3 jaar geleden

Ik vroeg me ook af of ik de gids moest aanschaffen. De 0-16 weken vond ik fijn qua informatie maar de inslaapmethode werkte niet voor ons zoontje. .. Hij wordt ‘s nachts nog 1-2 keer wakker (mits geen tandjes/ziekte) en krijgt dan een fles en weet niet hoe ik dat moet afbouwen. Overdag en savonds in slaap komen gaat prima, net als bij jou. Onze zoon krijgt flesvoeding 210cc, zo een 5 (max 6) keer pd door de nachtelijke momenten, maar drinkt die niet altijd op. Dus geen advies voor je, ben wel benieuwd of iemand meer info heeft.

3 jaar geleden

Slaapgids gisteren aangekocht. Ik heb het online coaching programma gekocht. Ik heb nog niet alles gelezen maar er staat zeker heel wat info in. Wij twijfelde ook heel erg over de aankoop. Nu met de promo toch nog gekocht. Ik vind die routine overzichtje toch ook erg handig. De slaapcoaching zelf doen we al groten deel maar staat toch wat verdere info in. Het is veel geld maar tenslotte geef je het anders misschien uit aan iets wat je niet nodig hebt. 😅 Wij gaan starten als hij niet meer ziek is.

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Slaapgids gisteren aangekocht. Ik heb het online coaching programma gekocht ...
Ons schema is voorlopig (Als alles ideaal verloopt wat meestal niet is, de dutjes zijn hier erg wisselend met vaak een lang ochtenddutje en een middag hazeslaapje waardoor hij zen avond tijd niet haalt) 7.00 opstaan + 300 ml FV 9u45 slapen 11u30 wakker (is volgens s&d te lang) + 300 gram groentenpap 12u45 slapen 14u45 wakker 15uur 300 gram fruitpap 18u30 300 ml flesvoeding De papjes probeer ik iets grover de maken en soms een stukje in zen hand te geven. Als ik avond eten maak krijgt hij soms stukje tomaat of iets dergelijks ter bezigheid zodat mama kan koken. Brood waren we even gestopt Ivm allergieën maar gaan we normaal terug starten voor zen avondpap. (Hij kreeg dit af en toe bij zijn fruit) Hij is bijna 9 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Ons schema is voorlopig (Als alles ideaal verloopt wat meestal niet is, de ...
Bedankt voor je reactie.. Het ochtenddutje heb ik laatst al verkort naar max 3 kwartier en laatste slaapje geskipped waardoor zijn middagdutje langer werd.. Bij ons is het probleem voornamelijk de nachten.. Al moet ik zeggen dat ik zondag dit topic heb geopend en hij nu juist 2 goeie nachten gehad heeft.. Dus ik hoop dat dit hier gwn doorzet en dat het miss toch door Bv kwam dat bij 's nachts niet lang sliep en dat nu toch verbeterd is door laatste fles Kv te gaan geven

3 jaar geleden

probeer s die pyjama papjes die gaan er hier heerlijk in en slaapt er zeker 12 uurtjes op

3 jaar geleden

Reactie op prisje

probeer s die pyjama papjes die gaan er hier heerlijk in en slaapt er zeker ...
Deze hebben we al eens eerder geprobeerd, maar werkte niet.. Werd gwn om zelfde tijd wakker als wanneer hij normaal wakker werd.. Ik merk ook nu pas na 1,5 week dat we de flesvoeding als laatste geven hij nu 2 goeie nachten heeft gehad, eergister van half 11 tot half 6 geslapen en afgelopen nacht van half 12 tot 7 uur vanmorgen.. Dus als hij dit blijft doen ben ik al heel.blij 😂

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ip wel goed doordat ik vanaf het begin snuggles en dreams boekje heb gevolgd, nou twijfel ik ook of ik de 9-18mnd boek moet kopen.

3 jaar geleden

Reactie op Girl123

Mijn dochter slaapt ip wel goed doordat ik vanaf het begin snuggles en drea ...
Ik heb m uiteindelijk toch maar wel gekocht. Is er iemand die de 0-16 weken boek heeft?