32 Reacties
3 jaar geleden
Ja gister in elkaar geknutseld. De box stond daar eerst. Maar die gebruiken we eigenlijk niet meer. Ben er helemaal blij mee.
VRIEND
3 jaar geleden
Mijn zoontje spreekt vaak nog in de box. Hij voelt zich daar op zijn gemak en kan lekker oefenen met staan. Voor als hij door de kamer kruipt, heb ik in het tv meubel 3 kleine kratjes staan met in ieder een paar speeltjes. Hij weet die inmiddels prima te vinden en gaat daar lekker zitten om de kratjes leeg te gooien en alle speeltjes te bekijken. Is een fijne hoek, want goed in het zicht vanuit andere plekken in de woonkamer. Het is toevallig ook de hoek waar de box staat, dus ik denk dat dat op een natuurlijke manier zijn plekje wordt. Over een tijdje past er naast het tv meubel ook nog wel een speeltoestel zoals een keukentje of timmertafel of een ander wat groter speelobject. En daar kan ik als de box weg is ook een kinderfauteuil zetten. Die maakt dan meteen deel uit van de zithoek. Gezellig.
Maar tegen die tijd heeft meneer vast allang besloten dat hij liever ergens anders speelt 😂.
3 jaar geleden
Ik volg voor foto inspiratie. Onze kerstboom staat op de plaats van een toekomstig speelhoekje. De box staat er ook nog maar zit hij eigenlijk nooit in, alleen gaat hij daar aan rechtstaan en hangt er nog speelgoed aan de buitenkant aan en muziek in dat ie leuk vindt. Wij zouden graag plooimatten willen voor in de speelhoek. Ik had de matten van Ikea Plufsig gezien maar die zijn in België steeds uitverkocht en voorlopig is Eindhoven nog niet terug open.
3 jaar geleden
Ik wil er graag 1 maken, om ook kruipen enzo te stimuleren, want voorlopig schuift ze alleen nog op dr rug de box door en doet 0 moeite om iets anders te ondernemen..
vind het wel moeilijk.. wij hebben plavuizen en als ze zit wil ze zichzelf nog wel eens achterover gooien.. of gewoon omvallen 🤣 ..
Nu dus op zoek naar een mooi speelkleed, maar wel een die een beetje dik is.. nu de winkels dicht zijn kan ik dus niet kiezen.. en daarnaast ook nog eens niet heel veel ruimte.. dus al dagen aan het wikken en wegen..
3 jaar geleden
Ik wil er graag 1 maken, om ook kruipen enzo te stimuleren, want voorlopig ...
Misschien vind je het niks, maar wij hebben als speelkleed een groot dekbed met een vrolijke hoes. Makkelijk te wassen en zo dik als je zelf wilt. We hebben hem in de zomer ook veel in de tuin op de stenen gebruikt. Omvallen werd daardoor iets minder pijnlijk. Inmiddels kruipt ze de kamer door en weet ze zichzelf redelijk op te vangen als ze valt.
3 jaar geleden
Wij hebben bij een stoffeerder een restje vloerbedekking gevraagd voor een zacht prijsje. Twee dagen voor kerst ontvangen en op oudjaarsdag kwam ze voor het eerst buikschuifend vooruit. Inmiddels is ze al best snel op haar buikje.
3 jaar geleden
We zijn een beetje op het punt aangekomen dat ze alles interessant vindt behalve haar speelhoekje. De beide kleden heb ik al weggehaald, haar speelmat staat er nog wel. Ze kruipt alleen nu overal naar toe dus veel nut heeft het niet 😂
3 jaar geleden
Geen speelhoek hier. Ik leg altijd speelgoed bij ons op de grond bij de bank.
Maar dat laat ze 9 vd 10 keer links liggen en gaat op onderzoek uit in het huis. Op zoek naar het vergeten op te zuigen dingetje, of de oortjes van zus, of die niet opgeruimde game van broer. Of een sok van papa. En uiteraard alles wat op tafel ligt moet er af. Dus nee...geen speelhoekje. Waarom ik überhaupt speelgoed heb is me af en toe een raadsel
3 jaar geleden
Geen speelhoek hier. Ik leg altijd speelgoed bij ons op de grond bij de ban ...
Zodat je iets hebt om in de kastjes van je speelhoek te stoppen 😂
3 jaar geleden
Mijn ervaring is dat leren kruipen op een mat/kleed niet zo makkelijk gaat omdat die veel weg schuift bij ons. Dan zijn van die foamtegels veel praktischer vind ik. Dempen ook goed bij vallen.
3 jaar geleden
Reactie op Whatififly
Zodat je iets hebt om in de kastjes van je speelhoek te stoppen 😂
Oh ja ! Die onthoud ik 🤣
3 jaar geleden
Hier is de gehele woonkamer speelhoek.. zelfs de stoelen spelen mee als barrikade zodat ze niet in de waterbak van de hond kan komen... savonds alles in een bak en klaar is kees dan is het huis weer van papa en mama.. onze ervaring met de andere 2 is dat ze overal spelen behalve op de door jou bedachte plek dus we laten het lekker los
3 jaar geleden
Dit is zijn speelhoek, hij ligt er graag, maar nog liever er naast. Hij kan nog niet goed los zitten, maar daar is het kleed straks een heerlijke zit plek voor 👌🏼. Ook de box staat nog in de kamer, ligt hij ook nog graag in en vinden wij handig als wij even boven zijn bijvoorbeeld.